bij gas loslaten en remmen gaat lamje accu branden

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Gonzo, 9 mei 2012.

  1. wat ik bedoel marco, is dat mensen hier niet willen geloven dat er geen hydraulische stoters aanwezig zijn;)
     
  2. Oke. Ach ja....;)
     
  3. Heb het probleem gevonden!!! Eindelijk ging vanmorgen het check engine lampje branden. Uitgelezen en gaf storingscode P0171 aan. Het mengsel was te arm. Aan het CO apparaat gehangen en gaf lambda 1.4 aan. Dat was dus te hoog. Conclusie: er moest dus ergens een lek zijn waar die valse lucht aanzuigt. Kon de auto eindelijk bij een kennis op de brug zetten en via de ondxerkant de overgebleven vacuum slangen controleren.
    Er was weinig te zien. Maar begon op de slangetjes met brake clean te spuiten. Totdat het toerental omhoog ging en dus wist dat waar ik op spoot een lek zat. Heb het slangetje afgehaald en ja hoor zat preciet i een bocht een venijnig sneetje in wat niet te zien was.
    Het is het slangetje achter bij het inlaat spruitstuk. Een aardige dikke slang trouwens. Wat via de zijkant richting de onsteking gaat en hier op een buisje zit geschoven. De kant van de slang aan het spruitstuk is groter dan de kant aan onstekingszijde.

    Heb dus voor niets de stat. regelklep vervangen. Dus als iemand op zoek is naar een goedwerkende stationaire regelklep Focus 2002 1.8 ghia jullie weten me te vinden.

    Iedereen bedankt voor het meedenken!!!!
     
  4. Kleppen

    Klepspeling in klepgeleider
    Inlaatklep0,017 - 0,064
    Uitlaatklep0,017 - 0,064

    Klepspeling inlaatklep (bij 20 °C ± 5 °C) 0,11 - 0,18
    Klepspeling uitlaatklep (bij 20 °C ± 5 °C)0,27 - 0,34

    Hierbij de waardes uit etis, de kleppen moeten echt wel gesteld worden, en de focus heeft geen hydraulische klepstoters.
    deze auto heeft klepstoters met daar bovenop een klepstelplaatje.

    Mooi dat je probleem opgelost is!

    Algemene procedures


    Speciaal Gereedschap
    [​IMG]

    Hefboom, klepstoters
    303-563 (21218)

    [​IMG]

    (De)montagegereedschap, klepvulringen
    303-563-01 (2121801)

    [​IMG]

    Tang, bougiestekkers
    303-622 (21226)
    Materialen
    Onderdeel
    Specificatie
    Siliconenvet
    A960-M1C171-AA
    Afstellen
    Alle auto's

    1. Verwijder het kleppendeksel.
    Zie voor meer informatie de procedure: Kleppendeksel (303-01A Motor - 1,4 l/1,6 l, Reparaties aan de wagen).


    [​IMG][​IMG] [​IMG][​IMG]



    2. N.B.: Noteer de klepspeling per cilinder en klep afzonderlijk.
    Meet de klepspeling met behulp van een geschikte set
    voelermaten.
    3. N.B.: De krukas mag uitsluitend in de normale draairichting worden gedraaid.
    Draai de krukas totdat iedere zuiger op het BDP staat en meet de klepspelingen.

    Auto's geproduceerd tot 01/2001



    [​IMG][​IMG] [​IMG][​IMG]



    4. N.B.: Voer de volgende stappen alleen uit wanneer de klepspeling(en) moet(en) worden afgesteld.
    • N.B.: Breng de lange bouten aan de voorzijde aan.
    Breng het speciaal gereedschap aan.
    • Verwijder de buitenste bouten van de eerste en de laatse lagerkap van de nokkenas.
    • Breng het speciaal gereedschap met de geleider van het drukstuk naar buiten wijzend aan.

    [​IMG][​IMG] [​IMG][​IMG]



    5. N.B.: De nok van de betreffende klep moet naar boven wijzen.
    Breng het speciaal gereedschap aan.
    • Breng het drukstuk in de hefboom aan.

    [​IMG]

    6. N.B.: De groef van de klepstoter moet naar het midden van de motor wijzen.
    • N.B.: Druk niet met het drukstuk op de klepvulring.
    Verwijder de klepvulring.
    1. Bevestig het drukstuk op de rand van de klepstoter en druk de stoter omlaag.
    2. Verwijder de klepvulring.
    7. Meet de dikte van de klepvulring met behulp van een micrometer.
    8. Kies een nieuwe klepvulring:
    • Dikte nieuwe klepvulring = dikte huidig aangebrachte klepvulring + gemeten klepspeling - vereiste klepspeling.
    9. Breng de nieuwe klepvulring, zoals bepaald in de voorgaande stap, aan.


    [​IMG][​IMG] [​IMG][​IMG]



    10. Controleer de klepspeling en stel deze zo nodig af zoals beschreven in de voorgaande stappen.
    11. Voer de stappen uit voor elke cilinder aan zowel inlaat- als uitlaatzijde.

    [​IMG][​IMG] [​IMG][​IMG]



    12. Verwijder het speciaal gereedschap.

    Auto's geproduceerd vanaf 01/2001
    13. N.B.: Voer de volgende stappen alleen uit wanneer de klepspeling(en) moet(en) worden afgesteld.
    Verwijder de nokkenassen.
    Zie voor meer informatie de procedure: Nokkenassen (303-01A Motor - 1,4 l/1,6 l, Reparaties aan de wagen).

    14. N.B.: Het nummer op de klepstoter duidt de dikte van de klepstoter aan. Houdt er echter rekening mee dat alleen de decimalen staan aangegeven (voorbeeld: 725 = 2,725).
    Bereken de vereiste dikte van de klepstoter:
    1. Verwijder de klepstoter en lees de dikte af van de onderzijde.
    2. Bereken de vereiste dikte van de klepstoter:
    • Dikte huidig aangebrachte klepstoter + gemeten klepspeling - vereiste klepspeling.
    15. Breng de juiste klepstoter aan.
    16. N.B.: Breng de distributieriem niet aan voordat de klepspelingen correct zijn.
    Breng de nokkenassen aan.
    Zie voor meer informatie de procedure: Nokkenassen (303-01A Motor - 1,4 l/1,6 l, Reparaties aan de wagen).

    17. N.B.: Draai de nokkenassen om de klepspelingen te meten.
    Meet de klepspelingen en herhaal de procedure zo nodig tot alle klepspelingen binnen de gespecificeerde toleranties vallen.

    Alle auto's
    18. Breng het kleppendeksel aan.
    Zie voor meer informatie de procedure: Kleppendeksel (303-01A Motor - 1,4 l/1,6 l, Reparaties aan de wagen).
     
  5. Dank je !!! Zie alleen de foto's niet.
     
  6. ik zie ze ook niet meer, komt omdat het direct van etis af komt en dat word blijkbaar geblokkeerd
     

Deel Deze Pagina