Mijn Blauwe Focus RS-II, nieuwtjes

Discussion in 'Mijn Focus' started by Sbro.nl, Jul 27, 2011.

  1. Fijn! Opgelost!
     
  2. Jij bent wederom goed bezig geweest buurman.
    Fijn dat de rs door zo'n mini modificatie (al is de rest er omheen een hoop werk) weer gewoon lekker loopt en geen last meer heeft van vermogens verlies.
     
  3. Bedankt mannen, en idd de aanpassing zelf stelt niet zoveel voor, maar wat een werk weer, gelukkig is het nu wel goed en kan de tank weer op een normale manier leeg geblazen worden:badgrin::badgrin::badgrin:
     
  4. Netjes opgelost weer. Wel een kloteklus, maargoed hobby en kosten besparen :).
     
  5. Snap niet hoe je het allemaal voor elkaar krijgt, mijn comlimenten! Ik zou willen dat ik zo handig was, zou een hoop centen schelen ;)
     
  6. En wat is de volgende update? :badgrin:

    Mooi dat het is opgelost.
     
  7. Mooi hoor; nette oplossing en inderdaad wat een gepriegel en werk!:P
     
  8. bult werk inderdaad maar zeker de moeite waard netjes gedaan.
     
  9. Netjes simon, maar ik vraag me wel af waarom je het membraam volgens de gebruiksaanwijzing moet verwijderen :think:
     
  10. Dat membraam moet verwijderd worden omdat anders dat ''emmertje'' niet meer vol loopt, het is namelijk de enigste ingang van de ''emmer''

    [​IMG]

    Samen met het ''venturi'' gedeelte zorgt die er namelijk voor dat er in de ''emmer'' voldoende brandstof is om aan te zuigen, zelfs als de tank bijna leeg is staat het ''emmertje'' dus vol

    Ze hadden imo gewoon een klein stukje slang moeten meeleveren zodat je het weer op de originele manier aan kunt sluiten, dan was er niks aan de hand geweest.

    Twan zal binnenkort dit ook gaan aanpassen op zijn RS en ik heb nog iemand al op de hoogte gesteld die binnenkort dezelfde pomp gaat installeren.
     
  11. Ford dealer Jurrius te Dieren

    Ik zal ook geen goed woord meer over hun spreken, dit was eenmaal en nooit weer.
    Arrogante liegende verkopers en service kennen ze al helemaal niet.

    Komt doordat de zaak wordt gerund door paar snotneuzen en de twee directeuren Theo en Peter kijken op afstand toe maar krijgen de helft niet mee vanwege hun hoge leeftijd (65-70) jaar voor zover ik kan inschatten.

    Wat die oudjes sinds 1966 hebben opgebouwd wordt nu afgebroken door paar snelle snotneuzen die alleen maar willen scoren.
     
  12. Mag ik vragen welk soort slang je hebt ingezet simon?
    De reden is dat ik al eens een tank weer heb mogen laten zakken omdat de gebruikte slang aan de binnenzijde prima brandstof bestendig was, aan de buitenzijde echter niet. Na een paar maanden was de slang gedelamineerd en kwam hij van de tules afzetten.
     
  13. Dat antw moet ik je schuldig blijven, ik vond op mijn werk een stukje slang wat paste, dat heb ik gebruikt.
    Het is van die doorzichtige kunststofslang, in dit geval, wist niet eens van te voren dat ik het zo ging oplossen, nood breekt wetten, ik heb dus op de ''gok'' een stukje slang geplaatst in de hoop dat het benzine bestendig is.
    Niet geheel conform de regels ben ik me van bewust, maarja tank ligt eronder uit en je moet toch wat :mrgreen:
    Zodra ik merk dat het niet meer werkt zal ik dus alsnog een benzine bestendige slang moeten plaatsen.
     
  14. #3194 Sbro.nl, Jun 29, 2014
    Last edited by a moderator: Jun 29, 2014
    Vandaag maar ff het K&N filterelement schoongemaakt, was wel weer nodig na 2 jaar sturen, nog niet eens zozeer voor het overdekte deel van het filter.

    [​IMG]

    Maar wel voor de cone aan de zijkant (ik rij natuurlijk zonder dop)

    [​IMG]

    Na het inspuiten met de reinigingsvloeistof van de K&N reinigingset en een kwartiertje laten intrekken de boel weer goed schoon gespoeld met lauw warm water, vond ik het filter nog niet schoon genoeg.

    Toen de Dasty er maar ff opgespoten, yep dat werkte wel echt goed, vies bruin/rood water kwam er vanaf.

    Nog ff een paar min in een emmer met warm water laten staan en weer zorgvuldig uitgespoeld.

    Dit is het resultaat, foto is gemaakt van binnen naar buiten

    [​IMG]

    Foto tegen het zonnetje in genomen

    [​IMG]

    Het filter is weer mooi schoon en fris, nu ff een dag laten drogen en dan weer insprayen met verse K&N olie tot die weer mooi zalmroze is.
    Daarna laat ik hem nog zeker een paar dagen drogen voordat ik hem weer terug plaats.
    Voor nu zit het papieren OEM filter erin zodat we gewoon kunnen rijden.
     
  15. Die is weer echt schoon! Ik wou dat de mijne na 2 jaar er nog zo schoon uitzag. Ik moet m elk jaar schoonmaken met die diesel van me.
     
  16. om de hoeveel KM maak je de KN filter schoon
     
  17. Ik had er nu zo'n 25/30.000km mee gereden, het is gewoon afhankelijk van de omstandigheden, volgens K&N zou je er zo'n 60.000km mee kunnen rijden voordat die toe is aan een schoonmaakbeurt.
    Gewoon minimaal 1x per jaar controleren, vorig jaar heb ik alleen het grovere vuil eruit geklopt (vliegjes en blaadjes ed)

    Aangezien het niet echt veel werk is en ik het papieren filter ook nog heb zodat je gewoon door kunt blijven rijden heb ik er voor gekozen hem al eerder schoon te maken.
    Helaas heb ik geen foto gemaakt vanuit de binnenkant voordat ik hem ging reinigen anders had je wel degelijk nog meer verschil gezien.
     
  18. Vandaag was het filter helemaal opgedroogd van de reinigingsbeurt en kon er weer een vers laagje sprayolie van K&N op.

    een dun laagje is voldoende om het filter weer in perfecte conditie te krijgen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nu laat ik het filter nog zo'n 48uur intrekken/drogen.
    Dan dep ik met wat keukenrol papier de overtollige olie eraf, al denk ik dat er niet of nauwelijks wat aan zal zitten.
    Daarna kan die weer aan het werk in de RS, die is nu met papieren filter een stuk stiller geworden :nocheer:
     
  19. ziet er weer als nieuw uit buurman.
    Nog even geduld en dan kan die weer lekker blazen :rock:
     
  20. Ziet er weer goed uit (ook qua kleur) :thumbs:

    Na 48 uur intrekken (eventueel in de zon) is deze echt wel droog. Dat zag ik vorige zomer bij mijn K&N filter schoonmaakbeurt. Had toen gelukkig geen Dasty nodig :mrgreen:
     

Share This Page