1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Alternatief voorruitverwarming

Discussie in 'Interieur' gestart door jason101, 7 dec 2010.

  1. Ik heb vorig jaar ook zo'n soort kachel gehad voor in de auto. Kon hem mooi op de armleuning zetten, zodat hij de voorkant redelijk warm zou blazen, althans dat dacht ik. Tijd ingesteld en inderdaad, als je de auto open deed, stond hij mooi te blazen. Capaciteit was gewoon alleen echt veel te laag. Dat ging dus totaal niet, dus toch maar op het dash gezet. Ook toen was het resultaat gewoon bedroevend.
    Kortom, dat ding op zolder gegooid en die zal met een eventuele verhuizing pas tevoorschijn komen.
     
  2. Ik ga met de wagens van de baas altijd net zo om als met mijn eigen en das best wel zuinig.
    Maar ja das mijn persoonlijke instelling ;)

    En dan nu weer :ontopic:

    Zo'n raam ontdooier is indd helemaal niets, heb ook zo'n ding en de interne accu gaat indd maar 2 minuten mee.
    had ik hem keurig op de 12volt plug aangesloten, resultaat na een half uurtje draaien, accu bijna leeg en het raam
    nog steeds bevroren :(
    Beste optie voor als je geen voorruitverwarming hebt, een laken of iets dergelijks.
     
  3. tja, freddie, ik wil er wel zuinig op zijn, maar als jij in de kou je accu elke ochtend leegstart in zeer korte tijd, en je aangeeft dat gloeiplugjes en accu op zijn en ze willen het niet vervangen...... heb ik ook zoiets van "tja, dan maar zo"
     
  4. Hoezo zou je een kacheltje in de auto zetten als ie in de garage staat?;)
     
  5. De Focus heeft dubbelop, staat in de garage en heeft voorruitverwarming,
    met een beetje massel word die 10x gebruikt per jaar.
    De bedrijfswagen heeft dubbelop pech, staat buiten en word ontdooid met
    lauw water, dit heeft voordelen, ruit gelijk ontdooid, daarna word hij gelijk
    met een wisser afgenomen, dus ook gelijk de ruiten schoon, dus tijdens
    het rijden hoef je de ruitenwisser niet te gebruiken, dus ook geen ijs tijdens
    het wissen.
    En voordat iedereen roept dat dat dus slecht is....dit doe ik al 15 jaar zo,
    en tot op heden gaat dit goed, uiteraard zijn er wel factoren die je goed in de
    gaten moeten houden:
    - nooit de blower vol aan, want die blaast ijs koude lucht, dus gewoon op stand
    I, en pas hoger zetten als je volledig klaar bent.
    - als je je auto parkeerd, altijd de ruitenwissers omhoog zetten, vriezen ze
    niet vast en kan je met je wisser er beter bij
    - het water moet lauw zijn, dus maximaal 30 graden, kan in principe ook met
    koudwater mits je snel geneog het raam kan droogwissen.

    Overigens ben ik wel zuinig op mijn bedrijfsauto, word nagenoeg elke week
    gewassen en opgeruimd, heb zelfs vloerbedekking in de laadruimte:schater:
     
  6. Lekker voor je buren 's ochtends vroeg :???: Weet je hoe irritant die toon doordreund door huizen
     
  7. valt wel mee hoor, begin pas half 8 met werken, en woon in een arbeidersbuurt, iedereen start hier vroeg:mrgreen: in de winter staan hier zo 8 auto's tegelijk warm te draaien:schater:
     
  8. geef gewoon vol gas met de werkbus wordt ie ook lekker snel warm :P en ook hier.... begin maar niet over het onderhoudt ... :)
     
  9. wat is dat hoomer, onderhoud?:mrgreen:
     
  10. Goeie genade een dergelijk apparaat heb ik ooit gehad zo'n 25 jaar geleden denk ik toen ik nog een VW busje uit 1976 had :mrgreen:
    Toen twee keer gebruikt en vervolgens op zolder gedonderd, werkt voor geen meter :schater:

    Tja en dat warmdraaien wat zal ik zeggen, het is zo slecht voor de motor maar ook ik maak me er wel eens schuldig aan. De voorruitverwarming kan pas aan als de motor draait dus je moet wat ;) Maar hier klaagt niemand over de herrie, sterker nog ik heb mensen en dit is niet gelogen, die naar buiten komen om te luisteren. Een koude ST klinkt zo :kwijl:
     
  11. Het enige goede alternatief voor voorruitverwarming:
    [​IMG]

    Geen ijskrabber gebruiken, geen krassen, geen koude handen, opspuiten en als het ijs weg is je ruitenwissers gebruiken. Klaar.
     
