1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Alternatief voorruitverwarming

Discussie in 'Interieur' gestart door jason101, 7 dec 2010.

  1. dan eerst een goeie accu halen ?? :lol:
     
  2. Dat was niet de vraag.
     
  3. Als ik zo die foto bekijkt,zal die van uit de midden of zij kant moeten gaan,draaien om alles te ontdooien.

    http://www.pro-user.com/typo3temp/pics/3c153832b7.jpg

    Spuitbusje en krabber lijken mij sneller te werken.
    Je zal zekers met draaiende motor moeten wachten voor ontdooiing,trekt toch 100 watt van je accu.
    Maar goed ervaring heb ik niet,ermede,heb ruit ontdooiing standaard.
     
  4. Maar in de omschrijving staat het volgende:

    • Build-in rechargeable 7Ah lead acid battery
    • Working time from full power up to 50 minutes
    • 5V USB Outlet for charging additional devices
    Dus je zou denken dat dat ding 50 minuten zelfstandig kan blazen voordat je de accu thuis of op het werk weer moet opladen.

    Zelf gebruik ik een isolatiematje op de ruit en een krabber voor wat kleine stukjes.
     
  5. Zelfstandig zou je dat idd denken;)
    Maar je kan het eventueel wel aansluiten op de aansteker (mits die continu spanning heeft;))

     
  6. Heb zo'n ding wel eens geprobeerd en kan je vertellen dat dat echt kansloos is.
    De capaciteit van de eigen accu is dermate laag dat er (na een koude nacht in de auto) 's ochtends weinig te ontdooien valt. Daarbij zijn zowel het verwarmings element en de blower die erin zitten aan de zwakke kant. Als hij een cm of 10 van de voorruit af staat wordt er en stukje van 15 bij 15cm ontdooit (wat vervolgens weer gewoon dicht vriest omdat de accu van dat ding het voortijdig opgegeven heeft).
    Mijn advies: niet kopen en doe wat leuks van het geld.
     
  7. Dan is de opmerking van JP niet eens zo gek....
     
  8. Gezien jullie reacties lijkt het me vestandig om het niet te kopen.
    De accu zou het misschien wel aankunnen maar de tijd die je eraan kwijt ben loont dan niet. Ruitenontdooier gebruik ik niet omdat dit bereslecht is voor de rubbers. Hou het maar bij m'n matje dan.
    Jongens nog bedankt voor jullie reactie.
     
  9. Ik heb die van de Gama gehad voor in de bedrijfswagen, buiten het feit dat
    hij €69,- kost, werkt hij dus ook niet.
    Eerst netjes de accu thuis opgeladen met het 230v snoer, daarna volgens
    beschrijving ingesteld, hij zou 20 min. gaan blazen, kom ik dus 's ochtends
    in de Caddy.....damn, echt koud, en nog moeten krabben....blijkt de accu
    die erin zit, dus geen 20 min te kunnen blazen, of hij loopt leeg door de kou,
    in beide gevallen dus bagger, dus die is weer terug naar de winkel gegaan
    en geld retour;)
     
  10. Elektrisch kacheltje kopen en een verlengsnoer naar de auto en dan de stekker achter een tijd schakelaar:baeh:
     
  11. dat werkt alleen als je de auto in een garage kan zetten anders loopt er een verrekte lange kabel van het huis naar de auto en bovendien moeten er dat 2 ruiten een klein beetje open staan om de kabel door te voeren waardoor het dus weer koud word. :P
     
  12. flesje glassex en paar doekjes in auto leggen
    werkt het beste en is het goedkoopste
    keer de voorruit met ruitenreiniger goed schoonmaken en ontwasming is stukke beter
    niet met een je hand schoonvegen de ruit
    komt er vet op en wordt later alleen maar erger

    wil je nog beter van af zijn dan koop een auto met voorruitverwarming
    (dat wordt namelijk wel mijn volgende auto mee uitgerust)
     
  13. Klopt. Was wel mijn vraag ;)

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  14. Ik gebruik al jaren ruitontdooier, elke ochtend bij bevroren ruiten. Wat zou ik dan aan mijn rubbers moeten zien? Ik zie geen uitdroging of aantasting oid. Volgens mij valt het dus allemaal wel mee, ik vind ruitontdooier icm voorruitverwarming ideaal:P. Sinds ik bij de vorige focus de hele voorruit heb bekrast met een krabber, krab ik niet meer;).
     
  15. mwa, bus van de zaak laat ik gewoon uur stationair lopen:P in de focus heb ik voorruitverwarming:) toen ik um kocht wist ik overigens niet dat het erop zat, kwam er pas achter toen er ijs op het raam lag:mrgreen:
     
  16. Hoop ik niet dat je bus van de zaak een diesel is, het is namelijk super slecht om een diesel stationair warm te laten draaien.
     
  17. bus is een diesel ;) maarja op me werk weten ze ook niet wat onderhoud is dus boeit me dat niet zo;)
     
  18. Dit wil ook nog wel eens helpen, niet te dicht bij staan hoor :mrgreen:

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina