@idokus belasting mileu doe ik niet moeilijk om het geld dat het extra kost vindt ik erger maar dit valt mee B) autofabrikanten raden niks af (voor zover ik weet) maar zoals gezegd moet je het inleren stationaair doen bij meeste benzine motoren diese kunnen niet ingeert worden maar bij vv van turbo moet de motor wel rustig op temperatuur komen anders gaat de turbo te snel draaien met net iets te weinig olie het verhaal dat de blok onevenredig warm wordt moet ik ook inkennen dat dit het enige is dat klopt daar in tegen wordt toerental bij de meeste motoren (denk zelf allemaal) iets hoger gelegdt dit voor de sneller opwarmen ep6 van psa groep (mede ontwikkeld door bmw) gaat naar 1200rpm stationaair en schommeld dan iets dit zorgt voor de snelle opwarming en hoort zo klacht dat hij licht te halen bij koude motor is normaal, hoort zo.
hier met mijn dieseltje ook altijd hoor, altijd, zowel zomers als 's winters altijd ff 5 á 10 minuutjes laten warmlopen en tja, het milieu, daar betaal ik toch accijns voor, is mijn diesel, niet die van een ander hea dus ik bepaal wat met mijn diesel gebeurt
Wij hebben voor de Fiesta ook opgevraagd wat standverwarming inbouwen kost (met afstandsbediening). Kwam op een Webasto uit, door een inbouwstation laten inbouwen goedgekeurd door Ford vanwege de garantie... En dat zou in totaal dik 1200 euro moeten kosten, beetje veul. Op de C-max hadden we het af fabriek van Ford, helaas geen ab maar wel goedkoper (gaat via de boordcomputer). Op de Zafira een Webasta met remote, erg fijn
@trucker0werner: Hoewel ik tot nu toe nog niet al teveel nieuwe auto's heb versleten, een stuk of 6, staat mij toch echt bij dat de voorkeur van de meeste auto fabrikanten uitgaat naar starten en rijden, beheerst natuurlijk. Het probleem met het zogenaamde warmdraaien is dat er niets echt warm wordt behalve de koelvloeistof wat zich weer vertaalt in het uitslaan van de temp. meter op je dashboard. Vele onder ons denken dan dat de motor warm is en gaan deze onterecht belasten met alle mogelijke nare consequenties van dien. Ik verzin dit alles niet zelf een Google zoekopdracht geeft genoeg stof tot nadenken. Ik ben geen autotechnicus en weet heel goed dat deze discussie meerder kanten heeft, maar als je je verplaatst in het algemene denken dan is het misschien beter de auto te starten en beheerst te gaan rijden
Als ik die prijzen zo zie is het bijna goedkoper om een garage te bouwen Ik doe het nog steeds gewoon met een krabbertje en een zeiltje voor het raam. maarja alles went
Even een oud topic gebruiken om geen nieuwe aan te maken Is een topic van dik 5 jaar geleden, dus hopelijk zijn er nieuwe oplossingen Het volgende. Mijn vrouw rijd in een 2011 Skoda Fabia waar ze de laatste tijd de voorruit 's ochtends weer moet krabben om dat ze geen voorruitverwarming heeft. (De volgende wordt een Fiësta mét voorruitverwarming ) Het krabben vind ze opzich niet eens zo heel erg. Alleen als ze instapt beslaat de hele binnenkant van de voorruit. Het duurt een poos, 10 a 15 minuten voordat deze ontwasemt is, ook met airco aan. Ze gebruikt nu een trekkertje maar dat moet om de 10 seconden opnieuw en vind ze lastig tijdens het rijden. Snap ik. Zijn de ruitontdooier kacheltjes inmiddels al beter of nog steeds zo slecht? Iemand anders een oplossing?
[MENTION=537]Patman[/MENTION]; bij temperaturen beneden de 4 graden doet de airco niks. Verder kan je eens proberen de ruit goed te reinigen/te ontvetten. De auto is verder wel droog van binnen? Als de rest vd ramen ook beslaan/de auto ook klam is, dan moet je of op zoek gaan naar het "lek" of een vochtvreter plaatsen. Overigens er wordt niet in de auto gerookt?
Hey Marco, bedankt voor je bericht. De auto is helemaal droog en er wordt niet gerookt in de auto. Ontvetten zal ik eerst proberen, kijken of dat helpt.
deze zijn niet duur en hoef je niet in te bouwen dit zou je kunnen overwegen, https://nl.aliexpress.com/item/100-...32761504385.html?spm=2114.48010308.4.2.ZAtI3t