1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 305pk Vervangen re-circ valve

Discussie in 'Performance' gestart door eReSke, 23 mrt 2012.

  1. Vandaag heb ik ter vervanging vande originele re-circ valve een Forge valve besteld, zie info:
    http://j-w-racing.co.uk/product.php...rect_fitment_recirculation_valve_focus_rs_mk2

    Deze is leverbaar met 4 verschillende veren met verschillende drukwaarden. Echter zouden deze drukwaarden niet rechtstreeks gerelateerd zijn aan de turbodruk. Heeft iemand enig idee welke kleur ring ik moet gebruiken? De RS is helemaal origineel.
     
  2. Groen voor een standaard ST motor.
    Geel voor een standaard RS motor
     
  3. Bedankt Harrie!

    Als 't goed is zit er een groene en een gele bijgeleverd, dus dat moet goed komen
     
  4. Wat is de reden dat je er zo eentje gekocht hebt...?
     
  5. Zijn betrouwbaarder, houden beter de druk vast en hebben geen last van het fluit geluid.

    En velen bemerken dat de turbo beter oppakt.
     
  6. "houden de druk beter vast", de turbodruk?
    Is dit de reden dat ik je op het Duitse forum vroeg voor een filmpje van de turbodruk metertje op het dashboard?

    Bij mij is er eentje gesneuveld en misschien is de reden hiervan dat ik een dumpvalve erop had. Dealer adviseerde mij deze er vanaf te halen...
     
  7. Deze gaat er bij mij ook nog in deze zomer, heb eerst ff andere dingen.
    Laat je wel ff weten of je verschil merkt Johan?
     
  8. Een dump valve moet je inderdaad ook niet willen. Geeft alleen maar narigheid. Dit is een vervanging voor de orginele re-circ valve, door een betere re-circ valve.

    Wat was er bij jou gesneuveld?
     
  9. Wat er bij mij gesneuvel is was de re-circ. valve.
    Deze is onder garantie vervangen, maar grote vermoedens dat deze gesneuveld is door de dump-valve..

    Heb nu geen motorische problemen, maar weet niet zeker of ik nu wel echt de volledige turbodruk heb. Heb het idee dat de naald niet in iedere versnelling naar de maximale boost gaat...

    Daarnaast haalt mijn RS toch lastig op de teller 260 km/u, laat staan harder... Op teller moet die toch wel doorlopen tot 275/280 km/u aangezien teller een afwijking heeft. Maar misschien had ik tegenwind...
     
  10. Oh....heb jij een nieuwe re-circ gekregen of is de turbo dan kompleet vervangen? Ik vermoed het laatste, want ik kan de re-circ niet los vinden.

    Top van 260 is wat de meeste halen helaas. Terwijl inderdaad rond de 27-275 mogelijk moet zijn. Er zijn ook verschillende die dat halen.

    Ik heb ooit eens een filpje gevraagd van een standaard RS w.b.t. de boost meter.

    In de derde versnelling moet het net wat van het derde streepje af zitten om dan iets terug te zakken. Schale je over naar de volgende versnelling dan heeft ie wat moeite om tot bijna het 3e streepje te komen. is ook normaal. Je kan de druk dan beter kontroleren door naar vijf te schakelen, versnellen, en dan terug schakelen naar 4e een gassen. Dan komt hij weer tot bijna het 3e streepje.

    Nog beter is om te kontroleren met een meter. Helaas geeft scangauge geen boostwaarde uit de RS2.
     
  11. Jazeker, hoop hem over een paar dagen binnen te krijgen, samen met JR filter en Engels mistachterlicht :cheer:.

    Ben gisteren trouwens nog even bij Biesheuvel autosport (Forge importeur) langsgeweest en die vertelde wat Harrie mij ook al verteld had, zet geen dumpvalve op je RS, geeft geheid problemen. Met de Forge ga je zeker verschil merken, dus ben benieuwd......
     
  12. Hallo Johoo.

    Ik wil er ook een bestellen voor mijn ST

    Dus als ik het het goed voor heb moet ik bij mijn ST met Dreamsience dsci ( 1,2 bar ), Intercooler , airbox , uitlaat met sportcat en downpipe de gele veer gebruiken.

    Gr. Mau en bedankt
     
  13. Ben benieuwd naar je ervaring.
     
  14. Misschien moet jij ook wel een groene veer erin plaatsen aangezien jouw ST niet meer origineel is. Maar Harrie (Johoo) weet hier veel meer vanaf dan ik...
     
  15. Ikzelf ook! Moet alleen nog even een plekkie regelen waar ik hem kan vervangen. Gezien de plek waar de valve zit moet de band eraf of de auto op de brug, en dat gaat bij mij thuis niet lukken.
     
  16. Vandaag was pakjesdag; mistachterlicht, luchtfilter en Forge valve zijn binnen.:cheer:
    Hopelijk lukt het om deze week de valve te vervangen; zit op een best latige plek....:think:
     
  17. Oke ik ben benieuwd of je het verschil gaat merken, die Forge valve staat ook op mijn verlang lijstje.

    Volgens mij moet je erbij kunnen, rechterwiel er natuurlijk wel ff vanaf en misschien ook nogwel het binnen spatbord loshalen.
     
  18. YESSSSSSSSS, vanmiddag heb ik de Forge erin laten zetten en wat een verschil!!!!! Allereerst is die hele hinderlijke piep/fluit helemaal verdwenen en dan nog de turbo. De pakt soepeler op en houdt de druk aanmerkelijk beter vast. Vanaf derde versnelling vliegt de naald naar het derde streep en lijkt dan vastgeplakt te zitten, zolang het rechtervoetje het stukkie ijzer tegen het schot aan blijft duwen. Heb ook het idee dat bij het abrupt loslaten van het gaspedaal de auto wat minder bonkerig is, maar dat kan ook verbeelding zijn.
    Al met al ben ik zeer enthousiast over de Forge en kan het iedereen aanbevelen. Het monteren is wel wat lastig maar zeer de moeite waard.

    Gisteren trouwens het luchtfilter gemonteerd en zaterdag zet ik het mistachterlicht erin. Volgende week nog even naar Gert Jan om twee miniscule deukjes te laten verwijderen en dan weer hard nadenken wat 't volgende project gaat worden.......
     
  19. Hé dat zijn mooie berichten, hij stond bij mij al op de lijst maar nu weet ik het zeker en gaat het door, dat van dat piepje dat had ik ook al gehoord dat het weg zou zijn:thumup:

    Heb je hem er zelf ingezet? en op de brug of gewoon buiten op straat?
     
  20. Nee, dat heb ik toch maar laten doen. Een paar weken geleden was ik bij Biesheuvel autosport geweest voor info over de Forge en zij hadden mij een adresje gegeven waar ik hem kon laten inbouwen. Zij deden vaker zaken met hun. Dus vanmiddag daar naar toe geweest. Eerst de auto op de brug maar het wiel moest er toch ook nog af. In totaal zijn ze toch een half uurtje bezig geweest, ofwel blij dat ik er niet zelf aan begonnen ben.
     

Deel Deze Pagina