Verlagen + uitlijnen ST

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Kludrex, 26 mei 2011.

  1. Waarschijnlijk heb je dat op focusstoc.com gelezen? Zal vandaag nog kijken wat ze daar te zeggen hebben ;).

    Ik hoop in ieder geval dat het iets simpels is... heb hier, vlak voor de vakantie, dus echt geen zin.
     
  2. Om je gerust te stellen. Bij mij zijn de aandrijfassen op gaan spelen na het verlagen van de auto. Maar deze gaven niet een knikkend bijgeluid maar een ijzer op ijzer geluid. En met optrekken begon de auto verschrikkelijk te trillen. Net alsof de motor niet meer in zijn motorrubbers hing. Wat ik zo lees denk ik dat het tikkende geluid over drempels een stabi is.
     
  3. Chris, de dingen die jij opnoemt heb ik gelukkig geen last van... alleen de tik over drempels.

    Als het dan de stabi is, wat is dan de oplossing? Vervangen? Andere rubbers?
     
  4. vervangen;) rubbers zitten bij de nieuwe stangetjes en kosten +/- 3 tientjes stuk;)
     
  5. Stabi vervangen dus? Ok, we gaan het zien. Kan het geen kwaad om hiermee rond te rijden?

    Vanavond ook ff checken of er geen upgrades zijn hiervoor. Ik weet wel dat de stabi voor achter van Whiteline een populaire mod is...
     
  6. Ja, denk het wel dat het focusstoc was. Zeker weten doe ik het niet, zou ook zuid-afrikaanse forum kunnen zijn.

    Ga er maar vanuit dat het wat simpels is! :)
     
  7. Oh ja, daar zit ook een grote community ST-bestuurders... net als in Australiƫ. Ik zie het aan de mensen die geklikt hebben op m'n YouTube filmpje ;).
     
  8. Ja precies! Ik was ook heel dicht bij het kunnen besturen/lid worden van de Australische versie van Forum/Focus ST of RS!
     
  9. Ben er net geweest... Alles was ok, de tik wordt veroorzaakt door de veer. Die schijnt te bewegen bij het rijden over een drempel en, nu ook blijkt, bij insturen...

    Ze hebben de veer ingesmeerd en als het probleem zich voor blijft doen kunnen ze waarschijnlijk iets doen met een stukkie rubber ofzo...
     
  10. Zit dat ding niet gedraaid ofzo... Hoort toch niet :(
     
  11. Je zou zeggen dat het niet hoort ja... maar volgens de monteur was het niet zo erg en normaal. Ik weet niet wat je bedoelt met gedraaid maar ik kijk het nog even aan en als het niet weg gaat, ga ik weer eens langs... Dit komt ongelooflijk cheap over zo :nocheer:.

    Overigens had ik in het begin de tik niet met insturen, alleen met verkeersdrempels. Misschien ligt de veer bovenin niet goed in de schotel?
     
  12. Neem aan dat een veer maar op 1 manier gemonteerd kan worden, een veer kan je lijkt me 360 graden rond draaien om de lengte as. Misschien is die iets verschoven waardoor hij niet goed zit??? Tis maar een gok... Als je de tik eerst niet had en nu wel zou ik het niet accepteren. Maar schijnbaar ben ik ook een beetje een zeikerd :P
     
  13. Je bent zeker geen zeikerd, dit komt ook gewoon cheap over...
    De veer zit er goed in, moet wel een beetje speling in zitten ivm het draaien van de veerpoot... Aan de andere kant zou je zeggen dat het gewicht van de auto de veren op hun plaats zou moeten houden.

    Ik ga er van uit dat ze weten wat ze doen. Die monteur heeft al zo'n 50 Ć  60 ST's verlaagd, zei die... voornamelijk van dit forum. Ik weet niet of er hier zoveel rondrijden ;) maar hij zal er vast veel gedaan hebben.

    Zoals gezegd, kijk ik het nog even aan...
     
  14. Zal ik vanavond thuis even kijken hoe de standaard veer gemonteerd zit? Ik heb mijne in de schuur liggen.
     
  15. Ik weet niet wat je precies wilt doen, maar denk niet dat dat nodig is... Veer zat er, volgens mij gewoon goed in. Het uiteinde van de veer precies in de inkeping van de onderste schotel. Hoe het boven zit, kon ik niet zien op de brug...

    Bedankt ;)
     
  16. Even kijken of er misschien iets tussen veer en schotel zit aan de bovenkant.
    Zijn de schotels netjes schoongemaakt bij montage? Vast wel, maar ik vraag het maar even... Boel daarna even smeren is altijd wel handig, heb ik bij mijn coilovers ook gedaan.
     
  17. Ik ben er heel de tijd bij gebleven en de schotels zijn niet schoongemaakt, voor zover ik het heb kunnen zien. Smeren deed ie gisteren even, maar met een soort spray. Lijkt mij dat daar wat dikker spul voor nodig is...
     
  18. Moet er niet gewoon een rubber hoesje om de uiteinden van de veren?
    Bij mijn focus heb ik speciale rubber hulsjes op de veren gezet om 'metalen' geluiden tegen te gaan.
    Waarschijnlijk is dit ook bij de focus 2 van toepassing (net als vele andere auto's).

    Vaak zie je dat bij het vervangen van de veren, die hoesjes niet overgezet worden van de oude originele veren naar de nieuwe verlagingsveren.
    Dit kan dus het geluid veroorzaken.
    En voor de zeurkousen onder ons: het geluid komt niet altijd voor, als je die hoezen niet hebt.
     
  19. Daarom wilde ik ook even bij mijn oude set kijken. Bij de coilovers die ik nu heb zijn wel rubbers/kunststof gemonteerd op plaatsen waar dat nodig is.
     
  20. voor zover ik weet, zaten er ook hoesjes om de nieuwe veren. Ze zaten wel een slag lager, dus niet bi het uiteinde... als ik het me goed herinner. Ik zal vanavond ook even kijken naar mijn standaard veren...
     

Deel Deze Pagina