1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Voorruit vervangen carglass

Discussie in 'Exterieur' gestart door hansvdo, 20 feb 2010.

  1. Ik heb een scheur in m'n voorruit zitten, en deze moet nu dus vervangen worden.

    Ikke naar Carglass gebeld voor 'n afspraak, maar tijdens het gesprek kreeg ik een vraag of de vooruit groen of wit was. Zij mij uitleggen hoe ik moet kijken om het verschil te zien, maar ik zag 't echt niet.

    Ik naar mijn dealer gebeld, maar die kon mij alleen maar zeggen dat ik een standaard getinte voorruit met voorruitverwarming heb, en hij niet wist wat ze met groen of wit bedoelden "dat zal ook wel iets met getint te maken hebben".
    Iemand ook ervaringen hiermee, ik wil natuurlijk wel hetzelfde type voorruit in m'n auto hebben..
     
  2. Ongeacht de kleur die je nu hebt, ik zou voor de groen getine gaan. Je ziet niet dat ie groen is, maar is wel iets donkerder. Houd de warmte wat beter buiten. En qua kleur zal het in vergelijk met je zijraam niet echt gaan opvallen.
     
  3. #3 dorre, 20 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 feb 2010
    En kijken of ze de boel daar niet verkloten met het monteren ....... nog een regen en lichtsensor ook ???
    Gewoon naar de dealert gaan en vragen of hij ook meegaat met de lage eigen risico die Carglass hanteert. Heb het zelf ook aan de hand gehad , kreeg voor dezelfde eigen risico ook een leenauto mee van de garage. En de garantie goede werking van licht/regensensor/voorruitverwarming bleef in werking.
     
  4. Ford Focus ruiten zijn groen getint
     
  5. En zorg als ze de ruit eruit snijden dat ze de sponningen eerst primeren voor de ruit erin gaat. Willen ze nogal eens niet doen met gevolg met eruit snijden lak beschadigd plaats van de ruit zit daar precies geen kit gaat metaal roesten achter de ruit met gevolg doorgerotte sponning na een jaartje of wat.
     
  6. Bij carclass krijg je een ruit die toch een beetje anders is, maar niet per definitie slechter denk ik. Maar de voorruitverwarming, regensensor en de lichtsensor werken prima. Is bij mij twee keer achter elkaar vervangen, door 2 keer een steen op de rand van de ruit.... Je krijg levenslange garantie dus bij problemen kan je altijd terug, bij mij was er iets niet goed, werd gelijk geholpen dus ze zijn wel klantvriendelijk (Den Haag op de Binckhorstlaan).

    Kan me ook niet voorstellen dat een dealer het veel beter kan of zelf doet. Bij Carglass doen ze het de hele dag, krijg je toch handigheid en hebben ze in ieder geval goed gereedschap. Rij gewoon even langs dan zien ze het bij Carglass.
     
  7. Het is verschillend per locatie van carglass en/of de dealer of ze goed zijn.
     
  8. CarGlass Zwolle kwam bij op de parkeerplaats bij mijn werk. De man heeft heel netjes werk afgeleverd, was ook erg secuur, en heeft inderdaad de sponningen even geprimered.
     
  9. Ik ben toch maar voor de zekerheid even langs Carglass in Tilburg gereden en daar hebben ze me vriendelijk geholpen. Er zit een groene voorruit in en hij ging nu voor mij regelen dat ze bij Carglass in Eindhoven de juiste voorruit meenemen als ze m'n auto gaan maken. Ik neem aan dat een bedrijf als Carglass goed werk aflevert, en anders ga ik er inderdaad gewoon mee terug!
     
  10. Ik heb regelmatig slecht werk gezien van Carglass, onder andere lekkage, vlekken op de hemelbekleding en het slopen van stekkers enz. Ook gebruiken ze slechte kwaliteit autoruiten, wat vaak kapotte strepen van de voorruitverwarming tot gevolg heeft.
    Je kunt ook niet zeggen dat ze er in al die jaren handigheid in krijgen, want elke week werkt er weer een nieuw marrokaantje..
    Ik wil niet alle carglass-filialen en/of medewerkers over een kam scheren, maar mijn ervaringen zijn slecht.
    Kijk even op je groene kaart of je per se bij carglass moet zijn, anders zou ik gewoon naar de dealer gaan (Glassgarant en glassconect kan meestal gewoon bij de dealer voor 70,- e.r.)
     
