1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Terugroepactie Ecoboost 1.6

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Kees37, 14 jan 2018.

  1. ik had een afspraak voor vrijdag 19 jan werd net gebeld de onderdelen staan in back order, dus nog even afwachten.
     
  2. Ik wacht nog wel even. In mei/juni wil ik hem toch naar de garage hebben voor apk en een beurt. Dan kan dat ook meteen wel mee denk ik.
    Intussen hou ik zelf het niveau ook wel in de gaten.
     
  3. als de pdf op de eerste pagina ook voor de focus geld (staat er niks over in)
    dan wordt idd de pcm geupdate voor de koelvloeistofsensor informatie. staat niet bij de instrument cluster ook, maar de wagens in dat betreffende pdf zijn ook voor amerikaanse markt.

    zoals ik heb gehoord doen ze de software uitlezen en die updaten, dus heb je 182pk software wordt dit dus automatisch de laatste met de sensor aanpassing erop.

    ik sta er ook tussen nu alleen ff navragen voor afspraak
     
  4. #64 Gerke76, 16 jan 2018
    Laatst bewerkt: 16 jan 2018
    Net bij de Duitse dealer geweest. De "serviceberater" moest wel lachen toe 'ie me zag. Ik ben de eerste in hun vestiging. Hij was al wel op de hoogte, maar schrok van de hoeveelheid werk die het is toen hij de werkinstructie bekeek.
    Onderdelen op voorraad in Duitsland en dus meteen besteld. Afspraak staat voor de 31e januari. :dance:
     
  5. Zijn dan waarschijnlijk alleen maar lezers van dit mooie forum. Toen ik gisteren belde was ik de eerste. Onderdelen zijn besteld. Zodra die binnen zijn volgt een afspraak.
     
  6. Dit antwoord kreeg ik op Twitter:

    Als Ford-modellen teruggeroepen worden, krijgt de eigenaar (volgens de officiële voertuigregistratie of onze eigen database) een schriftelijk verzoek om de reparatie z.s.m. uit te laten uitvoeren. Neem voor meer info contact op met jouw Ford-dealer: https://t.co/jc6Ugkhezl
     
  7. Top dat er ieder geval een oplossing komt !
     
  8. Dit is nog steeds geen oplossing voor het probleem dat het reservoir kapot gaat. Dit is gewoon een extra veiligheid/melding die word ingebouwd

    Had trouwens af gelopen zaterdag een nieuwe Kuga met 150pk bij mij (proefrit ingemaakt) en daarin zat een ander koelvloeistofreservoir
     
  9. Volgens de PDF wordt ook het reservoir en de beruchte slang vervangen. Zou mooi zijn als er dan ook een reservoir op zou komen die ecoboostbestendig is.
    Mocht er dan toch nog wat mis gaan, dan krijg je in ieder geval op tijd een waarschuwing.
     
  10. Ik ben benieuwd wanneer de onderdelen binnen zijn. Als je ze besteld komen ze in backorder te staan.
     
  11. Hallo, ik neem aan dat we een brief krijgen?
     
  12. Klanten krijgen een brief( vanaf volgende week)
    Zowel het ipc, de pcm en de bcm worden geüpdatet ( bcm alleen bij cmax en focus)
     
  13. Wat zou betekenen dat de 150pk versie er weer op komt te staan ipv 182 pk versie? Als je deze softwarematig hebt laten flashen?
    Is het slim om eerst weer terug naar 150 pk te gaan dan?
     
  14. Ik laat hem 182, ze weten het daar
     
  15. Het is dan afwachten of we de update van 182pk daarna nog hebben.

    Of programma kijkt naar vin en aan de hand daarvan kiest het de laatste software. Of aan de hand van de oude software kiest hij de nieuwe software.

    Nog ff afwachten. Wel blij dat instrument cluster geupdate wordt ivm dan een update van 4 schermen de onnodige verdwijnt en een betere in plaats voor komt.
     
  16. @antig01 heb jij nog wat info hierover?
     
  17. Ik ga er ook van uit dat je in dat geval inderdaad weer naar de 150pk gaat en als je daarna weer de 182pk software erop zet de niveausensor nog niet ondersteund wordt.
     
  18. of we moeten de 182pk software hebben met de niveausensor erin, weet niet of ze dit al weten in rusland want daar kwam toch de kennis vandaan hoe we de juiste software erop krijgen. zal maar ook ff belletje doen naar ford hier in de buurt of ze iets weten/in kunnen plannen
     
  19. Ik vraag het me af, volgens de brief moet je de update doen met fdrs, die doet eerst een netwerktest dus ziet de modules en softwarestand, in geval van originele 182pk software zal hij waarschijnlijk daar ook weer 182 pk software inzetten.
    Ingeval van tunen zal dat niet werken en staat hij gewoon weer op 150pk
     
  20. met een beetje geluk doet hij dit ook, met pech doet hij netwerktest en checked server welke motor het exact is en dan update hij het aan de hand van de info op de server en dus 150pk er weer terug op.
    hoe dan ook we zien wel de eerste die het doet is de eerste die kan vermelden of het werkt of niet
     

Deel Deze Pagina