  12. Geen last van een waas over je ramen na gebruik?
     
  13. kan je achteraf geen vooruit ontdooing laten plaatsen bij de dealer?

    mvg
     
  14. Met geld is alles te regelen :D

    Kortom het kan, maar het is geen goedkoop klusje ;)
     
  15. Enige alternatief voor vooruitverwarming is standverwarming.
    Koelvloeistof al warmer, interieur warm en niets meer krabben...
    Kost wat heb je ook wat :D
     
  16. ik snap niet dat mensen zeggen dat een diesel warm laten draaien slecht is. wanneer een turbo vv is moet je hem even op 250rpm laten draaien (dus zonder aanslaan)
    daarna moet je hem laten aanslaan en stationaair warm laten draaien
    dit om de nieuwe turbo niet te zwaar te belasten en dat hij goed geolied wordt (vandaar eerst olie in de leiding krijgen voordat je hem mag laten aanslaan)

    bij benzine motoren van peugeot is een inleerproces dat van onder 30 graden naar bedrijfstemperatuur gedaan dient te worden stationaair


    tevens heb ik nog nooit een auto gezien die probleem gaf bij stationaair warm draaien
    op het werk hebben we een ambulance staan en deze wordt eerst lekker stationaair warm gedraaid terwijl we de spullen pakken
    komen we terug hebben we een warme interieur
    180.000km op teller en er is nooit iets heel geks mee geweest

    dus wie een goeie reden kan geven zou ik fijn vinden
    teveel toeren is ook niet goed
    dit omdat de kans op hoog olieverbruik toeneemt (lang zuigerwand komt het omhoog)


    maar betaalbaare alternatief is er niet
    voorruit met ruitenreiniger vetvrij te houden
    en de-icer is het enige
    tevens wil het helpen om een isolatiekleed voor de ruit te spannen
    binnen zetten wil ook wel helpen

    anders nieuwe ruit (met ingebouwde verwarming erin) en de systeem aansluiten met dikke kabels goed gezekerd en relais tussen
    in het interieur simpele schakelaar en klaar ben je
    kosten inc inbouw zullen wel tegen de 1000liggen verwacht ik
    stankachel zou het zelfde gaan kosten
    echter kost ook benzine en duurt een tijd voor de interieur warm is en de ruit ontdooit is
    voorruitverwarming doet het meteen
     
  17. De nadelen van stationair warmdraaien moet gezocht worden in:
    A) Belasting van het milieu
    B) Het probleem dat de motor veel langzamer opwarmt dan tijdens het rijden.
    Omdat de meeste mensen denken dat de temp. meter op je dashboard de temp. van motor aangeeft kan het dus behoorlijk fout gaan. Omdat tijdens stationair warmdraaien de motor delen boven en onder niet evenredig verwarmt worden kan dit, door deze veel gemaakte denkfout, minder leuke verrassingen opleveren.

    Nadeel B is derhalve dan ook de reden dat de meeste auto fabrikanten het stationair warmdraaien afraden. Dat was 20+ jaar geleden zo en voor zover ik weet gaat die regel nog steeds op.

    Ondanks dat geef ik je gelijk, ook ik start de motor en laat deze stationair draaien voordat ik ga rijden. Ik wacht in ieder geval het opwarmen van de cat. af voor ik vertrek. Ik weet niet meer hoe het bij een niet ST Focus is maar mijn FoFo klimt altijd enige tijd wat hoger in de toeren nadat ik de auto gestart heb. Na ongeveer 1 / 1,5 minuut zakt het toerental naar normaal.
     
  18. Wilde ik ook al opkomen. werkt ideaal, heb het zelf niet maar zie de voordelen er wel van in. Heb op de site van Ford Van de Ree te Roosendaal en daar staat dat het €50,= kost om het te kopen, dan komen er nog kosten in voor het inbouwen en eventuele spuitkosten. op de site van webasto gekeken en daar kost het €999,= euro dat is geloof ik met alles er op en er aan. ik ga binnenkort naar de dealer om de all-in prijzen te vragen. eens kijken of het enigzins te betalen valt.
     
  19. zoiets?
    ;)
     
  20. Dit gebeurd ook bij mijn ST;)
    Het geluid is misschien wel leuk, maar niet de stank die er dan vanaf komt :puke::schater:
     

Deel Deze Pagina