genoeg te doen dus Marco! Geeft een behoorlijktroep zo op de eerst foto te zien met dat dremelen Maar je spoiler zit weer vast als een huis! Succes nog met het overhuizen en alvast een fijne vakantie!
ziet er weer goed uit allemaal en veel veranderingen in de planning, succes met alles en natuurlijk ga ik dit ook weer volgen
Je zit niet stil Marco, lekker bezig zo, je neemt geen halve maatregelen Nog gefeliciteerd met de koop van je/jullie nieuwe stulpje!
Hey kerel lang geleden. Heb nog een vraag voor je maar doe ik wel ff via sms. En ohja is geen koopwoning, maar een huurwoning. Al kun je van die huur prima een woning kopen.....
hoi marco ik zit een beetje in je topic te kijken en sta versteld wat je allemaal aan het doen bent , even een complete auto overbouwen respect man. Wat je al zei Deep stone bleu (een van de mooiste kleuren ) ben ik wel met je eens . Je bent wel echt een liefhebber als je een complete auto koopt voor een motorblok en wat andere onderdelen. Ook mooie foto,s van de laatste rit van je donorauto zal wel bekijks hebben gehad . Nou tot ziens en alvast bedankt voor de donorspullen en de service houdoe groetjes Eric
Het is voor sommigen hier op het forum makkelijker om het blok van een nieuwe(re) auto over te zetten in de huidige auto dan om de modificaties van de huidige auto over te zetten in een nieuwe(re) auto...
"Opbouw blok en bak" 22-7-2012 Heb eindelijk vakantie, en wat houdt dat in, behalve verhuizen? Juist, beginnen aan de engineswap. Vandaag zijn we (Lars en ik) eindelijk begonnen aan de opbouw van de 1.8 16v. We begonnen na een tal kleine klusjes. Zo hebben we de uitlaat van een fiesta (MK3) vervangen. En de schakelaar van de airco van de Focus van Lars zijn moeder vervangen. Nog wat onderdelen die ik nog had binnengekregen; De nieuwe accumulator (nadat ik eerst de verkeerde had gekregen...) Zo`n 55 euro (!) aan kleine ellende. Ringetjes, een orifice tube en een zonnesensor voor de clima: En een "carbon" oftewel een zogeheten HEPA interieurfilter. Een kleine sfeerimpressie: Blok voordat we begonnen Klepdeksel verwijderd om onder andere de klepspeling te meten; Deze was na 120.000km perfect. Uitlaatkleppen; moet 30 hebben met een tolerantie van 5. Alle 8 zitten op 25. Inlaatkleppen; moet 15 hebben met een tolerantie van 5. Alle 8 zitten op 15. Uiteraard moest de klepdeksel er ook af voor het vervangen van de klepdekselpakking en de distributieriem (vastzetten nokkenassen). Oude distributieriem: Oude distributieriem met spanner verwijderd: De distributieriem hebben we nog niet vervangen. Met name omdat we erg kritisch zijn. We hadden geen Torx 60 om de nokkenas tandwielen te lossen, nadeel als je dit niet doet, is dat de riem niet gelijkmatig wordt opgespannen. Daardoor raakt het blok heel licht van zijn timing. Wel hebben we de nieuwe koppelingset geplaatst en de bak teruggeplaatst: En de bak met het blok verenigd: En overgebleven zooi: Van de week weer verder.