1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zwiers: Leds change: instrument lights

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door R.Zwiers, 3 okt 2019.

  1. Klopt natuurlijk, regenbui kan je altijd tegen komen. Even de auto stop zetten kan ook.

    Denk niet dat de ontwerper daar echt een oplossing voor heeft. Bedoel hij verkocht de filterbox. M'n eigen ontwerp was die collector om de 2 grill vents direct aan te sluiten op het filter. Dus vermoed dat die t zelfde zegt ergens op t laagste punt gaatjes maken.

    Volgens mij is t t stuk t laagste stuk. Wel zonde om er gaten in te boren. Maar zie je niks van
     
  2. Hoe groot zou(den) dat gat(en) moeten zijn? Gewoon 2 keer 5 mm groot zat of?
     
  3. Denk dat 5 mm groot zat zal zijn, maar je kunt het ook even een tijd aankijken van de zomer zal het geen problemen geven water wat erin kan komen zal ook wel weer opdrogen als het warm weer is vooral bij een koude winter met veel vocht in de lucht en vrieskou is de kans groter dat er ijsvorming in komt of het echt een probleem kan worden wie weet misschien kom je er wel nooit achter met de huidige opwarming zoals er geroepen wordt
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  4. Haha ja snap je punt. Zal morgen ff de onder kruipen. Anders gewoon 2 of 3 van 3 mm zie je niks van en áls zich dan toch wat hoopt, kan t tenminste weg. Beetje zonde als die water op zuigt. Nou is dat traject best lang met redelijk opstakels. Dus dat zal wel iets wat mee vallen.
     
  5. Het is geen stofzuiger hè. Dus water opzuigen zal ie niet doen. Wel kan er water inkomen en door de hoeveelheid uiteindelijk in de motor komen.
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  6. #466 R.Zwiers, 29 mrt 2022
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2022
    Dat laatste bedoel ik idd. Ff een paar gaatjes ga ik vanmiddag even doen.

    Tis gelukkig ook nog zeker 40-50 cm verticaal voor t bij t vasklep huis is. En natuurlijk t filter. Maar gewoon beter gevoel ff paar gaatjes.
     
  7. Nou vandaag 2 3 mm gaatjes geboord. Net achter t hoekje waar het logo zat. Áls er wat in komt te staan kan t dan toch weg lopen. Moet goed zijn.
    Kon de lange slang niet zo verleggen dat die eerst omhoog ligt. Dus dan maar zo. Better safe then sorry

    8 april naar de tune voor een hertune. Ben toch wel erg benieuwd wat zo'n CAIS nou echt doet.
    [​IMG]
     
    uwbuurman en M.Blaak vinden dit leuk.
  8. Zo nou de fiesta heeft een nieuw mankement. Ik heb t al wel eens eerder opgemerkt. Maar toen ging t vanzelf weer.

    Maar goed, de fiestas centrale deurvergrendeling werkt niet meer. Met de AB of op t slot. Als je hem op slot draait gaat die vanzelf direct weer van slot.

    Iemand dit wel eens meegemaakt? Ik zag op internet dat t dan in t slot zelf zit of in de 10 polige stekker. Welke kant? Ik denk bestuurder zijde wrrs dit aan die kant ook het systeem omdat daar ook t slot zit voor de sleutel?

    Ik had ook wat gezien over de micro switch in het slot voor de binnen verlichting. Die lijkt wel los te zitten want ik hoor de schakelaar klikken.

    Al geprobeerd te smeren met WD40.

    Kon op internet geen nieuw slot vinden.. misschien eerst eens uit bouwen en de stekker en contacten schoon maken met contact cleaner?
     
  9. #469 Bertus 7, 4 apr 2022
    Laatst bewerkt: 4 apr 2022
    Wel gehad bij een golf was daar een bekend probleem met een microschakelaar in deurslot bestuurder die zorgde b.v ook voor alarm bij licht aanlaten
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  10. bij de Focus MK1 kwam dit ook vaak voor.
    oplossing was de deurmodules vv voor de fase 2 maar of die gelijk zijn aan die van de Fiesta :shrug:
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  11. Ja met die micro switch had ik idd gelezen. Maar je hoort hem wel klikken. Wilt natuurlijk niet zeggen dat die ook schakelt..

    Denk dat als t weer wat mooier weer is de boel maar eens open bouten en zien. Anders bij de stort een vervangende halen denk ik. Klein grunnewiek had er ook nog een zag ik op hun site. Das ook nog een optie.

    Ik heb ook geen idee Gerard. Misschien heeft iemand nog een andere input.

    Hij staat nu op slot. Das het belangrijkste
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  12. R.Zwiers vindt dit leuk.
  13. Overigens kan je ook de stekkers loskoppelen of de zekering van de CV (mocht die er zijn) eruit halen. Dan is ie iig mechanisch op slot te draaien.
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  14. Kijk ook even of je interieur verlichting uitgaat anders heb je straks een platte accu.

    Bij de fusion van mijn schoonouders was het de schakelaar van de kofferklep die was losgekomen van het slot en daardoor een foute waarde gaf.
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  15. Thanks mannen. Binnenverlichting gecheckt. Die staat uit. Met die stekker/zekering had ik idd gezien thx. Even een makkelijke oplossing om de boel opslot te doen.

    Maar goed ga eerst op mooi weer wachten. Rij toch niet met vies weer met de fiesta. Behalve vrijdag naar de tuner :mrgreen::rock:

    En ga me ook niet nat laten regenen, weer bericht maar in de gaten houden.
     
  16. Over understatements gesproken ;) Heerlijk project om te volgen!
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  17. #477 R.Zwiers, 8 apr 2022
    Laatst bewerkt: 8 apr 2022
    Nou vandaag was t weer zover. Hertune bij van drie performance.
    [​IMG]
    [​IMG]



    Erg geschikte kerel. Doet echt z'n best en laat de motor echt goed lopen. Met een strikte dyno. Draait de fiesta nu met de grill vents en koude lucht inlaat

    [​IMG]
    [​IMG]

    183.2 pk @7471 rpm en 228.2 nm @ 4983 rpm.
    Nou zijn dat natuurlijk niet ziek grote toe namens. Maar goed t enige wat we doen is koudere lucht in de motor laten. De grafiek hier boven is blauw nieuw en geel oud(van de vorige tuning) nou is die gele terug gerekend door de computer naar de condities van vandaag. Nou is dat niet helemaal accuraat zei hij. Hoe dan ook. Wat je wel erg goed merkt en ziet is de toename in koppel van 2600 tot 6300 toeren. Dit is t gebied waar ik graag in rij(sportief boven de 4000 houden en je schiet weg). In toename van 15 nm in dit gebied is echt merkbaar. Vermogen is veel constanter. Motor draait veel lekkerder omdat de aanzuig lucht zo constant is.

    Ik denk dat als je de toeren begrenzer zou verhogen tot 8000, dan zou die op papier de 185 pk halen. Maar goed. Persoonlijk trek ik hem nooit tot de toeren begrenzer, in z'n 2 door naar 7800 120 rijden.. das echt heftig.

    De fiesta is nu NA op t maximale hoe ik hem kan bouwen met de onderdelen die die nu heeft. Voor een hogere top zou ik in plaats van het inlaat Manifold nog kunnen gaan voor ITB's. Alleen wordt het dan, net als met een cosworth inlaat, een motor die je heel hoog in de toeren moet draaien om vermogen/koppel te voelen en krijgen. Hij had een fiesta met een cosworth inlaat, die haalde de 200 pk net had die t over. Maar t koppel kwam niet eens in de buurt van wat deze fiesta nu heeft. Voor een ongeblazen motor is dit echt een hoop koppel.

    De fiesta voelt nog levendiger als dat die was. Pakt beter op, schakelt beter met tussen koppelen en klinkt fantastisch. Erg tevreden over hoe het heeft uit gepakt. Een unieke fiesta st150.

    Standaard heeft de fiesta 140 pk en 185 nm gemeten aan t vliegwiel (meegerekend stuurbekrachtiging pomp en AC)
    Dus nu 184pk en 229 nm is een hele beste toename voor een lucht aangezogen motor. Erg tof project.
     
    Duje, Marty#23, Dave130R en 7 anderen vinden dit leuk.
  18. Lekker man!
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  19. Zo dat is een beste bak vermogen voor zo'n atmosferisch blok. Gaaf!
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  20. Mooi man!
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina