Ik ben er nu wel erg tevreden mee, beter dan dit gaat het niet worden. En ik heb m'n doel gehaald. Meer vermogen dan een standaard fiesta st180. Dat was het idee er achter dat ik de st150 goedkoper kan versleutelen/tunen, inclusief aanschaf, dan dat ik hem kan inruilen voor een st180. Dus me happy. Volgende wordt een quaife LSD. En misschien toch kijken naar een stand alone ECU, en dan turbo d'r op... Ben toch stiekem al beetje aan t kijken wat er nodig is haha
Zo nou, gister middag en deze ochtend de fiesta ook eindelijk eens in de wax kunnen zetten zoals Chris Fix t adviseert met z'n Super clean filmpje. Dus een hele hoop wassen. Touch less, toen met de washand. (Met wasmiddel) om te ontvetten. Toen gekleid. Daar kwam toch nog wel redelijk wat vuil uit de lak. Lak voelt nu weer glad. Toen weer gewassen met wasmiddel. Toen ontvet met water/alcohol mix. Toen wezen polijsten met Glaze (met de hand...) Daarna in de wax gezet. Collonite 915. Natuurlijk brak de zon door op t moment dat je begint.. Dus pff een lamme arm later mag t resultaat er best wezen. Nu mooi schoon, zie je toch wel veel steenslag en puntjes. Hoe dan ook ga ik wel zo'n DAP machine aanschaffen want nog een keer met de hand ga ik niet aan beginnen haha. Straks na de volgende zandstorm regen maar eens met de nieuwe shampoos wassen. Die zou de glans ook nog weer moeten versterken
Behoorlijke tijd 7-8 uur ongeveer. Ja dat bedoel ik, als de zandstorm weer is geweest wassen met die Poor boys shampoo. Zien of dat de glans nog meer naar voren brengt. Ik heb alleen de wielen niet in een coating. Dat heb ik nog niet. Daar maar eens zo'n glas coating voor proberen. Dan kan ik t wiel d'r af halen en alle rust in de garage poetsen en insmeren.
Nou, tussen de bedrijven door eens begonnen met de velgen. Dus. Schoonmaken met aluminium teufel. In boenen met kwast. Afspuiten met de tuinslang. Daarna met sop/alles reiniger en dasty in boenen. Vervolgens gedroogd. Daarna kwam de Filipijnese polijst tol 2.0 in actie. Ik heb t geprobeerd met die mirror glaze, maar die werkte lang niet zo mooi als de ouderwetse commandant 5. Je kan t verschil wel zien. De witte waas is er af gepoetst. Dus zo de buitenkant van de velg helemaal gepoetst. Niet ideaal maar ging best oke. Na t poetsen de velg ontvet met alcohol/water mix. Vervolgens in de wax gezet. T zou vast niet zo lang blijven zitten als een velgen wax. Of een ceramische coating. Maar ben wel benieuwd hoe dit werkt of blijft zitten. Dus dan de wax natuurlijk uit poetsen. Binnenkant. Buitenkant. T lijkt toch best mooi zo. Maar ff het verschil proberen te zien. Want t lijkt wel of de velg gewoon goed schoon is haha. Dus side by side. De ene is dus gepolijst en gewaxt. De ander alleen volledig schoon gemaakt. Duidelijk te zien? Als de velgen zo schoon zijn. Moeten de remklauwen natuurlijk ook ff goed schoon. Dus alles weer schoon. Nou moet de auto zelf weer gewassen. Worden. Want zit weer onder t stuifmeel...
Lekker bezig man! Ziet er mooi uit zo. Voordeel van je wax: als die prut er straks weer op zit, is even afspoelen voldoende om weer te shinen Greetz Emiel
Coating wil ik nog wel een keer gaan doen, maar nu nog niet in huis. En om toch iets dergelijks te bereiken ben ik wel benieuwd hoelang deze wax er op blijft zitten. Coating gaat zeker nog een keer komen.
Zelf 2 uur bezig geweest met 2 velgen coaten en die waren vers gespoten. Kan me voorstellen dat je het even aan wilt kijken met gebruikte velgen en een andere manier van bescherming.
het voordeel van een velgen wax t.o. een gewone wax is dat de velgen wax de hitte beter aan kan. een gewone wax kan geel uitslaan als de velgen te heet worden. en het is wat Emiel @TWA zegt: het verschil zie je mss niet zo snel maar met schoonmaken merk je wel degelijk verschil en het vuil blijft er minder op "plakken"
Ik ben 2 uur bezig per velg. Maar dat komt ook door t polijsten. Ik ben benieuwd. Ben ook wel een beetje huiverig met die coating omdat je met zoveel hoekjes en spaken zit. Is wel lastig die coating schoon te vegen. Project farm had zo'n spray ceramische coating getest. Daar kwam de gene Hybrid solutions van turtel wax wel heel goed uit de test. Dat leek me wel een goede tussen weg. Als die idd geel uit slaat is het er in ieder geval zo vanaf met alcohol/water oplossing.
Hopelijk is de pasvorm voor de Fiesta wel beter. Onder mijn ST was de pasvorm echt een drama en past de naam crapton er beter bij..
Wat voor ST heb je t dan over? Ik weet niet. Ga morgen ff kijken. Zitten de wereld aan boutjes bij, en de sideskirts extensions gaan vast met Parkers, en ik ga d'r een beetje Sika flex tussen smeren als lijm. Zijn genoeg fiestas mk 6 met deze lip en extenties. Dus vermoed wel dat het goed past.