1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Voorruit vervangen carglass

Discussie in 'Exterieur' gestart door hansvdo, 20 feb 2010.

  1. Ford besteed wel meer zaken uit, zoals bijv. achteraf inbouwen van cruise control.
     
  2. Dat werk word uitbesteed door dealers komt voor. Het vaakst komt het voor bij ruiten, uitdeuken zonder spuiten, spotrepair en bijv. inbouw van cruise control inderdaad. Het is wat specialistischer werk. Maar er zijn ook dealers die dat allemaal zelf doen. Dat kan diverse redenen hebben waarvoor ze kiezen om het zelf te doen of om het uit te besteden.
    Maargoed, dat maakt toch niet uit? De dealer zorgt er weer voor dat de auto er weer top bij komt te staan. Wat er achter de schermen gebeurd is in feite niet belangrijk. Als het maar goed gebeurd. ;)
     
  3. Hans, informeer het eens bij Novus glass, zij nemen je eigen risico over tot max 136,- ;)
     
  4. Om geld te verdienen misschien? ;)

    Toen ik bij de dealer was om na te vragen wat voor type ruit ik had vertelden ze me precies hetzelfde. Met een extra opmerking: 'en dan weet je zeker dat je meteen de goede ruit geplaatst krijgt'.

    Klein vraagje, waar zit de lichtsensor nu precies? In 't raam bij de regensensor, in de spiegel of in 't dashboard?
     
  5. Tegen de ruit onder de voet van de spiegel. Als je door de ruit kijk zie je ze zitten. 3 bolletjes regen en de die eromheen de licht sensor volgens mij. Op het dashboard is de sensor van de climate control.
     
  6. Lichtsensor: Middelste sensor achter je binnenspiegel (onder de voorruit dus)

    Regensensor: ring om de lichtsensor heen.

    Climate Controle: Dopje in het midden van je dashboard, de zonnesensor die de warmte meet die de zon uitstraalt.

    (althans, zo is mij uitgelegd :D)

    Als je als optie een warmtewerende voorruit hebt genomen heb je een voorruit die er vanaf een afstand een beetje paars uitziet als de zon erop schijnt, deze zie je ook vaak op Renault Scenic/Espace en Opel Zafira.
     
  7. En ik mag Carglass wéér bellen...! :(
     
  8. Ik zou wachten tot de wegen weer hersteld zijn.
     
  9. Dat wordt dan jaren wachten...:schater:
     
  10. Nou, ik heb al over diverse stroken nieuw asfalt gereden. De ergste stukken zijn volgens mij al aangepakt.
     
  11. vandaag nieuwe ruit laten zetten bij carglass eigelijk zonder het iedee dat ik ook naar de dealer kon gaan.
    Ik heb geen eigen risico :baeh:dus mij maakt het niet veel uit wie het doet als het maar goed gebeurt.
    Alleen mijn voorstel om er meteen maar een ruit met vooruitverwarming in te zetten werd niet geaccepteerd. Ik dacht als ze toch bezig zijn is het mooi meegenomen.:nocheer:
    Ik ben dus wel tevreden over carglass die al meerder sterretjes heeft gefixed.
     
  12. Een voorruit met verwarming kost flink meer en de verzekering dekt alleen de kosten van wat er af fabriek al in zat ...

    Nog afgezien van de bedrading e.d. wat voor de voorruitverwarming aanwezig moet zijn. Upgraden is denk ik niet zo heel simpel (technisch gezien) denk ik :nocheer:
     
  13. Ik heb me wel eens laten vertellen door de dealer dat het een klusje is dat goed te doen is. Ze hadden er ervaring mee, althans zo kwam het bij mij over.
     
  14. Voor de verzekering is het een centenkwestie. De verzekering betaald de kosten voor het vervangen van dezelfde ruit. Wil je 1 met bij wijze van spreke een goud randje dan moet je die kosten gewoon zelf uit eigen portemonnee betalen. Lijkt mij niet meer dan logisch!
     
  15. Vaak vindt de verzekering dat niet goed hoor, naar de dealer gaan voor ruitvervanging. Staat wel in de voorwaarden van je verzekering.
     
  16. Het eigen risico bij het vervangen van een ruit bij een dealer is idd vaak 2x zoveel als bij bijvoorbeeld carglass.
    Van de meeste dealers krijg je de helft echter weer terug dmv een credit-nota zodat het dezelfde prijs is/blijft.
     
  17. Dit heet het indemniteitsbeginsel. In Jip en Janneke taal: je krijgt de schade uitgekeerd en mag er financieel niet op vooruit gaan.

    Arjan
     
  18. Maar dan het restbedrag zelf bijleggen is dan mogelijk toch geen probleem?
     
  19. Vaak maar niet altijd. Bij mij is het precies het omgekeerde, ik heb een merkverzekering van de Stern groep en behoud juist mijn eigen risico als ik het ruit laat maken bij de dealer, iets wat volgende week ook gaat gebeuren ;)
     
  20. Hoi,

    Ik las dat iemand schreef dat het altijd de negatieve reacties zijn die geuit worden, maar dat is niet altijd zo. Ik had zelf helemaal niet de behoefte om me in dit draadje te mengen, maar door die opmerking werd ik toch getriggerd. Ik heb zelf twee hele slechte ervaringen met Carglass.

    De eerste betrof een paar jaar terug een nieuwe voorruit voor mijn toenmalige wagen. Bij het verwijderen van de ruit, wat heel klungelig ging, hebben ze de lak beschadigd op de A-stijl links en de motorkap. Vervolgens hebben ze de nieuwe ruit dermate slecht geplaatst dat de afdekstrips niet eens meer paste. Moest dus weer een nieuwe ruit in en ook die was niet goed geplaatst, zodat de afdekstrip bij het dak niet mooi aansloot. Dat zou nog wel bij trekken.....niet dus: A- er bleef water in staan en B- bij hogere snelheden ging het rubber fluiten. Bovendien was die zwarte kit zo dik opgespoten dat die aan de binnenkant zichtbaar was. Ben daar nooit meer geweest, ondanks die zogenaamde levenslange garantie van ze. Die ruit bleek ook van slechte kwaliteit te zijn, want ik heb dat jaar nog nooit zo veel "pitjes" in mijn voorruit gehad. Mijn niet-deskundige ervaringsmening: gewoon rotzooiglas en niks origineels aan.

    De tweede slechte ervaring heb ik vorig jaar gehad met de wagen van mijn vader een MB ML. Zelf was hij op vakantie, maar hij had geregeld dat ik er mee naar carglass kon.... Betrof de achterruit. Geloof het of niet: ook daar moesten uiteindelijk twee ruiten aan te pas komen om het werk goed te doen. De achterruitverwarming kregen ze niet aan de praat. Daarnaast was ik er getuige van dat ze de complete binnenbekleding van zijn achterklep aan gort trokken.... "Tja sorry, zat wat vaster dan wij dachten". Na zijn vakantie kon mijn vader alsnog naar de MB-dealer om alles zo goed als kon te laten herstellen.

    Er zullen ongetwijfeld vakkundige medewerkers werken, maar die zijn meestal te druk om al die nieuwe jonge gasten te helpen, controleren, assisteren. Te groot persooneelsverloop denk ook ik.

    Carglass, ik rijdt er met een grote boog omheen. Ondanks dat er ook mensen zijn die wel prima ervaringen hebben.

    gr. Frank
     

Deel Deze Pagina