2.5i 20V 225pk Cold Air Induction Systeem

Discussie in 'Performance' gestart door dwayneNMGN, 9 jan 2013.

  1. Het is een misvatting om te denken dat Pipercross luchtfilters niet geolied zijn.
    Na het schoonmaken moet ook een dirt retention oil gebruikt worden. Zie de schoonmaak instructies van Pipercross zelf klik

    Bij beide auto's heb ik K&N luchtfilters gebruikt en nog nooit problemen gehad. Elk nieuwe geoliede luchtfilter dat te nat is, stop je niet in een auto. Ongeacht of dat nu K&N, Green, Simota of Pipercross is.

    @Dwayne De schoonmaakinstructies van K&N klik
     
  2. Duidelijk verhaal Gijsbert en Irwan.

    Die reinigingskit kost niet eens zoveel geld. Dat gaan we halen :).

    Wat betreft mijn plannen zal het waarschijnlijk zo'n inlegfilter worden en over een tijdje misschien een andere intercooler.
     
  3. Als je bijvoorbeeld K&N hebt, dan elk jaar even het filter bekijken.

    Zie voorbeelden klik

    Zelf maak ik filter om de 2 a 3 jaar schoon.
     
  4. Hmz meende dat er een merk was zonder olie, naja heb ik het fout. chips happens :P
     
  5. gelijk meebestellen met het filter Dwayne, heb ik ook gedaan en kostte iets van 8-9 euro.
    hier bij de automaterialenzaak is die 18 euro.
     
  6. Filter neem ik over van Peter :D.
     
  7. Als er maar geen gas in zit... :rofl:
    Maar je zal merken dat je auto beter pakt.. Het gaat allemaal wat soepeler. Ik vond het een reuze verschil.. En kijk goed naar de handleiding voor het schoonmaken en zeker niet teveel olie..
     
  8. Als er maar geen gas in zit, heb je die mislukte limburger weer:schater::schater:

    Goeie humor Dim, maar nou ff dimme he:baeh:
     
  9. wat gebeurt er als je er wel te veel olie opdoet en hij is nog niet droog en je stop hem toch in de auto
     
  10. Wordt je inlaat traject olie-ig. MAF MAP sensor fout, die moet je dan schoonmaken (remmenreiniger zou kunnen).
     
  11. In het ergste geval speelt je Mas AirFlow Meter dan parten, die wordt nat en smerig van het overschot aan olie, niet doen dus.
     
  12. Dan gaat er met de zuiging zeker olie naar plekken waar het niet hoort en het filter raakt verzadigd. Bij het opnieuw oliën van een K&N filter is het advies van K&N Eindhoven om de kleur zalmroze te gebruiken.

    Luchtfilters die nieuw uit de verpakking komen, horen droog aan te voelen.
     
  13. Heb mijn eigen cais gebouwd met een cosworth group a filter en wat silicone slangen was voor 100 euro klaar
    en een super geluid van onder de motorkap.
     
  14. Ik heb mij eens laten vertellen:

    benzineverbruik stijgt met cai omdat méér lucht is méér benzineinspuiting, zodus...
     
  15. Dat klopt, want er moet wel een juiste brandstof lucht verhouding zijn.
     
  16. Afhankelijk van je rechtervoet natuurlijk. Op de snelweg zou die niet meer moeten verbruiken.
     
  17. #37 dimelot, 9 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jan 2013
    Met een K&N filter wordt het verbruik wel meer...
     
  18. Bij een inlegfilter heb je nog steeds te maken met de de standaard set up (luchtfilterhuis en slang). Een CAIS is al geoptimaliseerd.

    Een inlegfilter zou niet zo heel veel meer verbruik moeten geven.
     
  19. Bij een constante snelheid zou het niet mogen. Iets met lambda regeling, maar da's heel erg off-topic.
     
  20. Vanavond ligt de inlegfilter erin. Dan zullen we zien.
     

Deel Deze Pagina