2.5i 20V 225pk Cold Air Induction Systeem

Discussie in 'Performance' gestart door dwayneNMGN, 9 jan 2013.

  1. Met welke rijden jullie? Waar hebben jullie hem vandaan? Waarom deze keuze en wat zijn de kosten?
     
  2. Ik heb deze http://www.teamtorquesteer.co.uk/05...ocus-st-gen2-cais-cold-air-induction-kit.html , bij Team Torquesteer gekocht ook.

    Ik heb 'm gekocht omdat deze aangeraden werd als beste keuze als je geen DreamScience cold air systeem wilde.
    Maar ik vind dat 'ie niet lekker past tussen blok en radiator. Met de grotere radiator die ik heb past t ook écht niet meer. Inmiddels rij ik dan ook met alleen het filter, dus zonder de canister. Dat scheelt ook weer wat aanzuigweerstand. Maar veel inductie is er niet over... Hoewel ie verder wel netjes in de wind zit, heb met temperatuurmeter rond gereden en die was vrijwel omgevingstemperatuur tijdens het rijden.
    Ben nog aan t broeden op een goed alternatief...
     
  3. Ik heb dezelfde, het is inderdaad heel krap...
     
  4. Ik heb alleen een airtec intercooler en inleg filter. Tijdens de runs toen mijn auto getuned werd hebben ze de inlaattemperatuur in de gaten gehouden die ging van 16 naar 22 graden en kwam daar nooit boven. Ik vraag me af of het een meerwaarde heeft...
     
  5. Wat kost een inlegfilter dan?
     
  6. Volgens mij ergens rond de 8 tientjes. Maar de meeste winst ga je halen met een ic...dan moet je denken aan ergens richting de 900 euro incl montage.
     
  7. De Focus ST225 heeft K&N inlegfilter 33-2873 nodig.

    Goedkoopste op eBay klik
     
  8. Dan gaan we die kopen :D
     
  9. Heb ik ook Dwayne... verwacht er echter niet teveel van. Ik denk dat bij verdere tuning het effect wel groter zal zijn. Mountune schijnt niet verder te gaan dan een inlegfilter, dus het zal wel goed zijn ;)
     
  10. Bedankt voor de antwoorden. Het gaat mij vooral om de extra koeling oid. Wil het zooitje betrouwbaar houden. Ik heb net Dreamscience erop. Ik rijd met performance +.
     
  11. Extra koeling, daar is zo'n filter niet echt voor. Dit filter zorgt puur voor minder weerstand zodat je motor makkelijker en meer lucht aanzuigt (waardoor meer benzine wordt ingespoten > meer power).

    Bijkomend verschijnsel is dat dit filter schoongemaakt en opnieuw ingeolied kan worden waardoor je weer kosten bespaart omdat je geen nieuw filter hoeft te kopen.
     
  12. Dat bedoel ik ;). Weer wat geleerd. Bedankt!
     
  13. Dwayne je hebt een zeer erg geweldig dringende PB en een mail.:thumbs::schater:
     
  14. Ik ben geen fan van "K & N"...


    Maar:

    Die van de Focus ST mk2 is SUPER!!!

    Die "open" luchtfilter komt helemaal vanonder, vanvoor te zitten

    én hij ligt boven de bodemplaat.
    Dus hij kan zeker niet nat én/of vuil worden!

    Niet twijfelen ;)

    Wel duur!!!!!!!

    +/- 300 à 350euro :-s

    Een intercooler is natuurlijk het beste.

    De panneelfilter vind ik niet nodig.
    Beter sparen en CAI plaatsen.
     
  15. #16 dwayneNMGN, 9 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jan 2013
    Ik ga hem niet extreem tunen.

    Waarom geen fan? Het staat wel in je handtekening.
     
  16. Olie en je maf/map sensor, wellicht naar Pipercross kijken, volgens mij hebben die filters zonder olie...
    Zou zelf om de olie reden geen K&N willen.
     
  17. Wat bedoel je ermee? Hoe moet dat olïen?
     
  18. #19 Vlugge Jaapie, 9 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jan 2013
    Waarom zou je die plaatsen als er op 16 graden 6 graden temperatuur bij komt bij volledige belasting. Mits je een grotere IC hebt?

    Edit: Ik zou eerst een andere inlegfilter kopen, dan een andere IC, en dan een andere downpipe met sportcat (200cpi) (tegen die tijd heb je ook een andere koppeling nodig...:mrgreen:)
     
  19. De filters laten meer lucht door, dus normaal ook meer vervuiling (dat doen ze sowieso overigens).
    Doordat bijvoorbeeld K&N hun filters met speciale olie insmeert hecht het vuil op die olie. Het filter moet je eens in de zoveel tijd dus schoonmaken (wassen) en opnieuw oliën.

    Google maar op K&N en olie.
     

Deel Deze Pagina