1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Uwbuurman met z'n BMW's, Kopzorgen op 148!!

Discussie in 'Mijn auto' gestart door uwbuurman, 12 jan 2010.

  1. Kijk, en dàt moeten we hebben!!! Hahaha, maar ja de krassen zitten niet in het nieuwgespoten deel!
     
  2. idd dat moeten we hebben :D :P

    hoe laat vrijdag koos :P haha ik weet et niet ;) Sietze vragen :P
     
  3. #163 uwbuurman, 21 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jul 2010
    En weer een stapje verder: de nieuwe voorbumper zit erop met de koplampsproeiers en de PDC voor. Kabels zijn getrokken, de koplampsproeiers zijn aangesloten en de PDC ook bijna, daar moet alleen de regelmodule en de aircobediening nog voor worden vervangen. Maar dat doe ik pas 2 augustus in de avond, omdat de auto de dag erop naar de BMW specialist gaat om de PDC in te leren en de koplampsproeiers aan te melden bij de ECU.

    Daarnaast kwam ik tijdens de ombouw een HEEL HEEL vuil interieurfilter tegen dus die heb ik maar even gewisseld. 3 augustus gaat ook het luchtfilter even gewisseld worden voor een frisse.

    tot slot kwam ik nog veel olie tegen onder de motorkap (maar buiten het blok..):nocheer: Dat is vermoedelijk een zwaar vervuilde olie/waterafscheider die al ca 50k km geleden gereinigd had moeten worden. Ik hoop maar dat dat 't is...:???::shrug:

    Maar goed, een paar fotootjes:

    Op de krik in de garage!
    [​IMG]

    wielkastbekleding eruit:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Ruitenwisservloeistoftank losmaken en leeg laten lopen (nee, een speciekuip is te klein)

    [​IMG]

    nieuw voor oud..
    [​IMG]

    de achterkant van de voorbumper..
    [​IMG]

    Oude eraf
    [​IMG]

    Nieuwe erop
    [​IMG]

    Koplampsproeiers en PDC!
    [​IMG]

    Afdekkapje erop!
    [​IMG]

    Zekeringenkast opengepeuterd
    [​IMG]

    In de motorruimte..
    [​IMG]

    [​IMG]

    tussendoor even ander interieurfiltertje geplaatst

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kabelgoot naar achteren richting accu
    [​IMG]

    Locatie accu en module PDC.
    [​IMG]

    [​IMG]

    En weer dicht!
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  4. Mijn lijstje is dus geupdate!

    To do list:

    - Poetsen (Aanstaande vrijdag, door Sietze bij JP in de loods)
    - Style 154 velgen vervangen door leuke 17" velgen (gedaan)
    - Black Line achterlampen (gedaan)
    - PDC voor inbouwen (gedaan)
    - Koplampsproeiers inbouwen (gedaan)
    - nieuwe voorbumper (gedaan)
    - nieuwe achterbumper (gedaan)
    - Chrome nieren inbouwen (gedaan)
    - parkeerdeukjes restylen (gedaan)
    - Motorkap spuiten (gedaan)
    - ander eindstuk (RVS) uitlaat
    - interieurlijsten vervangen door een setje aluminiumlijsten
    - ramen laten tinten met folie
    - Goede speakerset (origineel BMW van Alpine met versterker) inbouwen
    - OEM setje Xenon inbouwen
     
  5. Zo lekker bezig geweest...
    Vrijdag maar eens even van dichtbij bekijken!

    Maar slaap je tegenwoordig al in de garage in je slaapzak ;)
     
  6. whahaha ja, daar is het rustig 's nachts....
     
  7. Tot zover mooi werk :thumbs:

    Na de poetsbeurt nog maar 5 dingen om af te vinken :P
     
  8. ja maar wel lekker duur... xenon kost me ca 1600, de rest ook nog wel 800-1000 bij elkaar... En dan moet ik nog winterbanden hebben dit najaar en komend voorjaar weer nieuwe zomerbanden, dus dure grappen met elkaar. Eerst de olielekkage oplossen...
     
  9. Al Dasty gekocht voor het schoonmaken van je blok ;)
     
  10. knap stukje werk hoor
     
  11. Erg netjes bezig Koos! Gaaf! :thumbup:
     
  12. Ziet er netjes uit!!!:thumbs:
     
  13. Mooi werk Koos! :thumbs:
     
  14. netjes Koos :D

    op naar de poetsbeurt, en xenon :P
     
  15. Lekker bezig! Netjes allemaal
     
  16. Mooi hoor!

    Was Ford maar zo modulair?
     
  17. Ja, nou het heeft voordelen, ik kan alles in een set nabestellen en inbouwen, maar van de andere kant, je hoeft maar een draadje te solderen of er treedt een foutmelding op. Als je wat inbouwt kun je gelijk naar de dealer om de zaak aan te melden, in te leren of in te schakelen.

    Die Xenonpitten, ik moet dus een compleet nieuwe schakelaar voor de verlichting, een voetruimtemodule (geen idee waarvoor) en de koplampen met ballasten en lampen. Ok, de inbouw is appeltje/eitje, maar daarna doet 'ie het niet eerder dan dat de dealer het ding heeft duidelijk gemaakt dat we nu xenon aan boord hebben. Dus ik betaal eerst 1650 euro voor nieuwe lampen en dan nog eens 100, 150 euro voor het aanmelden.

    Ach, kost wat, maar dan heb je ook wat!:thumbs:
     
  18. :schater:

    dat is dus echt plug and pray...
     
  19. 1600 euro voor 2 lampen. Zijn ze geschift daar bij BMW?
     
  20. nee das handel; ik betaal toch wel...
     

Deel Deze Pagina