1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Uwbuurman met z'n BMW's, Kopzorgen op 148!!

Discussie in 'Mijn auto' gestart door uwbuurman, 12 jan 2010.

  1. We hadden al wat Polaris gezien, op de scharnieren van de kofferklep en motorkap en ng wat klein spul. Dat was gewoon metallic. Oude BMW’s met een uni kleur zijn van binnen en buiten helemaal gelijk gespoten, maar de auto’s met een metallic lak, zijn van binnen meer mat, de kofferruimte en motorruimte bijvoorbeeld, zijn niet in de blanke lak gespoten. Om datzelfde effect te sorteren en om toch de laatste stand der techniek toe te passen, stelde Gert jan voor een om een enginebay lak te gebruiken. Deze lak krijgt geen blanke laklaag en heeft de glans van ongeveer 75% van een metallic lak. Het voordeel is dat deze lak veel beter bestand is tegen chemicaliën, zoals olie, benzine en remvloeistof. Om die reden heb ik er voor gekozen de hele binnenzijde van de auto, en de onderzijde in de enginebay te laten spuiten. Uiteraard wel in polaris.

    De eerste laag was voor de kofferklep.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Toen kwam de motorkap

    [​IMG]
     
  2. De motorruimte

    [​IMG]

    [​IMG]

    De binnenzijde

    [​IMG]

    [​IMG]

    De kofferbak

    [​IMG]

    De keienvanger

    [​IMG]

    En de dakplaat

    [​IMG]
     
  3. En uiteraard moesten die eerste delen, de scharnieren en de bouten, ook in de enginebay gespoten worden om alles correct en mooi te houden.

    [​IMG]
     
  4. DAMN .... :thumbs::thumbs::thumbs::thumbs: WAT PRACHTIG !!!!
    Diep Diep respect !
     
  5. Tnx, mannen!
     
  6. ziet er schitterend uit mooi werk aan allebei de auto's
     
  7. Ziet goed uit! Mooie "glans"graad.
     
  8. Al die foto's met de vorderingen blijven me boeien! Ga zo door [emoji3][emoji106]
     
  9. Koos, ik dacht dat ik "lastig" was geweest voor Gert Jan, maar jij bent nog erger ;) haha.
    Nee, dit is niets in vergelijking tot mijn project(je)! Je pakt het, samen met Gert Jan, helemaal juist aan en vergeet geen enkel detail. Allemaal stuk voor stuk juist onderbouwd en doordacht. :dance:

    Magnifiek om alles te volgen zo, en te zien hoe de auto weer aan zijn kleur komt. :kwijl:

    Succes met het vervolg, maar dat het wel goed komt heb ik geen twijfels over. Topwerk! Zowel van jezelf, als dat van Gert Jan.
     
  10. Schitterend verslag zo..
    En deze BMW is straks beter dan hij ooit van de band rolde :thumbs:
     
  11. echt weer geweldig om te zien, 2 vakmannen die deze mooie BMW een nieuw leven geven :worship:
     
  12. Tnx mannen! Terecht zijn er veel credits voor Gert jan, die maakt dit feest mogelijk!
     
  13. Vanmiddag was een e30 middag. Ik heb een paar dagen nagedacht over hoe en of ik de draagarmen van de achterzijde wilde herstellen. Ik had vorige week een stukje buis gehaald, maar dat bleek bij nader inzien 1,5 mm in diameter te klein te zijn, terwijl ik denk dat er ook nog wel een mm afgeroest is van de draagarm. Kortom, eropuit voor een nieuw stukje buis. Ongeveer 10 kilometer verderop zit een grote oud ijzerboer, dus daar ben ik geweest. Hij had de juiste maat liggen.
    De bovenste is de verkeerde, de onderste de juiste maat.

    [​IMG]

    Daarna de draagarm er bij gepakt om die eens schoon te maken en te ontroesten. Eerst de rubbers eruit geperst.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Duidelijk te zien dat ze niet alleen helemaal vergaan zijn, maar ook flink uitgelubberd.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Omdat ik mijn nieuwe BMW rubber er al even bij had gepakt, heb ik ook de Lemforder rubbers die ik had besteld erbij gepakt. Grappig, net als met het ZF filter van de stuurbekrachtiging, dit is gewoon een BMW rubber, waar ze BMW en het onderdeelnummer hebben afgeslepen.

    [​IMG]

    Maar goed, de rubbers eruit, de ABS sensoren eraf en de staalborstel op de flex.

    [​IMG]

    Daar knapte de draagarm al erg van op. Vervolgens heb ik de knobbel onthoofd, en het rotte deel uit tussenuit gesneden.

    [​IMG]

    Bij het schoonmaken kwam ik erachter dat er onder de ronde plaat twee afwateringskanaaltjes zitten, maar die zaten uiteraard helemaal dicht met vuil. Ik kan er straks wel mooi veel Dinitrol in blazen.

    [​IMG]

    Daarna heb ik het kapje van de knobbel op de pijp gelast.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Op maat gemaakt en afgewerkt

    [​IMG]

    En klaar!

    [​IMG]

    De draagarm staat nu te kuren in de Rusticogel en krijgt uiteraard een dikke laag epoxy primer en een laagje mooi zwarte lak. De andere draagarm krijgt komende week dezelfde behandeling.
     
  14. Potverdorie Koos ik krijg een nieuwe laptop van je!
     
  15. hahaha, is je kin erop gevallen?
     
  16. Hè koos, waarom niet stralen en poedercoaten?
     
  17. Terechte vraag, Lars. De kwestie is dat ik alleen voor het vervangen van het onderstel ging, nu komt er alweer veel meer werk bij met de tank etc. Dat gaat allemaal van het hobby budget, dat ik ook hard nodig heb voor de e21 die over een maand klaar is bij Gert Jan.

    Als ik de draagarmen en de veerpoten voor wil laten poedercoaten, moeten ze helemaal kaal. Dan gaan een paar onderdelen onherroepelijk stuk en moet ik vervangen, waaronder de absringen. Daarnaast zijn de lagers op de draagarmen achter geperst, die worden er nooit beter van als ze eraf en er weer op moeten. Ze zijn net een jaar oud....

    Kortom, niet vanwege de extra materiaalkosten (zomaar 500€+) en het werk. Daarbij, het onderstel is nu ook gespoten, dus het knapt hoe dan ook behoorlijk op.

    De e21 krijgt wel alles mooi nieuw, omdat die helemaal uit elkaar ligt, daar bezuinigingen ik geen kwartje op.
     

Deel Deze Pagina