Aan de andere kant, waarom niet. Het is niet dat ze anders 1500 van me kregen om het wel te laten doen bij de dealer... Maar als er dan problemen zijn, dan is het ook weer natuurlijk dat zij dan de software hebben aangepast, dus snijden ze zichzelf. Dat is niet zo handig. Ik wacht iig sowieso nog even met aanpassingen, want heb eerst een dynamo probleempje... (nee idd, de problemen, zelfs met een nieuwe motor, houden niet op. Lang leve Ford....
Vandaag contact gehad met Mebu, hoe het zit met mijn tuning. Jaap had nog een lijntje uitstaan naar Ford om te kijken wat de gevolgen zijn voor mijn tuning.
Valt mee hoor, dit was al in november aangekondigd. Zelfs met de tip om extra personeel aan te nemen [emoji28]
Overige vragen: Als de software van de Pcm vervangen moet worden (dit is niet altijd zo) kan dit op 2 manieren (ligt eraan welke de dealer gebruikt) Op de ene manier (IDS) wordt gekeken naar de huidige software en geüpdate naar een nieuwere versie van die software. (182 blijft behouden) op de andere manier (FDRS) zal aan de hand van het VIN de nieuwste versie van de software die er af fabriek op zat geladen worden Tuning zal altijd weg zijn na een eventuele update. Dit probleem heb ik nog niet eerder gezien (gescheurde kop) en heb toch wel al een aantal overhitte 1.6 Ecoboost motoren gezien. Zelfs met cilinderkoppen die zo krom waren dat koelvloeistof zo naar binnen liep. Veiligheid voor alles zullen ze gedacht hebben.. Maargoed, vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan. Je krijgt (eindelijk) een niveaumeter, nieuw reservoir en slangenset en nieuwe software. De brief zal rond de 20ste verstuurd worden dus je krijgt vanzelf een oproep. Nu al bellen is nutteloos want onderdelen zijn nog niet leverbaar.
Super Anton!! Staat nu ook op RDW bij kentekeninfo dat er een terugroepactie is. https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/Terugroepactie.aspx?mgpnummer=MGP180024
Ondanks dat er misschien geen direct veiligheidsissue is blijven de 1.0 Ecoboost rijders die koelvloeistof problemen hebben wel enigzins in de kou staan. Ik ben nog aan het zoeken gegaan maar bij de 1.5 Ecoboost kan ik nog niets vinden van soortgelijke problemen. Zou deze dan minder heet draaien waardoor het probleem minder snel voor komt?
wie weet komt de 1.0 en de 1.5 in de toekomst. maar ze hebben gezien dat bij de 1.6 met kromme kop er olie op de uitlaat lekt, gevolg brand. denk dat bij de 1.0 en/of 1.5 anders is.
Deze terugroepaktie is specifiek voor de Focus, maar er zijn toch meer modellen geleverd met deze motor waaronder de Mondeo. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen.
Wat ik vreemd vind is heb de auto van mijn zus gecontroleerd op etis (kenteken: 61-szs-9) echter geen terugroepactie gezien dit ook een 1.6 is?! Iemand een idee? Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
De 1.5 heeft o.a. een temp sensor in de cilinderkop. Wordt nauwkeuriger gemeten en verwacht ook een betere beveiliging tegen over verhitting.
Er wordt een ander reservoir (finnr) geleverd. Daarbij een reservoir raakt niet ineens leeg, dat i.c.m. de vloeistofniveau sensor maakt dat het wel heel gek moet gaan wil het nog aan je aandacht ontsnappen.
Dat begrijp ik nu ook Marco dat er een ander reservoir in komt. Zoals ik als zei: in de nieuwe Kuga ziet ook een ander reservoir gemonteerd Persoonlijk zou ik het wel prettig vinden als deze oplossing, als dat mogelijk is, ook wordt toegepast op de 1.0 motoren
Snap ik best. Maar persoonlijk denk ik dat Ford dit niet gaat doen. Het beetje imagoschade van een aantal kapot gelopen motoren weegt niet op tegen de kosten van zo’n operatie. Deze terugroepactie voor de 1.6 Ecoboost is er ook alleen maar gekomen om claims in de States te voorkomen.
Ok maar wat houdt dat in? Geen terugroep voor dit type blok? Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk