Ik heb deze http://www.teamtorquesteer.co.uk/05...ocus-st-gen2-cais-cold-air-induction-kit.html , bij Team Torquesteer gekocht ook. Ik heb 'm gekocht omdat deze aangeraden werd als beste keuze als je geen DreamScience cold air systeem wilde. Maar ik vind dat 'ie niet lekker past tussen blok en radiator. Met de grotere radiator die ik heb past t ook écht niet meer. Inmiddels rij ik dan ook met alleen het filter, dus zonder de canister. Dat scheelt ook weer wat aanzuigweerstand. Maar veel inductie is er niet over... Hoewel ie verder wel netjes in de wind zit, heb met temperatuurmeter rond gereden en die was vrijwel omgevingstemperatuur tijdens het rijden. Ben nog aan t broeden op een goed alternatief...
Ik heb alleen een airtec intercooler en inleg filter. Tijdens de runs toen mijn auto getuned werd hebben ze de inlaattemperatuur in de gaten gehouden die ging van 16 naar 22 graden en kwam daar nooit boven. Ik vraag me af of het een meerwaarde heeft...
Volgens mij ergens rond de 8 tientjes. Maar de meeste winst ga je halen met een ic...dan moet je denken aan ergens richting de 900 euro incl montage.
Heb ik ook Dwayne... verwacht er echter niet teveel van. Ik denk dat bij verdere tuning het effect wel groter zal zijn. Mountune schijnt niet verder te gaan dan een inlegfilter, dus het zal wel goed zijn
Bedankt voor de antwoorden. Het gaat mij vooral om de extra koeling oid. Wil het zooitje betrouwbaar houden. Ik heb net Dreamscience erop. Ik rijd met performance +.
Extra koeling, daar is zo'n filter niet echt voor. Dit filter zorgt puur voor minder weerstand zodat je motor makkelijker en meer lucht aanzuigt (waardoor meer benzine wordt ingespoten > meer power). Bijkomend verschijnsel is dat dit filter schoongemaakt en opnieuw ingeolied kan worden waardoor je weer kosten bespaart omdat je geen nieuw filter hoeft te kopen.
Ik ben geen fan van "K & N"... Maar: Die van de Focus ST mk2 is SUPER!!! Die "open" luchtfilter komt helemaal vanonder, vanvoor te zitten én hij ligt boven de bodemplaat. Dus hij kan zeker niet nat én/of vuil worden! Niet twijfelen Wel duur!!!!!!! +/- 300 à 350euro :-s Een intercooler is natuurlijk het beste. De panneelfilter vind ik niet nodig. Beter sparen en CAI plaatsen.
Olie en je maf/map sensor, wellicht naar Pipercross kijken, volgens mij hebben die filters zonder olie... Zou zelf om de olie reden geen K&N willen.
Waarom zou je die plaatsen als er op 16 graden 6 graden temperatuur bij komt bij volledige belasting. Mits je een grotere IC hebt? Edit: Ik zou eerst een andere inlegfilter kopen, dan een andere IC, en dan een andere downpipe met sportcat (200cpi) (tegen die tijd heb je ook een andere koppeling nodig...)
De filters laten meer lucht door, dus normaal ook meer vervuiling (dat doen ze sowieso overigens). Doordat bijvoorbeeld K&N hun filters met speciale olie insmeert hecht het vuil op die olie. Het filter moet je eens in de zoveel tijd dus schoonmaken (wassen) en opnieuw oliën. Google maar op K&N en olie.