2.5i 20V 225pk andere uitlaat monteren voor me st

Discussie in 'Performance' gestart door nick-st, 25 mrt 2013.

  1. ouwww dat doet pijn jah was er al bang voor.. heb jij dat ook ofniet? maar andere koppeling dat gaat echt geld kosten....of vergis ik me daarin?
     
  2. #42 Vlugge Jaapie, 25 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mrt 2013
    Ja kost je tussen de 1200 en 1800 euro afhankelijk of je vliegwiel nog goed is. Als je de hele mikmak wil en hem op maat laat afstellen moet je denken aan € 4.000 euro zonder einddemper en zonder vliegwiel.

    Dan heb je wel minmaal 280 pk en 460nm koppel en als je geluk hebt haal je het vermogen wat ik heb. Dat verschil is echt gigantisch met jou standaard st.
     
  3. bah nou slaap ik weer slecht vannacht.. haha ik wou alleen een dikke sound in de wagen en een beetje pk leek me ook wel wat alleen dit gaat serieus geld kosten..:( en alleen een decat en een catback systeem moet ik dan ook veel veranderen of is het wel goed orgineel dan?
     
  4. Als je alleen sound wil dan zou ik gewoon voor uitlaat gaan, en dan eventueel een CAI. Dan krijg je wel wat vermogenwinst, maar het is niet zo extreem dat je koppeling na 1000km ermee ophoud.
     
  5. Vraag je een paar dingen af, wat wil je...
    - Geluid (uitlaat)
    - Geluid (afblazen door filter)
    - Vermogen
    - Alles

    Cat-back alleen brengt al iets geluid in de uitlaat met zich mee, sportcat nog wat meer. Luchtfilter als een K&N57s of DSCI van Dreamscience zorgen voor een leuk blaas geluidje door je luchtfilter.
    Voor veel vermogen moet je eigenlijk alles aanpassen, wil je wat meer vermogen (en ook in de zomer) pak dan een Bluefin/Dreamscience met een intercooler.

    En een laatste iets, veel bedrijven kunnen in Nederland Fords tunen maar zijn niet gespecialiseerd. Dit geldt dus ook voor de bovengenoemde bedrijven, Fasttech kan volgens hun site alle automerken en ook vrachtwagens chippen. Ze hebben vast verstand van zaken maar verwacht niet dat ze alle blokken van binnen en buiten kennen.

    Laat je niet gek maken door alle mooie pk verhalen. Denk goed wat je wilt, standaard klinkt de ST al niet beroerd en is ie ook niet langzaam ;)
     
  6. Software tuning is (nog) helemaal niet nodig, eerst je hardware en dan als je echt nog meer wil kun je eens naar de software gaan kijken, gewoon in kleine stapjes doen.
     
  7. jah want het is een woon werk verkeer wagen... ik weet het sorrie maar moet elke dag 50km er mee cruise dus een monster hebbe is niet heel verstandig denk ik ofwel? het leek me wel leuk zoon dikke intercooler mooi systeempje er onder en alles maar tog maar van af zien denk ik. dan misschien. maar wie weet stijgt het nog een x in de bol. voor nu houd ik het nog even op een ds decat en catback tot naderen ideeen. want zoon grotere cooler is een beetje zinloos dus als je verder weinig gaat doen aan motorische tuning.. en met behoud van de koppeling
     
  8. #48 Vlugge Jaapie, 25 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mrt 2013
    Precies niet te overhaast het is immers een hele berg geld.

    Helemaal mee eens. Voor de VAG auto's kan je bijvoorbeeld beter naar JD engineering gaan, dat is hun specialisme.
    De eigenaar van Fasttech zelf een Volvo S80 met de welbekende 2.5t motor die ook in de ST zit. Vandaar dat ze daar wel raad weten met de 2.5t die bijvoorbeeld in de ST ligt.

    Edit, als je nog wat vermogen extra wil hoef je helemaal geen wilde fratsen uit te halen hoor. Gewoon een kastje van Dreamsceince of Bleufin aanschaffen en voor 350 - 600 euro heb je zo rond de 265 pk.
     
  9. nou ik ga er even over dromen vannacht ik heb een leuke goed werkende dumpvalve op de wagen zitten al en die vind ik leuk om te horen. nou hoop ik dat binnenkort er een k&n filter met ecu spacer op de deurmat valt en dan ga ik op zoek naar een leuke de-cat met mooi catback systeem met grootsmogelijke eind tips. wwant het begon om de sound eigenlijk. maar wie weet wat de toekomst brengt
     
  10. Hahaha, je laat er in ieder geval geen gras over groeien....;)
     
  11. haha neej wil graag het beste nouja doe me best om het beste te krijge haha maar nu nog uitzoeken wat het mooiste geluid gaat geven. ik denk egt het ds systeem..(twijfel alleen of ik ook maar meteen de downpipe haal of niet..(want dat kan geeen kwaad tog?)) als ik aangemeld kan worden op de site van ds...... wat niet wil lukken
     
  12. Helemaal nutteloos zou ik het plaatsen van een grotere intercooler niet noemen.
    Ik heb dan met de st225 geen persoonlijke ervaring maar je hoort wel vaker (wat jeff een aantal bericht hierboven ook al aangeeft) dat de standaard ic eigenlijk te klein is. Zeker bij wat warmer weer.

    Maar waarom doe je het niet gewoon in stappen en begin je idd niet gewoon met de uitlaat.
    Dan ga je iig qua sound al wat meer richting jou wensen. Misschien ook wat vermogens winst maar zal niet merkbaar zijn tenzij je de cat vervangt.

    Doe je dit wel zal het vermogen ook wel weer wennen en ga je vanzelf verder met bv eerst een cais. Volgende stap zou dan bv de ic zijn.

    Doe het gewoon stap voor stap en dan blijft het ook leuk om telkens een stukje te verbeteren. Ook qua geld wqnt alles bij elkaar is toch wel een hele smak met geld
     
  13. #53 Johoo_NL, 26 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mrt 2013
    Wil ik er even aan toevoegen dat Miltek zelf geen sportscats maakt maar betrekt van HJS. En laat dat nou net de beste sportscat fabrikant zijn die er is. ;)
     
  14. Er zijn intussen wat mailtjes gestuurd waar de spulletjes van mij blijven... Helaas nog eventjes geduld.. Sorry had ook niet gedacht dat het zooooooooooooooooooo lang zou duren :nocheer:
     
  15. haha komt goes dimitri gedult is een schone zaak haha. heb hem niet met spoed nodig. ik hoor ut wel wanneer je meer weet
     
  16. Je kunt eventueel ook je middendemper bij je orginele uitlaat er tussen weghalen.
    Geeft net wat extra geluid en kost niet veel.
    Dus je demper weghalen en er een rechte stuk buis er tussen plaatsen.

    Ik heb eventueel nog wel een rechte stuk buis over wat precies tussen de ST uitlaat past.
     
  17. haha neej dat doe ik nie wil ook beetje look hebben he vind zoon ds pijp wel heel mooi eigenlijk. dus word even sparen en dan komt er een systeempje denk ik
     
  18. #58 HappyUser, 8 apr 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 apr 2013
    Als je belangstelling hebt ik heb nog een de-cat van miltek liggen. Ik heb er destijds een 200cpi sportcat ondergedaan omdat het lampje van het motormanagement gaat branden en voor de APK en ..... omdat je niet zonder cat mag rijden !!!. Maar er een in de schuur hebben liggen mag wel :D.
     
  19. wat vraag jij voor die decat??
     
  20. Je hebt een pb
     

Deel Deze Pagina