1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mogelijkheden (chip)Tuning

Discussie in 'Performance tuning' gestart door Hunter, 13 nov 2007.

  1. Heb een redelijk groot deel van het topic doorgenomen.

    Vele hebben het over de Bluefin.
    Wil niet zelf chiptunen. Als het fout zou gaan zit je zelf met een groter probleem.

    Ook zie je wisselende reacties over zo een beetje elke garage die rond de €400 je auto tuned.

    Ook wordt slijtage veel genoemd, of schade aan de auto.

    Heeft er iemand ervaring met chiptunen van een:
    Ford Focus 2014 1.0 EcoBoost 100pk?

    Unlimited Tuning voorbij zien komen, ATM, maar ook weer negatieve reacties hierop.
     
  2. Ik ben bij de Ecoboost motoren erg huiverig voor chip tuning. Er zijn al genoeg motoren kapot gelopen door tuning.
     
  3. Zat er ook aan te denken, maar hou hem lekker zo op 125 pk
     
    Yakko vindt dit leuk.
  4. Als ik dat zo lees houd ik hem op 100 pk en trap het gas wel wat verder in:)

    Gewoon wat vaker naar de pomp:)
     
  5. ... en weer een tevreden Unlimited Tuning klant erbij...
    Afgelopen maand een chiptuning van mijn 1.5 150pk en van de week een vermogensbanktest laten doen door Dave en Jeff en helemaal tot mijn tevredenheid flink wat pk'tjes en Nm'etjes erbij :D:thumbup:

    20180208_124916.jpg 20180206_114010.jpg
     
    hans01 vindt dit leuk.
  6. Meer koppel is prettig als je wat te trekken hebt zoals een caravan o.i.d. Heb je dit niet dan is 125pk ruim voldoende. Is lekker rap en gaat goed in het verkeer mee.
     
  7. Ik vind mijn huidige 125pk ecoboost ook meer dan zat vermogen hebben. Echter heb ik wel eens vernomen dat je op meerdere aandachtspunten kunt laten tunen. Ik ben namelijk niet zo geinteresseerd in het extra vermogen maar in minder verbruik. Ook het pingel risico en het ron98 brandstof verhaal zie ik niet zitten vanwege de toenemende brandstof kosten.
    Ik zou chiptunen overwegen indien het reduceren van brandstof verbruik en ron95 blijven tanken mogelijk (motorisch duurzaam) is (en blijft).
     
    easton vindt dit leuk.
  8. dat kan hoor, stellen ze 'm lekker schraal af en dat komt de brandstofbesparing ten goede.
    moet je niet de bergen ingaan of een aanhanger er achter hangen.....
    maar als je echt brandstof wilt besparen moet je elektrisch gaan rijden, of een fiets kopen :mrgreen:
     
    Mpothoven, jeroenbreuer en Yakko vinden dit leuk.
  9. Ja lekker schraal is altijd fijn

    Wat ik bedoel is dat ik benieuwd ben naar de Air Fuell ratio icm ecoboost motoren. Wordt/is die wel eens gemeten bij een run voordat er getuned wordt? Als er dan wat te rijk wordt ingespoten kan dat bijgesteld worden. Bijv ontsteking vervroegen hoeft van mij niet zo.

    Leuk die pk/nm grafieken maar dat zegt niet zoveel. Naar verluidt wil men nog wel eens spelen met configuratie parameters van bank die deze getallen positiever tonen dan daadwerkelijk het geval is. Wellicht is bovenstaande teveel gevraagd? Of gaat het verder dan enkel een (standaard) mapje schieten en klaar?
     
  10. dit is wel iets meer dan een standaard mapje.;)
    kan natuurlijk wel, zijn ze wel een dag(?) bezig om alles te meten en te schrijven speciaal voor jou auto.
    je begrijpt dat je dan niet voor een paar honderd euro klaar bent.
     
  11. @Yakko , goedkoopste tuning is dan je rechtervoet ;-)
     
  12. Ga voor de grap eens 2 tot 3 keer achter elkaar ron98 tanken en kijk dan eens naar het verbruik en de prijs. Ik rij met 98 zuiniger dan met 95 en daardoor is het uiteindelijke prijsverschil een stuk kleiner. Vorig jaar scheelde het me op 1 maand (2 tankbeurten) hooguit 50 cent.
     
    Yakko en McGyver vinden dit leuk.
  13. Nu 3300 km gereden, bijna altijd total getankt en verbruik 6.9/100.
    Laatste keer Total Excellium 95 getankt en verbruik ligt nu op 5.8/100. Ik rij hem rustig warm, trek zo nu en dan beetje door en rij nog niet te hard. Wel het idee dat de motor met de Excellium stuk soepeler oppakt en lekkerder doortrekt.
    Aardige tuning ;)
     
  14. je bedoelt 98?
     
  15. Nee de Total Excellium is 95. Shell Vpower ook tegenwoordig.
     
  16. en wat is het verschil in RON getal tussen de total en de excellium dan :confused:
     
  17. Het is allebei RON 95, maar de Excellium brandstof heeft speciale (reinigende) toevoegingen.
     
  18. Verhelderend stukje over RON en octaangetallen: http://vanderworp.org/RON98
    RON 95 kan dus een octaangetal van 95 t/m 97 hebben. V-Power heeft 97
     
  19. dankjewel Jaap, verhelderend verhaal :thumbup:
     

Deel Deze Pagina