Ook de voorpoten waren aan een rondje bewerken toe. Zelfde recept, eerst geschuurd en geborsteld, daarna in de rusticogel. Daarna in de 2K primer gespoten Toen dat hard was heb ik een laag zwart aangebracht:
Omdat ik toch met verf in de weer was heb ik ook wal kleine maar belangrijke delen meegepakt. De bevestiging van de achteras onder aan de dorpel De veerpootschotels van de voorpoten en de houders voor de draagarmrubbers En mooi zwart
De achterste schokdempers had ik nog niet verwijderd. Dat heb ik nu ook geregeld. Het toplager En de onderkant van het toplager: die is wel dood. Daarna heb ik onder de auto nog een paar plekken aangepakt: Geschuurd en geborsteld en in de rusticogel
met dat spuitwerk kom je steeds weer een stukje dichterbij de afwerking. als straks alle onderdelen klaar zijn moet het wel een goed gevoel geven om alles te gaan opbouwen ik heb zelf weinig met BMW's maar zelfs ik wordt hier enthousiast van keep up the good work Koos
Wat ben ik blij dat ik een abonnement heb op dit onderwerp. Blijf je op de hoogte door een mailtje en ik zou het voor geen goud willen missen Op de (keuken)tafel een diff uit elkaar halen en herstellen en dan al dat spuitwerk en herstel aan onderdelen. Geweldig gewoon Keep up the good work Koos!
Thanks, Eric, Is de oude tafel in mijn loods. Werkt prima Kom maar eens naar het noorden, kun je een bakkie doen aan die tafel, neem je de escort eens mee, kan die naast mijn dakloze staan.
Jaloers, zou dit ook wel willen doen met mijn e36 325i cabrio. Helaas daar de ruimte niet voor Je pakt het erg grondig aan, respect. Ik blijf dit volgen, kan er allicht leuke zaken uit mee pakken voor mij e36
Vast! Ik mix bijvoorbeeld wat onderdelen, alles origineel BMW, maar van nieuwere modellen. Bijvoorbeeld de rubbers voor de draagarmen voor, die zijn van een e36, want stugger en beter, zelfde pasvorm. De toplagers van de achterste schokdempers komen van een e46 cabrio, want sterker en zelfde pasvorm. zo zijn er wel meer grappen en grollen te vinden, die de kwaliteit van het totaal verbeteren terwijl het origineel BMW blijft. Alleen de Bilsteins, de Eibach antirollkit en de veerpootbrug zijn niet origineel, maar wel zeer hoogwaardig materiaal dat de bruikbaarheid van de cabrio sterk verhoogt. Ik kijk ernstig uit naar een rondje uitlijnen en dan het eerste rondje rijden met een perfect afgesteld en gloednieuw onderstel!