  11. Dat vind ik persoonlijk nou niet echt een nuttige toevoeging aan je argumenten... voor de rest ben ik het wel met je eens...
     
  12. Wat een wisselende reacties over Carglass...

    Door de baliemedewerker van Tilburg ben ik goed geholpen, en de monteur uit Eindhoven die vandaag mijn voorruit heeft vervangen was ook een aardige (Nederlandse) jongeman.

    Dat zegt natuurlijk niets over het werk, maar de ruit zit er netjes in. Hij heeft er iets langer dan 'n uur over gedaan. Verwarming nog niet getest, de regensensor doet het en de randen rondom 't raam aan de buitenkant zien er allemaal goed uit. Bij de onderkant van het raam heb je dat zwarte stuk kunststof zitten waar je ruitenwissers uit komen, die heeft nooit goed gezeten sinds ik de auto heb, is ook allemaal weer netjes vastgezet (moest toch los).

    De man die m'n voorruit heeft geplaatst was 'n oude Ford-monteur, dus hij kende de Focus goed. Op de montage zit levenslange garantie (maar das volgens mij bij de meeste zo), dus mocht hij stekkers gesloopt hebben dan horen ze 't wel! ;)


    Tot zover ben ik tevreden over hun werk.
     
  13. Ik heb mijn ruit pas laten vervangen door Novus glass. Uitstekende service, ze hebben zelfs de zonnenband geplaatst die ook al op de vorige ruit zat (en nu zelfs recht ;)). Ook waren de bevestigingen van de parafaan al afgebroken maar toch hebben ze de clipjes er weer netjes opgelijmd!
    Ook hier gewoon garantie op gekregen, voorruitverwarming werkt nu ook weer 100%. Totale kosten: €14.-. Ze nemen namelijk je eigen risico tot max 136euro over :D

    (heb geen ervaring met carglass, maar is dit niet typisch weer zo'n gevalletje dat je de negatieve verhalen wel altijd hoort en blijft onthouden? Het is nogal logisch dat je van carglass meer negatieve reacties heeft dan bv de dealer, carglass vervangt ook een heel stapel meer ruiten dan de dealer...)
     
  14. #14 braaierd, 24 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 feb 2010
    Dit laatste is inderdaad het geval je hoort altijd de klachten en positieve (die er meer dan genoeg zijn) hoor je bijna nooit. Ik ben blij om te horen dat je tevreden bent en over de mindere kwaliteit hoeft niemand te beginnen want er is geen imitatie. Ford of bmw of welk ander merk ook maakt zelf geen ruiten die komen allemaal uit een fabriek uit meestal een 3de wereldland (is goedkoper). Enig verschil is dat Carglass in dit verhaal geen rechten krijgt van dealerschappen om logo ruiten te plaatsten. En dat verhaal gaat zo ver dat wij soms ruiten geleverd krijgen waar het logo uit gevreesd is. En als er iets is gewoon terug gaan krijgt niet zomaar levenlange garantie. En de opmerking over marokaantjes.. Beetje jammer hou zoiets voor jezelf als je zo wil denken. Ben zelf wel Nederlands maar iedereen weet dat die mensen overal in Nederland wonen en als ze over goede kwaliteiten beschikken kunnen ze een baan bij Carglass krijgen ja. Voor de rest ik weet welke kwaliteit ik lever en ben daar en de klanten zeer tevreden over. Kom anders elke x gewoon naar Nijmegen zorg ik ervoor dat je Focus netjes afgeleverd word :D:thumbs:
     
  15. In Oktober heb ook ik een voorruit door carglas laten plaatsen, en had daar geen klachten over .
    Alles was netjes gedaan en goed afgehandeld:) alleen voor mijn idee was de ruit iets lichter van tint.Het zou kunnen dat het illusie was/is maar het leek echt zo.Navraag bij de Ford dealer bracht geen opheldering dus heb ik het maar zo gelaten het was niet echt hinderlijk, kwestie van wennen.
    Vorige week bleek er een nieuwe scheur in de ruit te zitten (zonder dat ik gemerkt had dat er een steen tegen aan gekomen was:???:)
    Volgens de deskundige van Carglas was het toch wel degelijk van een steen en helaas dus geen garantie.
    Nu heb ik voor de zekerheid toch maar weer een nieuwe bij de Ford besteld die er de 8ste wordt in gezet.
    Ik vraag mij trouwens wel af of er niet een of ander schadefonds is want als je ziet hoeveel stenen en zooi er op de weg ligt vanwege de vorstschade aan de weg ??:cussing:
    Ohja... het waren hele aardige medewerkers hoor in Filiaal Barendrecht Baaierd;)
     
  16. Haha gelijk positieve reactie. Als goed is moeten ze laten zien waar een inslagpunt zit. En de tint kan kloppen wij mogen ruiten zetten met 8% tint verschil dus kan donkerder en lichter uitvallen. Maar je kunt het niet met de zijruiten vergelijken is ander materiaal:thumbs:. Ik heb het geluk dat ik het zelf kan en mag doen. Zodoende ben ik ook de enigste in Nederland die een groene ruit blauwe band en verwarming in mijn ST170 heb word hier ook niet geleverd.
     
  17. Ik wil ook helemaal niet zeggen dat Carglass slecht is, ik zeg alleen dat mijn persoonlijke ervaringen slecht zijn. Ik werk zelf in een Ford-Werkplaats, wij hebben een vast bedrijf dat de ruiten voor ons vervangt, wij leveren dan de ruit, zij plaatsen hem.

    Soms is een klant verplicht om naar Carglass te gaan, en ook zij komen dan wel eens bij ons over de vloer. Enkele keren waren dat marrokkaanse nederlanders die uitgebreid stonden te koffiedrinken/bellen/roken in de werkplaats, vandaar mijn opmerking, wil er verder niet mee generaliseren.

    Over de ruitkwaliteit, ik heb soms klanten met defecte ruitverwarming, wat mij opvalt is dat dit vrijwel altijd Safevue ruiten zijn (kan zijn dat je dit anders schrijft).
    Ik dacht dat carglass deze altijd plaatsen, maar gezien baaierd hier werkt, is dit bij deze ontkracht.

    Wij plaatsen altijd originele ford ruiten, en deze worden gemaakt door Pilkington.
     
  18. Nadat ik vorige maand 1 sterretje heb laten repareren door mijn :ford:-dealer heb ik ondertussen alweer 2 nieuwe sterretjes terug gekregen.
    Sommige stukken snelweg zijn ook zo slecht en ik zal eens uitzoeken of rijkswaterstaat aansprakelijk gesteld kan worden en/of er mogelijkheid is voor een schadevergoeding.(op het forum van flitsservice.nl word hier n.l. over gesproken).
    Mijn :ford:-dealer gaf aan dat ik het beste de ruit door hun kon laten vervangen i.p.v. naar Carglass gaan(waarom weet ik niet).
    Maar op dit moment zal ik er niets aan doen, het advies was om in het voorjaar pas de ruit te vervangen.
    Dus ik wacht voorlopig nog even af, zolang er geen sterretje in het gezichtsveld zit en hij niet doorscheurd kan het geen kwaad.
    ;)
     
  19. Heb vorig jaar een nieuwe ruit laten plaatsen. Helaas in december weer een scheur door een grote steen op de snelweg. Ik wacht zo lang mogelijk (tot APK eind van het jaar met vervangen, anders blijf ik bezig en kost elke ker toch weer 75 Euries (helft eigen risico).
     
  20. Ga jij naar Cosmo dan? Iedereen is vrij om te gaan en staan waar ze willen ik verplicht ook niemand maar Antig praat zelf ook dat het door een bedrijf word gedaan en niet ford zelf.

    @ Antig: Wij krijgen van allerlei merken ruiten geleverd aangezien Carglass altijd grote voorraden inkoopt is het maar net waar ze op voorraad zijn. En pilkington is er 1 van surgaurd heb je nog lamisafe safevue is ook een leverancier. Maar bij elk merk kan er wat fout zijn helaas. Laats hebben we van Pilkington bijna 12000 ruiten terug moeten sturen was wereldwijde actie bleek dat de buitenste ruitlaag los kon laten:S
     

Deel Deze Pagina