Hey allemaal, Ik heb xenon ingebouwd met angel eyes koplampen van merk (sonar) de xenon lampen zijn HID lampen. Maar als de motor loopt *******t de rechter koplamp een beetje Filmpje:http://www.youtube.com/watch?v=KZEes...&feature=g-upl en de xenon stoort heel erg op de radio.. Het merk van de koplampen is ''sonar'', een goed merk wat ik zo gehoord heb, er zit ook een hele mooie strakke lijn in de lampprojectie. Maar mogelijke oplossingen voor het knipperen van de lampen en het storen wat ik kan doen? 1e tip: isoleer kastjes van chassis tegen storen 2e tip: ferrietkernen toevoegen. Maar is er specifiek iets te doen tegen het knipperen? Het is maar een deel van de lichtbundel die dat doet.. want de projectie op de deur zit geen knippering in. Iemand tips?! Groet, Rick Ps. ik heb de hele startpost aangepast EDIT: Beide lampen knipperen iets kwam ik achter. Wouter kijkt nog voor mij voor evt steunen voor de ballasten, en denkt dat het niet een probleem vanaf de dynamo is. Echter, Kan het niet zijn dat de frequentie van de dynamo door*******t op de lamp? Heeft het zin om vanaf de koplamp (- poot van H1 lamp) een massa draadje te leggen naar carosserie? Waar zou ik evt anders kunnen proberen extra massa te trekken? Gr. Rick
De goedkope Xenon sets hebben vaak dit soort fratsen, goedkoop is dan duurkoop. Zelf ook last van trillende lampen en storende radio gehad, setje was van Lux-Pro Nu Pilot erin met slim ballasten en klaar
Dit zal niet aan de koplampen liggen, sonar is een goed merk, wat ik al eerde gezegd he, het plaatsen van ferrietkernen helpt de storing op je radio
Knipperen is waarschijnlijk de ballast. Zou me niets verbazen dat als je die lamp loshaalt (met ballast) dat je storing op de radio ook weg is.
Fotos: Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Ledje kapot... Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Filmpje komt als hij op youtube staat( uploaden nu)
Ja hier heb ik dus het volgende probleem: Die kapotte leds tussen de angel ringen in ga ik weghalen/ontkoppelen maar hoe stel ik deze lampen? bij de originele lampen kon ik dmv een imbus stellen, maar bij deze lampen gaat dat niet.. er zitten wel tandwieltjes om te stellen, maar geen imbus oid.... Filmpje komt trouwens morgen van de *******ing... hij is aan het verwerken.
storen van de radio kan je verhelpen door de ballasten niet op het chassis te bevestigen of er een stuk tape of ander isolerend materiaal tussen te doen. dit hielp bij mij iig enorm!
http://www.youtube.com/watch?v=KZEesJTQDd4&feature=g-upl Filmpje! Hoop echt dat het op te lossen is! Het is niet de Hele lichtbundel die *******t !
Jemig, dat geknipper is wel heel erg, maar de lamp die knippert is ook een stuk feller dan de andere lamp... Wissel de ballasen of lampen eens om en kijk of het probleem naar de andere kant verhuist.
Komt door de afstelling van de lampen .ze zijn wel even Fel. Als ik de ballasten omdraai blijft het probleem Rechts... Gr. Rick
denk dat de massa dan niet helemaal 100% is van je rechterkant. Het signaal dat van de ballast naar de lamp loopt, is een hoogfrequent signaal. Deze frequentie ligt in hetzelfde bereik als het FM signaal. Het ballast signaal is in principe gewoon ruis en je kabels functioneren als zendantenne. Je radio antenne vangt dit weer op en dit hoor je. De ferrietkernen zorgen ervoor dat de kabels het signaal niet meer uit kunnen zenden. En je zet de klemmen niet op de kabels die de lampen aansturen, maar op de kabels waar de 12v op staat. Als je de ferriet kernen op de aanstuurkabels zet, dan ondruk je de opstart spanning van de xenon lampen. Omdat je een kleine piek nodig hebt tijdens het opstarten, gaan je lampen naar verloop van tijd kapot als je hem op de aansturende kabels aansluit.
Het volgende heb ik ontdekt: aan de goede kant van de xenon gaat vanaf de kabelboom Blauw --> blauw --> Ballast Zwart --> Zwart --> Ballast aan de knipperende kant zit het anders: Blauw --> zwart --> ballast Zwart --> blauw --> ballast Kan dit de rede zijn van het knipperen of is dit puur een principe kwestie? Durf hem niet om te draaien omdat ik bang ben dat de lamp knapt. Net is bij het proberen extra massa aan ze (blauw zwart) te zetten de zekering van de lamp gesprongen... gr. rick
Niet normaal dat je het op 2 verschillende manieren hebt aangesloten. Bij mij zitten de ballasten in beide lampen met dezelfde kleurcodes aangesloten. Had ik bij de Focus C-max zo en nu bij de Fiesta weer. Fiesta heeft andere kleurcodes dus dat zet ik niet neer. Had ze wel symmetrisch aangesloten. Ik blijf het raar vinden dat je linker lamp wel een mooie cut-off heeft, maar niet zoveel licht produceert als je rechter (knipperende) lamp. Ook raar van de zekering, heb je een multimeter? Meet het even door dan. Of je koplampen intern gelijk zien. Xenon loshalen, tussen de 2 kabels naar je dimlicht de spanning meten. Zie je snel genoeg wat + en - is.