Verbruik is bijna niet te vergelijken. Dat kan je eigenlijk alleen onder laboratorium omstandigheden doen.
Een boel mensen hier die waarschijnlijk niet goed de topics lezen. Het laten tunen van de ecoboost 1.5/1.6 met niet de originele software is over het algemeen vragen om ellende. Er zijn er al een behoorlijk aantal gesneuveld na het tunen (al zal niet iedereen dat (durven) beamen. Zeker bij een tune van "maar" 300 of 400 euro is het onmogelijk om echte custom en goeie software te krijgen. De keuze van 150pk naar 182k met originele software is altijd nog de betere keus gebleken. De software wordt aan de hand van het vinnr van jouw auto gedownload. Ook bij de 1.0 100 en 125pk zou ik niet te gek gaan, daar is met name de IB5 bak de zwakke schakel.
Ik laat de C-Max maar lekker origineel op 150pk staan Op tijd olie verversen en normaal rijden, dan moet het toch wel een tijd goed gaan.
Precies, dan weet je iig dat de software op maat is voor jouw auto en is gemaakt door Ford. Daarna een brandstof tanken met een hoger octaan en je zit zo 195pk. Dan blijkt ineens dat een tune naar 200pk overbodig is geworden.
@ Marco Morello; De 125pk heeft een andere turbo, cylinderkop en versnellingsbak als de 100 pk versie van de 1.0 en is dus de betere optie als je wilt tunen..
Maar is er een verschil in de versnellingsbak tussen de 150 en 182pk? Is de koppelomvormer gelijk, is de oliepomp van de bak gelijk, is de oliekoeler gelijk?
Jij hebt een automaat ja, welke ook als 182pk leverbaar is. Waarschijnlijk heeft Anton wel antwoord hierop
Ik rij ook in een 1.5 automaat 150pk. Ik heb meer dan 1 jaar gelden door Dutchguy naar alle tevredenheid de 182 pk software-versie erop laten zetten. Geen enkel probleem. Erg veel power....zeker in de S-stand :-)
Zijn er in het zuiden des lands ook personen die de 182 pk software ol een focus 3.1 kunnen zetten toevallig ?
Wie kan mij helpen met het volgende. Ik heb een Focus Wagon 1.5 ecoboost 150pk. Er zit een K&N luchtfilter in en ik tank 98 (België). Ik zou graag de Focus voorzien van de 182pk software. Wie kan mij helpen en wat zijn de kosten? Ik woon in Huijbergen (Bergen op Zoom) en vind het niet erg als ik er een stukje voor moet toeren. Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
Wij kunnen hem chippen naar 182, 185 of 193pk. Kosten zijn resp. 129,- 249,- en 499,- euro. Bergen op Zoom --> Kapelle is 20 minuten, terugweg 15 minuten
Op diezelfde dag is er een 1.6 Ecoboost met een stage 1 tuning gemeten die zogenaamd 280 PK had. Voor mij een rede om aan deze metingen ernstig te twijfelen.
Zit nu in zuid frankrijk. Maar waarom zou er zoveel verschil moeten zijn tussen de diverse waarden ? Als er alleen een klein verschil zit in de software is het inlezen hetzelfde en hoeft er mijns inziens niet zoveel prijsverschil te zijn. Daarbij gaat het mij eigenlijk meer om de koppelverhoging daar heb ik meer aan dan een hoger aantal pks, ik ben geen hard rijder zeker niet met de caravan.
Dank voor de reacties. Ik heb al contact gehad via PB met Antig01. Net wat Dutchguy aangeeft wil ik de orginele software hebben. Ik laat mijn auto tzt door Antig01 onder handen nemen. Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk