1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Waar is mijn koelvloeistof gebleven ?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door mello st, 4 mei 2013.

  1. Hallo Fred, kun je volledige link posten, bovenstaande wil niet echt.
     
  2. #23 Fred, 8 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 mei 2013
  3. misschien een beetje naief van mij maar zodra er ook maar een vloeistof ergens in de auto te kort aan komt krijg je toch gewoon een melding in je dashboard ? ik check zulke dingen nooit. nooit gedaan ook. heb er nu toch ook al 8000 km opzitten :(
     
  4. Bedankt Fred !

    In het expansievat zit volgens mij geen detectie. Dus de eerste tekenen zijn warmlopen ?!?:badgrin:
     
  5. #26 Fred, 8 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 mei 2013
    Koelvloeistof zit voor zover ik weet nooit een detectie op, als je lampje van olie aan gaat zit er al echt te weinig in, daar zou ik ook dus maar niet op wachten. Af en toe de klep open en controleren is de enige manier.
    Staat overigens ook in je handleiding, niet gelezen? :badgrin:
     
  6. Ik vrees van wel.
     
  7. Ik ga hem goed in de gaten houden, vind zelf 0,8 liter aan lucht wel erg veel
     
  8. De keren dat ik dat lampje aan zag gaan was het meestal in de bocht. Als ik dan iets te enthousiast de snelweg op reed ging het olie lampje branden. Bij peilen zat ie dan net aan de min:cool:
     
  9. Dan zal ik t ook maar eens checken
     
  10. Inmiddels mijn onvrede maar uitgesproken over de Focus en zijn koelvloeistofprobleem. Er is inmiddels 1 liter vloeistof vermist en staat nu op het niveau zoals ik de auto kreeg bij aflevering.
    1 dezer dagen krijg ik een nieuwe aflsluitdop voor het reservoir, men wil kijken of dat helpt....
     
  11. Bij R@ymond werden de problemen veroorzaakt door een probleem met het thermostaathuis. Hij hoorde dat er een Ford TSB (Technical Service Bulletin) is voor die situatie.

    Toen mijn auto laatst voor de 2 jaars beurt moest heb ik naar die TSB gevraagd. Het is geen inspectie TSB maar een TSB die bepaalde acties voorschrijft in geval van thermostaathuis problemen, komt dus pas op nadat er problemen zijn.

    Misschien die TSB nog eens te sprake brengen? Ik heb geen nummer maar bij de dealer kunnen ze het zo opzoeken.
     
  12. Die gaat alleen over de 1.6 ecoboost
     
  13. Ah, ok. :)
     
  14. #35 mello st, 17 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 mei 2013
    Stel dat ,dat thermostaathuis kapot is of lekt...waar is dat aan te herkennen ? Ben ook wel nieuwsgierig naar die TSB.. Vooral ook waar zit het ding ?
     
  15. toch mee oppassen als je lampje aangaat, lampje geeft niet letterlijk aan te weinig olie maar te weinig oliedruk maar meestal wel ten gevolgen van te weinig olie
     
  16. Ik snap dat je je zorgen maakt, maar de 1.6 ecoboost en de 2.0 ecoboost zijn compleet anders.

    Dan kun je net zo goed een tsb van een Seat Ibiza gaan lezen..
     
  17. Tis waar, ik heb dan ook geen inhoudelijke kennis wat het verschil is tussen de motoren.
    Inmiddels de 3000 km gepasseerd en sinds de 1500 km en de nieuwe dop geen verlies meer van vloeistof gehad.

    Ik had ook weleens een waas van vocht tegen de voorruit aan, en dan alleen aan de rechterzijde van de auto,waar het reservoir zit. Dus het zou zomaar kunnen dat het vocht uit het reservoirt de auto in werd gezogen .

    Ik ben tevreden :-) :cheer:
     

Deel Deze Pagina