1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus Wagon van Silver Baron. And now the end is near

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Marco Morello, 1 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Is dat alles wat we krijgen dan Marco? Hoe rijdt de auto nu en is er een merkbaar verschil t.o.v. de 1.6? Qua acceleratie doen ze bijna hetzelfde geloof ik.
     
  2. Marco heeft zijn internet thuis nog niet voor elkaar.
    En op dit moment is alles nog niet klaar zeg maar.
     
  3. @Niels; gisteren konden we de auto voor het eerst starten. Daar waren we erg nieuwsgierig naar. Zeker omdat alles los is geweest. Ik heb een heleboel foto's alleen zoals Lars al zei heb ik nog geen internet. Lang leve KPN zeg maar. Iets met verhuizen enzo. ;)

    En de auto is nog niet helemaal klaar; clima moet er nog in. Hoop draadjes zeg maar.;)
     
  4. Dus het totale rapport krijgen we nog zeg maar...:P

    Succes met verhuizen en KPN..!;)

    Misschien weer eens een meeting doen in Zwolle?
     
  5. #645 uwbuurman, 5 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 aug 2012
    wel lekker hoor, die 1.8 is gewoon een stuk sterker en zo voelt hij ook aan, althans, dat is mijn mening. Wanneer ga je omkeuren?
     
  6. @Buurman; de 1.8 is idd een hele andere motor dan de 1.6. De 1.6 moet je echt bovenin toeren houden, de 1.8 is van onderin meer bij de les. Koppelkromme is ook heel anders. Ken de motor nog uit mijn vorige auto. Escort MK7 1.8 16v 115PK. Wat betreft dat omkeuren; met een beetje geluk deze week.
     
  7. :clap:
    Mooi gedaan!
    :worship:
     
  8. Netjes hoor, de beloning van het werken!:rock:
     
  9. Kleine update tussendoor; de Focus staat i.i.g. weer bij mij voor de deur. Hij is nog niet helemaal klaar, maar klaar genoeg om er mee te rijden. Heb de 1e 30km dan ook al weer gereden, alles lijkt in orde. De wagen rijdt wel superstrak. Als het meezit heb ik vanaf donderdag (eindelijk!!!!) weer internet. Dan volgt een uitgebreider verslag.
     
  10. #650 Marco Morello, 10 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 aug 2012
    Motor ombouw geslaagd; up and running! 09-08-12

    Zoals jullie hebben kunnen zien op het filmpje zit de 1.8 in mijn Focus en loopt perfect. :thumbs:

    Hierbij volgt een fotoreportage:

    De Focus op de brug en begonnen met demonteren:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    En de oude 1.6 eruit:
    [​IMG]

    Oud VS nieuw:
    [​IMG]

    De laatste "restjes" verwijderen:
    [​IMG]

    Tot zover.

    De rest van de foto`s volgen in nieuwe post.
     
  11. #651 Marco Morello, 10 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 aug 2012
    Vervolg ombouw. 09-08-12

    Hierbij het vervolg van de ombouw:

    Hierbij een foto van mijn aandrijfassen (zijn hetzelfde als die van de 1.8) welke in perfecte staat zijn en dus niet vervangen hoefden te worden. Dit in tegenstelling wat een bepaald persoon gehoopt en gewenst had. Voor die persoon::baeh::middelvingers::butt: (Zo dat was een klein stukje frustratie, nu weer verder ;)) Ohja de foto:

    [​IMG]

    Verder bleek de stuurbekrachtigingspomp vd 1.8 dusdanig te lekken dat het beter was om een nieuwe te plaatsen. Die nieuwe werd dus een gereviseerde van TRW (gereviseerd door de originele fabrikant):

    Foto`s van oude pomp:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    En de foto van de nieuwe pomp gemonteerd en al:
    [​IMG]

    De brandstof en remleidingen van de 1.6 t.o.v. de 1.8 zijn dusdanig verschillend dat deze vervangen moeten worden. Echter was van de 1.8 met name de brandstofretourleiding gekraakt. En wat wil het lot? Deze leiding is dus niet meer te bestellen. Dus zijn we op zoek gegaan naar complete leidingen van een 1.8. Gelukkig hebben we deze gevonden:

    [​IMG]

    Aangezien we de zaken grondig willen oppakken, moest ook de achteras er aan geloven. De achteras van de 1.8 was een stuk frisser qua rubbers e.d dan mijn originele achteras. Wel heb ik de achteraslagers vervangen. Deze hoeven dus nooit meer.

