mooie waarden voor de Simon en het mooiste van dit alles vind ik toch wel dat je alles (van sommige dingen snap ik echt geen ...) hier deelt op het forum om jouw tot in de perfectie te krijgen zoals jij 'm wilt hebben. op die manier is het erg leuk en interessant om dit topic te lezen/volgen. Dankjewel Simon
jij bent goed bezig simon! dit zijn hele mooie vermogens waardes, dat je er maar veel plezier mee mag beleven!!!!
Ik vraag mij ook altijd af, blijft het wel heel en zo ja, hoe lang. Ik begrijp je keuze zeker. Allemaal leuk zoveel vermogen maar voor een daily drive moet het wel heel en rijdbaar blijven. Niettemin een mooie vermogens stijging!
Bedankt weer voor de complimenten JA, als je het gebruikt wel, maar op de snelweg of 80km weg zou het ook zomaar eens zuiniger kunnen zijn. lucht brandstof verhoudingen kloppen nu allemaal weer . Iets zinnigs kan ik er nog niet over zeggen, maar met mijn rijstijl zal het denk te verwaarlozen zijn
Ja dat is zo anders moetje hem netjes in de garage houden en niet rijden dan istie zuinig. Het ligt uiteindelijk aan de rechtervoet .
Simon, heb jij toevallig Dashcommand op je telefoon staan? Zou je eens willen meten wat de g/s is bij de MAF waarde. Ik ben reuze benieuwd gezien de mooie waardes die je nu hebt.
[MENTION=16]Johoo_NL[/MENTION] Welke waardes wil je weten, bij vollast, ik heb sinds kort Dashcommand in de auto, ben er nog een beetje mee aan het spelen, zal binnenkort een datalog maken met alle gegevens.
Vandaag nog ff bezig geweest om een probleempje op te lossen met de nieuwe benzinepomp die ik onlangs geplaatst had. Volgens de omschrijving die bij de pomp zat moest ik het membraan onderin in het emmertje van de pomp verwijderen voordat ik de boel weer in elkaar ging zetten. Zo gezegd, zo gedaan....................alleen pakte dat in de praktijk niet goed uit Bij een kwart tank of minder had ik regelmatig last van de RS ''dood viel'' , hij sloeg niet gelijk af, maar het vermogen was geheel weg met name in een scherpe bocht naar rechts of bij stevig optrekken gebeurde dat. Na overleg met Twan (heeft dezelfde pomp geplaatst) tot de conclusie gekomen dat het door dat kleine rubberen membraan komt, doordat die verwijderd was loopt het ''voorraad'' emmertje van de pomp leeg waardoor de pomp lucht staat te pompen. Nu waren er 2 oplossingen: 1 - Gewoon zo laten en je tank vol houden 2 - Het membraan terugplaatsen Ik ben dus voor optie 2 gegaan, zeker niet mijn favoriete, want het is een rot klusje om die tank er weer onderuit te halen zonder brug. Maar het moest gewoon ff gebeuren zeg maar Dus eerst maar eens de tank leeg rijden Dat was gelukt, wel even wat benzine getankt in een jerrycan zodat er voldoende in kan straks na terugplaatsing. Toen de tank er weer onderuit en het pomphuis verwijderd Dat rode dingetje is dus het membraan. Zo ziet het pomphuis eruit en zo met het het membraan geplaatst Nu komt op het membraan gedeelte een zwart ''venturi'' gedeelte. Die zorgt ervoor dat het ''emmertje'' vol blijft met benzine door te zorgen voor een soort onderdruk. Rood : benzine wat door de pomp verplaatst wordt Blauw, benzine wat door het membraan uit de tank wordt ''aangezogen'' Hiervoor moest ik dus ook het aansluit gedeelte wat verlengen, de nieuwe pomp heeft namelijk een groter/dikker benzine filter dan de originele en komt daardoor een fractie hoger in het ''emmertje'' te staan. Met een stukje slang van 2à3 cm was dit eenvoudig op te lossen. Toen kon ik de boel weer in elkaar zetten. Alles op z'n plaats ziet het er uit, handig hoor de platte telefoons van tegenwoordig om foto's te maken Zo staat het pomphuis uiteindelijk weer in de tank, ff verlicht door een ledlampje op de witte deksel van het pomphuis te plaatsen Nadat ik de tank weer had geplaatst en alles weer heb aangesloten, benzine erin (+/- 12liter) en op druk had gezet kon ik de boel gaan testen. Na een ritje over het industrie terrein met vele bochtjes kan ik concluderen dat de ''modificatie'' werkt.