1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Blue-madness Mondeo MK3 1.8 16v Wagon (P11 NEEE, Auto minder waard geworden)

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door blue-madness, 18 mei 2013.

  1. ik heb de 2L dus hoop dat niet mee te maken, enzo ja dan maar een andere motor erin :) iets anders zit er dan niet op
     
  2. De 2.0 is een verstandige keuze en die heeft niet echt last van die problemen. De 1.8 mist ook net dat beetje vermogen voor het gewicht van de mondeo.
     
  3. Mooie complete auto! Zal proberen om het in de gaten te houden om je te kunnen spotten! ;)
     
  4. nog 14 uur en dan mogen we hem ophalen!!! Kan nie wachten :)
     
  5. onrustig nachtje......
    veel plezier morgen :thumbup:
     
  6. nog 2 uurtje!!!!!! zo de auto inpakken met kids en vrouwtje, dan ex schoonpa oppikken en dan de auto halen, daar de focus op de naam van mijn ex schhon pa en ik de mondeo op naam. Verzekeringen al geregeld, dus daak lekker veilig weer naar huis. daak nog ff een foto maken van fofo en mondi naast elkaar :) zal um wel missen
     
  7. Nou veel plezier daak zou ik zeggen:mrgreen:
     
  8. Da's maar even denk ik ;)
     
  9. Jeeeej, hij staat hier in mn hof!!!! wel ff wennen van lage toeren diesel power naar hoge toeren benzine power. hebben een hele toer gehad. heenweg via de A59, A2, A12 naar Alphen a/d Rijn en terug via Gouda, Bergambacht, Schoonhoven, Gorichem, A15, A2, A59. de wegwerkers vonden het nodig om vandaag de A12 eens dicht te gooien richting utrecht. Maarja deste langer onze eerste rit. nadeel van leder interieur is dat je een natte rug krijgt hahah. auto rijd wel heerlijk!!!!! eerste post ha ik gebruiken om de wish list op te plaatsen, eerst een goede sopbeurt hahhaha
     
  10. Dat is een mooie rit met de Mondeo :thumbs:

    En nu kun je je handtekening aanpassen :cool:
     
  11. ga eerst ff een mooie foto maken en dan een plaatje als handtekening, dus de handtekkeing blijft nog even zo haha
     
  12. hmm, de wishlist moet even op zich laten wachten. vandaag ging mijn accu lampje branden en bij flinke acceleratie weer uit. nu net ging hij weer aan maar niet meer uit, thuis aangekomen zie ik dat er een hoger accu in zit dan vorige week, dit namelijk omdat de kap niet sluit nu. Wat me ook opviel is dat er vet op de accu polen zit. zover ik weet is vet niet echt de optimale geleider. ik ga dus ff de polen er af halen en dan met rem reiniger schoonmaken. daarna even het voltage meten met motor uit, stationair en met accleratie. kijken wat ie doet. zo kan ik ook zien of die oplaad of niet.
     
  13. Dit vet is zuurvrij en hoort daar op te zitten voor oxidatie op de polen.
    Om de accu te meten mag hij niet minder dan 10 volt zijn wanneer de auto uit staat .
    Als je de meter erop houd tijdens starten mag de accu qua spanning niet wegzakken dan is hij namelijk kapot.
    Het kan ook zijn dat je accu leeg is van is en daar bedoel ik mee het gedestilleerd water wat daar in hoort.
     
  14. ik heb de polen een beetje schoongemaakt en terug geplaatst.
    12,3v als die uitstaat
    12,2v en terug lopen op contact en de binnen verlichting aan
    13,5v als ie stationair draait
    13,5v als ik 3000 toeren heb
    12,3v als die weer uit is

    het lampje blijft aan en heb zelf het vermoeden dat de accu niet lekker is. heb wel een accu die van die draaidoppen heeft.
    als iemand weet wat ik dan moet doen, dan hoor ik het graag
     
  15. Zit er nog gedestilleerd water in
     
  16. Zit er wel het juiste type accu in de auto? De meeste Ford modellen vereisen een speciale Zilver/Calcium of Calcium/Calcium accu. Deze accu's vereisen een hogere laadspanning als een normale loodaccu. In je instructieboekje staat beschreven welk type accu er moet worden gebruikt.

    Normaal gesproken ligt de laadspanning van een Zilver/Calcium of Calcium/Calcium accu boven de 14 Volt. Dit zou erop kunnen duiden dat de laadspanning bij jouw auto te laag is. Dit zou kunnen worden veroorzaakt door een defecte dynamo of een probleem met de aansturing van de dynamo. De dynamo wordt aangestuurd door de PCM. Als er ergens een draadbreuk zit of de bedrading is doorgesleten (wat nog weleens voorkomt) werkt de dynamo ook niet (goed).


    Dat er een andere accu inzit als tijdens de proefrit betekend dat het garagebedrijf waar je de auto hebt gekocht er al mee bezig is geweest en mogelijk dus heeft geweten dat er een probleem met het acculaadsysteem was.
     
  17. Die PCM kan ik die ergens vinden???? mijn zwager gaf aan als mijn accu dalijk nog 12,3 of 12,1v is dan is de accu niet kapot omdat ie anders leeg zou lopen. ik heb zelf ook het gevoel dat 13,5 niet echt aan de hoge kant is om te laden.mijn zwager gasf ook aan dat de koolborstels mogelijk niet meer lekker zijn waardor de dynamo minder goed werkt. als een accu 12v heeft gaat het lampje toch nog niet branden??? dat heeft dan te maken met het opladen toch??? gevalletje dynamo dus???
     
  18. idd dynamo stuk.
    bij draaiende motor kan het voltage wel oplopen tot 14,6 volt

    is het niet gewoon een draadbreuk van de 3polige stekker?
    als je die er af trekt dan gaat de dynamo naar een soort basis voltage (misschien wel die 13,5 volt)
     
  19. Heb net weer gekeken en de resultaten zijn het zelfde als gisteren. ik heb die doppen open gedraaid en zag er wel vloeistof in zitten, ze zaten tot 3/4 vol tot een verdikking, moet die tot de rand vol???? ik had ergens gelezen dat als je de dynamao een tik(ken) zou geven tijdens een lopende motor dat de kans groot was dat je lampie ff uit zou gaan maar dat was niet het geval. de 3 aderige stekker ziet er heel netjes uit en ik kan geen sluitplekken vinden of beschadigingen. wel viel me op dat er een afgedopte slang los hing terhoogte van mijn stuurhuis, rara politiepet.het volgende raadsel hahaha.

    Ik ga nu maar eens opzoek naar een andere dynamo en misschien ook even een andere accu die breder en lager is dan de gene die er nou in zit.

    Er nou mee gaan rijden lijkt me niet echt verstandig dus ga even actie ondernemen
     
  20. Lekker contact opnemen met de verkoper! Heb je hem particulier of bij een bedrijf?

    Lijkt mij een gebrek wat mogelijk al aanwezig was, maar zich toevallig (of niet) bij het proefrijden niet voor deed.
     

Deel Deze Pagina