    Hoe het eruitziet zonder achteras? Nou zo:
    [​IMG]

    Zoals ik al zei, pakken we de zaken grondig aan. Dus is het toch ook logisch dat je de tank met brandstofpomp ook vervangt? Ohja dat er qua aansluitingen iets verschil zit tussen die van de 1.6 en de 1.8 speelde natuurlijk ook een rol :mrgreen:.

    Als we dan toch bezig zijn dan vervangen we toch ook de hitteschilden? Zeker gezien het feit dat de hitteschilden van de donor perfect waren.

    Uitlaat moest natuurlijk ook worden omgezet. De uitlaat van de donor is een zogeheten longlife uitlaat. De uitlaat bestaat zelfs nog uit 1 geheel en is dus origineel:

    Hierbij dan maar de foto van de nwe tank met de ophangbeugels van de donor, de nieuwe leidingen, de nieuwe hitteschilden en de uitlaat:
    [​IMG]

    En nog een foto dat de nieuwe achteras is gemonteerd; tenminste van het wiel. De Focus moest nog wel ff behoorlijk door zijn veren zakken. Standje offroad zeg maar... :mrgreen::schater::
    [​IMG]

    Ik had ook wat onderdelen voor de airco besteld; zonde om deze niet te gebruiken.;). Deze werkzaamheden doe ik wederom in een nieuwe post. :mrgreen:
     
  12. Werkzaamheden airco: 09-08-12

    Zoals gezegd hadden we ook nog wat werkzaamheden aan de airco gepland staan. Namelijk:

    - Aircopomp vervangen.
    Gelukkig zijn de airco pompen van de 1.6 en de 1.8 hetzelfde en lijkt mijn eigen pomp nog in orde. Deze hebben we dan ook omgezet.

    Foto`s gare pomp 1.8, let goed op de groene troep, dit hoort niet aan de buitenkant:
    [​IMG]

    [​IMG]


    - Accumulator (ook wel droger genoemd). Echter bleek de aircoslang een behoorlijk innige relatie te hebben met de oude drogers van zowel de 1.6 als de 1.8. Dus op zoek gegaan naar een andere aircoslang. Die met wat omwegen toch kunnen vinden.

    Foto nieuwe accumulator gemonteerd en al:
    [​IMG]

    - Aircocondensor. De condensors van zowel de 1.6 en de 1.8 waren dusdanig verrot dat ze niet gebruikt konden worden. Dus ook vervangen.

    Foto nieuwe condensor, gemonteerd en al:
    [​IMG]

    - Afdichtringen. Het hele airco systeem is voorzien van nieuwe ringen en zo ook een nieuwe orifice tube. Hier een foto van de oude zooi:
    [​IMG]

    Tot zover de werkzaamheden aan de airco. Deze wordt a.s. zaterdag afgevuld en tevens wordt de auto dan uitgelijnd.

    De foto`s van het daadwerkelijk plaatsen van de 1.8 volgen nog. Samen met de foto`s van de werkzaamheden aan de kabelbomen en de ombouw van handmatige airco naar climatronic.
     
  13. Respect:respect: en waardering hoe je dit allemaal doet Marco......petje af.
     
  14. Ziet er uit als een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeele hoop werk... maar idd.... respect...:thumbs::thumbs::thumbs:
     
  15. :respect: Indrukwekkend!
     
  16. Wauw, alweer een swap (bijna) klaar :)
    Goed bezig heren!
     
  17. Super Marco en Lars. Duidelijke foto's en uitgebreid verslag!:thumbs: Ben benieuwd naar de rest van foto's en commentaar!:thumbs:
     
  18. :respect: hoor voor deze zeer grote onderhoudsbeurt :thumbs::thumbs:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina