2.5i 20V 225pk andere uitlaat monteren voor me st

Discussie in 'Performance' gestart door nick-st, 25 mrt 2013.

  1. Decat is 4 boutjes met de apk dus geen probleem.
     
  2. Grotere intercooler merk je en ik heb een inlegfilter van K&N en het bevalt me goed.
     
  3. maar jeff hoe doe je dat met storingen dan?? want je zit met je lambda sonde tog??

    dus als ik n grotere intercooler zet nu kan ik altijd later nog kijke voor n cais? wat zijn de voordelem van eem grotere cooler btw?
     
  4. Tempratuur van de inlaat lucht daalt aanzienlijk.
    Koude lucht heeft meer massa en bij meer lucht kan meer brandstof dus meer vermogen.
     
  5. kijk dus hoger verbruik?
     
  6. Herman top uitgelegd.
    +dat de orginele intercooler heel slecht presteerd
    onder warme buiten tempratuuren.

    Je kunt bij een decat gaan chippen of lambda spacer
    monteren. Hierbij gaat je lambda iets meer naar buiten
    En kan ie niet zo makkelijk de waardes lezen
     
  7. Kennis van mij reed met dreamsciene mod c
    das goed voor 300+ pk op vakantie gemiddeld 1:10
     
  8. oke jeff dan lijkt de decat met lambda spacer de goedkoopste uitvoering tog?? en de intercooler plaatsen of niet? zoja zitte daar nog verschillen in??
     
  9. Alleen wanneer je het vermogen aanspreekt heb je een hoger verbruik, bij gewoon rijden merk je geen verschil in het verbruik.
    Een grotere intercooler geeft je sowieso meer vermogen dat is samenwerking met een beter luchtfilter ga je dus zeker merken als je het pedaal eens lekker vloert :rock:
    Reken op een kleine 10-15pk.
    Downpijp (3'') geeft je ook meer vermogen +/- 10pk en met een sportcat nog eens +/- 5pk

    Allemaal kleine beetjes, maar je merkt het wel degelijk.

    Die foutmelding over de cat kun je voorkomen door er een verloopbusje tussen de 2de lambda sonde en de cat te plaatsen.
    (gaat hier ook binnenkort gebeuren, moet ze alleen nog ff maken)
     
  10. wat voorn systeem heb jij er onder simon? en heb je een voorkeur intercooler?? kan ik een mooi pijpje bestellen bij jou:p? had erges gelezen dat jij ze in een hoek ging lassen ofniet zodat de sonde niet tegen het hitteschild kwam?!
     
  11. Mijn uitlaat systeem is nu nog geheel origineel, ik heb er nu nog niet de centen voor om er nieuwe onder te zetten.
    Mijn cat is dood helaas dus ik ga er idd zo'n pijpje tussenplaatsen, ik moet ze nog maken dus ik zet je op het lijstje erbij, ik neem tzt wel contact met je op als ze klaar zijn.
     
  12. Zeker goedkoper als een sportkat.
    Ik heb het niet gedaan om de goedkopigheid
    maar ik heb niets met een sportkat.
    Onder mijn oude St is ie on totaal 3x gescheurd
    klant van mij heeft 2 gesmolten sportkats onder zn rs gehad
    Andere klant heeft een keer euro 95 in zn focus rs1 gedaan ipv 98
    en is direct gestrand met een kapotte kat.

    Dus voor mij geen sportkat zeker niet met oog op
    de toekomst
     
  13. kijkaan das minder ik zit te denken aan een ds systeem dan en meteen maar een intercooler te laten komen van hun dan om het setje maar compleet te maken dan. goed idee ?
     
  14. Van welk merk waren al deze kapotte sportcats dan?
     
  15. thnx simon enig idee wat dat gaat kosten dan??
     
  16. Begint met een m en eindigd op iltec
     
  17. Je hebt pb
     
  18. Ah, Milltek. Er zijn meerdere fabrikanten ;)
     
  19. zag ut jij hebt ook een pb nu haha maar ds is tog miltec?
     
  20. Nick als je zo veel geld gaat uitgeven aan tuning dan zou ik eens een gespecialiseerd bedrijf benaderen (Verhoeven in harskamp of Fasttech in Haaksbergen waar ik mijn st heb laten tunen) die kunnen je goed adviseren en je auto meteen op maat afstellen dan ga je richting de 300PK...
    Als je voor en een intercooler en een downpipe, luchtfilter en sportkat gaat hou er dan ook rekening mee dat het kan zijn dat je koppeling het niet gaat houden. Die moet dus ook waarschijnlijk ook zwaarder.
     

Deel Deze Pagina