1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Motor kapot *snik*

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door collusion, 10 jan 2024.

  1. Zie hier een artikel https://www.ohra.nl/autoverzekering/auto-onderhoud/hoe-lang-kan-auto-stilstaan

    Mag toch verwachten dat ze het e.e.a. wel weten en dat dit voorkomen had kunnen worden denk ik. Anyway, zo te lezen is het een keer flink remmen, alleen nu de motor niet werkt weet ik niet wat handig is hierin, lastige kwestie.
     
    hoomer vindt dit leuk.
  2. Niet per se. Zal door alle regen een beetje vastgerot zitten. Paar keer de handrem eraf(indien dat lukt) en anders even iets van een roestoplosser erop. geen wd40 in elk geval.
    Nu de auto niet (kan) rijden is het losrijden van je remmen wel een uitdaging. Wellicht is het lostrekken van de auto met een ander voertuig een optie.
     
  3. Zodra de auto weer rijd is dat probleem met de remmen zo opgelost.
    Inderdaad door het lange stilstaan buiten dat dit is ontstaan.
    Waarschijnlijk is 1 "rukje" al genoeg om de auto weer te laten rollen.
     
  4. zo, eindelijk schot in de zaak Martijn.
    zal wel een spannend momentje worden als het revisiebedrijf met z'n oordeel komt.
     
  5. Mijn 1.5 met 150 PK liep ongechipt ook 225 dus zou me daar geen zorgen over maken, maarja, dat blok is ook bij de nieuwe eigenaar volledig in puin gelopen, weet helaas niet zeker exact wat, maar moest ook een nieuw blok in.
     
  6. Was die zeker ongechipt? Mijne is op 204 begrensd.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  7. Absoluut, nieuw gekocht.

    Ik heb nu de 1.0 155 pk, die zou ook 209? lopen uit mijn hoofd, die heeft ook de 218 aangetikt.
     
    bws723 en Edgar Focus vinden dit leuk.
  8. Ik heb 1.0 140pk die tikt 202 aan met moeite. Dus 218 voor 150pk is zo gek nog niet.
     
  9. Wat maken nou al die topsnelheden uit, die motoren met de distributieriem door de olie zijn gewoon baggerproducten (Zie ook de 1.2 pure tech) Ook rampenmotoren.
    Al die downsize motoren gaan hebben teveel vermogen en dat blijft gewoon niet lang heel.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  10. Dit betreft een MK4, geen distributieriem maar ketting.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  11. Oliepomp word toch aangedreven door een natte riem?
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  12. Oliepomp wel, dat is nog steeds een riem maar distributie is nu een ketting.
     
  13. Zolang er goed onderhoud wordt uitgevoerd is er niks mis met de natte riem en de meeste motoren die zijn gesneuveld kwam door een slechte koelwaterslang.
     
    OmeJoyo en Martin123t vinden dit leuk.
  14. Weet ik bij de 1.5 niet zeker eigenlijk of die volledig ketting heeft of ook een riem voor de oliepomp. Hoe dan ook lijkt de 1.5 een totaal ander probleem te hebben.
    Maar sowieso een ketting voor de distributie.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina