Xenon koplampen

Discussie in 'Electronica' gestart door Vincent_, 10 jun 2015.

  1. Tijd voor een update.
    Project mag lang duren maar het eind is in zicht. Hier alvast een voorproefje.

    [​IMG]
     
  2. Ziet er erg netjes uit :) Heb momenteel nog een Ford Mondeo MK3 en heb hier ook naderhand OEM Xenon ingebouwd, hiervoor had ik Focus 1 Fase 2 ook met OEM Xenon en dan wil je eigenlijk niets anders, probleem was nu dat ik geen interessante auto (Focus 3 Fase 1) kon vinden waar standaard al Xenon op zat, dus ben nu druk aan het kijken wat de mogelijkheden zijn, deze van jou is erg mooi maar kost natuurlijk wat werk.
     
  3. Dankjewel, daar liep ik ook tegenaan. Hier gaat inderdaad tijd in zitten. Al met al valt het nog best wel mee met de hoeveelheid werk. Het is alleen een beetje gepriegel. Nu alleen nog de afwerking en de afstelling laten controleren. Mijn doel was om voor de donkere dagen voorzien te zijn van xenon verlichting
     
  4. Alles is inmiddels gemonteerd.
    Echter stuit ik nu op een probleem!
    Als de auto op contact staat werken de pilot pro line lampen goed.
    Zodra de motor loopt hebben de lampen maar 5 seconden stroom waarna deze uit gaan en de melding 'dimlict defect' verschijnt.
    Hebben er mensen met after market xenon dit probleem ook gehad?

    [MENTION=142]JW[/MENTION] wellicht weet jij hier meer over?
     
  5. Dit wordt veroorzaakt door het lampcontrole systeem. Het stroomverbruik van een Xenon set is lager als van een halogeen lamp. Het lampcontrole systeem ziet dit als een defecte lamp en schakelt vervolgens de spanning van de lampen uit.

    Daarnaast worden de halogeenlampen van de Focus 3 aangestuurd met een PWM signaal en niet met een stabiele spanning. De meeste Xenon sets kunnen hier niet goed tegen met als gevolg dat de lampen uitschakelen of dat de levensduur van de set ernstig wordt verkort.


    Om bovenstaande problemen op te lossen zal de BCM opnieuw moeten worden geconfigureerd. De koplampinstellingen in de BCM moeten worden gewijzigd naar Xenon met handmatige hoogteregeling. Bij deze instelling houdt het lampcontrolesysteem rekening met het lagere verbruik van de Xenon set en worden de ballasten gevoed met een stabiele 12 Volt spanning in plaats van het PWM signaal.
     
  6. #27 Vincent_, 29 aug 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 aug 2015
    [MENTION=142]JW[/MENTION] Bedankt! Het controle systeem is dus pas actief als de motor loopt?
     
  7. De melding verschijnt inderdaad alleen als de motor loopt.

    Zlef heb ik dit probleem nooit gehad omdat ik een Xenon set heb gebruikt welke geschikt is voor lampcontrolesystemen. Desondanks heb ik wel de BCM opnieuw geconfigureerd voor Xenon met handmatige hoogteregeling om problemen te voorkomen.


    De configuratie van de BCM kan je vrij eenvoudig zelf wijzigen met een ELM327 interface en het gratis FoCCCus programma. Meer informatie hierover kan je HIER vinden. Welke instelling je moet aanpassen voor aftermarket Xenon kan je HIER vinden.
     
  8. Ik ga mij toch eens verdiepen in die materie.
    Inmiddels zijn de instellingen aangepast dankzij een medeforumlid. Alles werkt naar behoren.
    Foto's zullen volgen
     
  9. De foto's


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Wat vinden jullie van het eindresultaat?
     
  10. erg mooi Vincent, ik vind bij de MK3 de DRL in de koplamp toch wel het mooist :thumbs:
     
  11. Bedankt Gerard, helemaal mee eens
     
  12. Nice! Al had ik persoonlijk een grotere shroud gekozen...
     
  13. #34 Vincent_, 2 sep 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 sep 2015
    [MENTION=12024]Bokkepoot[/MENTION]
    In eerste instantie had ik ook een grotere scroud. Aangezien de ruimte in de koplamp beperkt is kon ik deze niet kwijt. De scroud 'bijsnijden' was ook geen optie omdat die dan nog niet lekker zou passen. Sommige hebben inderdaad wel een groter scroud maar ik heb gezien dat daar dan de complete reflector wordt gesloopt zodat de projector verder naar achteren geplaatst kan worden en er zo meer ruimte is voor de scroud.
     
  14. euh....wat is een shroud/scroud? :oops:
     
  15. Dat is de ring/kap welke over de projector wordt geplaatst als afwerking. Deze zijn er in vele soorten en maten waardoor er voor elke auto een passende afwerking is
     
  16. oh, dankjewel voor de info, weer wat geleerd op dit fijne forum :thumbs:
     
  17. Netjes gedaam. Had ik in mijn vorige Fiesta ST ook zo gedaan, vond het al met al nog een duur geintje.
    Kon voor dat bedrag ook een stel mooie aftermarket lampen kopen.

    Maar is wel een leuke klus om te doen, alleen wel even een led lampje in de stadlicht duwen....;)
     
  18. Dankje, Dit kost inderdaad ook geld maar aangezien ik geen aftermarket setje kon vinden welke naar mijn smaak was heb ik zelf maar geknutseld. Net als jij zegt het is leuk om er mee bezig te zijn en van het resultaat heb ik veel plezier. Met de LED stadslichten heb ik alles behalve goede ervaring. Heb al verschillende soorten geprobeerd maar er is altijd wel wat. De een is niet kleurvast, de ander gaat binnen korte tijd al knipperen en heb zelfs gehad dat de het lampje sluiting maakte. Ik ga er dus geen dure LED's in steken. Daarnaast vind ik de oranje Steeklampjes niet misstaan. Dit geeft een beetje contrast.
     
  19. Welke shrouds zijn dit, de "gatling gun" ?
     

Deel Deze Pagina