1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Blue-madness Mondeo MK3 1.8 16v Wagon (P11 NEEE, Auto minder waard geworden)

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door blue-madness, 18 mei 2013.

  1. Via een bedrijf/handelsondernemer. op de bon staat dat ik ook geen garantie heb en hem koop zoals gezien. (leuk die kleine lettertjes :) )pffffff en om half nederland weer rond te crossen heb ik ook niet zo`n zin in met een brandend accu lampje.
     
  2. heb een dynamo gevonden van een 1.8 16v. heb gezocht op internet en de dynamo van de 1.8 past gewoon op de 2.0. alle nieuwe die ik gezien heb zijn het zelfde voor beide modellen. hopelijk staat het geluk me bij. vervangen zal ook niet zo moeijlijk zijn hoop ik. morgen maar eens gaan bellen met die goede man.
     
  3. Let er ook op dat de capaciteit van de nieuwe dynamo hetzelfde is als van de dynamo die nu is gemonteerd. Het komt nog weleens voor dat afhankelijk van de productiedatum verschillende dynamo's zijn toegepast met verschillende capaciteit.

    De capaciteit van de dynamo is in de PCM geprogrammeerd. De PCM houdt hier ook rekening mee bij het aansturen van de dynamo. Als je een dynamo plaatst met een andere capaciteit kan dit problemen geven.
     
  4. Valt wel mee JW, bij een mondeo mk3 is dit nog niet geprogrammeerd in de ecu.
     
  5. Morgen even langs de garage, in de voortuin is het niet echt makkelijk werken. Bevriende monteur zal samen met mij het probleem opsporen en verhelpen. Hangen hem ook ff aan de computer om te kijken wat ie nog meer aan zal geven. Ik hoop niet veel. Heb een andere dynamo gehaald van een 2.0. Dus maar afwachten tot morgen.
     
  6. om niet nog zieker te worden is er vandaag nog vanalles bij gekomen, het blijkt nu dat mijn drijfstang lagerschalen naar de klote zijn. oftewel miskoop van het jaar!!!!! Nu maar eens nogmaals goed gaan babbelen met de verkoper. ga wel alles via de mail doen om iets zwart op wit te hebben. pffffff word er niet goed van.
     
  7. speel het gemeen verkoopde auto op mp
    niks zeggen
    en blijven laggen als ze komen kijken :P
     
  8. Helaas kan ik dat niet omdat ik zelf niet zo ben, echter word ik wel te vaak opgelicht als het gaat om een auto. pffffffff wat mis ik mn focus. die deed het tenminste en heeft me eigenlijk niet veel geld gekost. nu maar wachten op de mail vanuit de verkoper. het is nu alleen maar afwachten met een stalen ros voor mn deur.
     
  9. Mooi klote dus als ik het zo lees, dit heeft meer met de verkoper te maken dan met de auto denk ik. Pech kun je altijd wel hebben, maar dit klinkt allemaal wel iets te toevalig.
     
  10. #50 uwbuurman, 30 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 mei 2013
    Balen zeg! Sterkte met de afwikkeling.

    Wat ik me afvraag, hoe krijg je je lagerschalen door? Dat is voornamelijk een euvel bij behoorlijk hoogtoerige motoren, terwijl de 2.0 juist een betrouwbaar blok moet zijn en volgens mij niet echt een toerenblok.

    Daarnaast: carterpan eraf, lagerschalen vervangen, carterpan er weer op? Vaak zijn alleen de schalen aan slijtage onderhevig en is er met je krukas niets aan de hand.
     
  11. het probleem is opgelost!!!! auto word zaterdag door de verkoper opgehaald en de koop word ongedaan gemaakt!!!! ik kan eindelijk weer een beetje lachen :) hij vond de situatie ook klote en vond dit de beste oplossing zo dat beide partijen gewoon op goede voet verder kunnen gaan, zonder elkaar scheef aan te kijken.
     
  12. Beter, goed om te horen!
    Nu gauw op zoek naar een mondeo waar je wél lang plezier van kan hebben!
     
  13. mooi opgelost toch?

    en nu maar weer zoeken.....
     
  14. Mooi dat de verkoop ongedaan is gemaakt.

    Nu opnieuw zoeken naar een Focus of toch weer een Mondeo?
     
  15. Mooie oplossing,nu nog even je avatar aanpassen ;)
    Tis te hopen dat je de volgende keer meer geluk hebt.
     
  16. dat is echt netjes van de verkopende partij :thumbs:

    ben wel benieuwd wat ze met de mondi gaan doen..
     
  17. Kan je de station van JP niet kopen !!! heb je een mooie vervanger
     
  18. Hoe hebben ze geconstateerd dat de lagerschalen verrot zijn?

    Kapotte lagerschalen is niet direct inherent aan hoogtoerige motoren. Juist bij het nwe rijden (dus zo snel mogelijk opschakelen om dan vervolgens 50 in zijn 5 te rijden) kan de oorzaak zijn. Doordat je laag in toeren gaat zitten, levert je blok maximaal vermogen bij veels te lage toeren. Door zo laag in toeren te rijden druk je de olie juist tussen de lagerschalen weg. Vergelijk het maar dat je op de fiets zit en je wil in de zwaarste versnelling optrekken. Dat beginnen je knieen ook te protesteren.

    Bij hoogtoerige motoren (wat de 2.0 duratec zeker weten wel is) kunnen de nokkenassen er juist aan gaan.

    Wat bij de 2.0 duratec motoren ook speelt is dat ze soms weleens olie lusten (blijft japans = Mazda blok). Hou je dit niet in de gaten en je rijdt door dan krijg je ook dit soort schades. Dus lagerschalen die geen olie meer hebben...
     

Deel Deze Pagina