1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zwakke Retourslang Koelvloeistof Ecoboost 1.0 en 1.6

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door marinh, 25 sep 2014.



  1. Hier idem dito :
    van 1.8 flexifuel naar 1.0 ecoboost
    Ging van 1 op 13 naar 1 op 16/17
    Met zomerbanden overigens hoger verbruik dan met winterbanden

    En ook gecheckt of de koelvloeistofslang was vervangen ; werd eerst ontkend dat dit een probleem was , jaja, dankzij dit forum weet ik wel beter.
     


  2. Maar ook ik moest na 4 maanden koelvloeistof laten bijvullen , is normaal volgens garage ......... Nog nooit meegemaakt in 42 jaar dat ik autorijd
     
  3. En ga je dat bij je nieuwe Focus ook weer laten doen?
     
  4. Ik neem aan dat in de nieuwere 1.0 ecoboost motoren het retourslang probleem is opgelost. Althans, dat mag ik hopen. Sowieso gaat de motorkap open als ik de nieuwe auto ga halen bij de dealer en dan kijk ik daar wel als eerste naar.
     
  5. Op zich logisch dat de 1.0 met 125pk levendiger aanvoelt. Meer koppel en drukvulling, want turbo. ;).

    Wat betreft de 1.6 Ecoboost; in zijn korte bestaan zijn er veel ingrijpende wijzigingen doorgevoerd. Ik geloof niet dat dit allemaal met wet en regelgeving te maken hebben. Anders heeft Ford voor de ontwikkeling van de 1.6 Ecoboost behoorlijk de oogkleppen op gehad.

    Lars heeft deze wijzigingen uitgezocht per productiedatum. Zonder het gras voor zijn poten weg te maaien, heb ik onderstaande dingen gezien;

    - Waterpomp
    - Injectoren
    - Cilinderkop
    - Turbo
    - Andere nokkenasverstellers

    Om vervolgens een kleinere slagvolume te krijgen.

    En dan nog de tig verschillende software versies. Als het geld het toelaat zou ik op zoek gaan naar de latere series 1.6 Ecoboost, daar waar de aanpassingen al in zijn doorgevoerd. Qua driveablity, prestaties en verbruik is het een fijne motor. Het is wel een motor die wat gevoeliger is en in vergelijk met de zetec of duratec minder marge heeft voor fouten. As je dat in ogenschouw neemt en de voorzorgsmaatregelen treft zul je een fijne motor hebben.
     
  6. Het begint nu wel een repenterende wekker te worden hoor. We weten nu dat jij je bedenkingen hebt tov van deze motor, maar ik ben het met [MENTION=142]JW[/MENTION] eens dat het allemaal wel meevalt. Nogmaals: wees blij met de veranderingen die Ford heeft doorgevoerd.
     
  7. Je hebt ook merken die er weinig tot niks aan doen. (Bijvoorbeeld de TSi motoren van VAG)
     
  8. #428 Marco Morello, 5 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mei 2016
    En jij verbaast me steeds meer; finally you grew a pair. Zo aanwezig heb ik je eerder nog niet gezien. Intentie van mijn relaas wel goed gelezen en begrepen?

    Jij hebt notabene een 1.0. De motor waarvan ik zeg dat ik die zonder twijfel zou kopen. :schater:

    Trouwens, grappig, als iemand Fordminded is, ben ik dat wel. Maar als ik dan een discussie voer over de beweegredenen van het uitbrengen van de 1.5 Ecoboost, met feiten, is het ineens een wederkerende wekker. Hahaha.

    Maar laten we allemaal hosanna zingen voor de 1.6 Ecoboost en een groot gat in het zand graven waar onze koppen in kunnen. :grin:
     
  9. Op welke feiten doel je dan, waar heb je deze beweegredenen gevonden heb je hier een bron voor? Ik lees wel dat je refereert aan Lars, hij schijnt een lijst van aanpassingen te hebben? Wat zijn dit dan voor aanpassingen, een ander onderdeelnummer wil nog niet zeggen dat er een defect of probleem in het onderdeel zat.
     
  10. Kinderen: lief spelen !
     
  11. Ik zal als TS ook meer eens reageren hier over het verdere verloop.

    In oktober 2014 is mijn 1,0 Ecoboost dus stil komen te staan, heige motorschade, blok moest vervangen worden (allemaal terug te lezen in dit topic). Ford heeft uit Coulance (de garantie was net verlopen) toch 90% van de schade op zich genomen en ik heb 10% betaald.

    De auto reed nooit meer zoals te voren en in januari 2015 heb ik hem ingeruild voor een 1.6 Diesel. (rij ik nog steeds na volle tevredenheid).

    In Oktober vorig jaar kwam inderdaad die terugroepactie. Ik stond blijkbaar nog ergens in het systeem van Ford als eigenaar van een 1.0 en kreeg ook keurig die brief. Daarop heb ik een mail verzonden aan de afzender van die brief (een hoge pief ergens bij Ford Nederland) met daarin de mededeling dat ik vond dat, nu Ford het erkent als zijnde fabrieksfout, ik die 10% ook graag gestort zou zien.

    Enkele weken later kreeg ik een reactie van Ford Nederland dat zij dit eigenlijk ook wel vonden en dat ik het netjes (via mijn dealer) gecrediteerd kon krijgen. En zo geschiedde!

    Ik moet zeggen dat ik erg content ben met hoe Ford dit heeft afgehandeld. In oktober 2014 was ik helemaal klaar met Ford, maar op dit moment ben ik weer een hele tevreden Ford rijder. Mijn huidige Focus rijdt nog prima, en mijn volgende auto zal waarschijnlijk weer een Ford zijn!
     
  12. Erg netjes van Ford. Er is helaas een nieuw topic met dit probleem. Hopelijk komt Ford hier ook over de brug.
     
  13. #434 FocusTitanium, 29 jun 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jun 2016
    Ik zat vandaag even onder mijn motorkap te snuffelen en zag deze slang. Is dit al de verbeterde slang?

    [​IMG]
    [​IMG]

    En het koelvloeistof reservoir ziet er bij mij zo uit:

    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    Zijn dit de beruchte haarscheurtjes waar iedereen over praat? En zo ja wat raden jullie mij aan? Vervangen?!
     
  14. Slang weet ik niet, maar reservoir zou ik vervangen ja!
     
  15. slang is goed, reservoir vervangen.
     
  16. En als ik een nieuw reservoir laat monteren, komen daar dan niet weer haarscheurtjes in?
    Gek eigenlijk dat hier dan geen verbeterd reservoir voor is...
    Iemand enig idee wat een nieuw reservoir ongeveer kost incl. Monteren?
     
  17. Reservoir kost 17 euro, monteren max een kwartier. Ja zou kunnen dat hij weer gaat scheuren maar eens in de paar jaar 17 euro aftikken dan zit je safe.
     
  18. Net even contact gehad met een Ford dealer; vervangen van het reservoir kost inclusief arbeidsloon, afvullen koelvloeistof en vacuumeren € 90,- euro. Hebben jullie ook dergelijke bedragen betaald?
     
  19. Nee, heb het in Frankrijk laten doen. Bij mij lekte hij gewoon... 33 euro was ik kwijt...
     

Deel Deze Pagina