1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Uwbuurman met z'n BMW's, Kopzorgen op 148!!

Discussie in 'Mijn auto' gestart door uwbuurman, 12 jan 2010.

  1. Das een mooie set Koos :thumbup:
     
  2. Is Logic 7 niet te retrofitten in een E91?
     
  3. Ja, maar het moet hobby blijven, het is de auto van mn meissie en om daar nu vboor een vermogen aan audio in te proppen...

    Nog even balen trouwens, de setje aluminium interieurlijsten die ik gister dacht gescoord te hebben, bleek gewoon grijs plastic te zijn. Die moet ik dus niet...
     
  4. Hey Koos, hoe ga je die PDC voor inbouwen? Met name hoe je die gaat schakelen? Af fabriek doen ze dat volgens mij erg netjes, maar zelf achteraf inbouwen met zo'n lelijke schakelaar lijkt me niks.
    Heb ook nog een setje liggen namelijk voor de voorkant.
     
  5. Ha Paul,

    Bij BMW is dat allemaal te verkrijgen achteraf. een zgn Nachrustungsatz... Voor jou hoef ik t niet te vertalen...

    Dus ik heb de originele PDC en die sluit ik op de originele manier aan met bijgeleverde kabels. Als alles zit, dan moet de dealer de zaak activeren en aanmelden bij de computer en hebben we lift-off!
     
  6. Even een nachtje aan de computer infuus ;)
     
  7. ja haha, hoop wel dat ze er niet naast blijven staan, dan wordt het een duur geintje!
     
  8. Dat hoeft ook niet. Een maatregelplan moet alleen worden opgestart, meer niet.
    Mijn ex collega deed daarom vaak auto's snachts op nieuw programmeren. Zeker als het een hele dikke uitvoering is. Dus als er veel te programmeren viel.
     
  9. duurt dat zo lang dan?? dat programmeren?
     
  10. Jep, het is mogelijk dat het een aantal uur gaat duren ja. Omdat BMW met het can-bus systeem werkt. Als er 1 ding moet worden geprogrammeerd dan komt het vaak voor dat alles in de auto moet worden gedaan.
     
  11. ja en ik heb 4 dingen:
    Update CCC (niet de dvd maar de software)
    Update motormanagement
    programmeren PDC voor
    aanmelden koplampsproeiers

    Dus ik ben m wel een dag kwijt
     
  12. Staan er al echte freshly painted pictures ergens :D
     
  13. ja maar niet hier! had gedacht even te wachten, Sietze zou m vandaag verder poetsen, maar dat gebeurt nu pas volgende week vrijdag. zal dit weekend even wat plaatsen.
     
  14. Ja volgende week na de poetssessie maar even de bling bling bmw op de gevoelige plaat zetten!
     
  15. Goed nieuws, de voorbumper zit er ook op. Alleen die verrekte kabels doorvoeren.... GRRRRR... nu even stoom afblazen voor ik m in het kanaal schuif, straks weer verder.
     
  16. zo, kabels voor de PDC voor doorgevoerd naar de achterkant van de auto, zekering en relais geplaatst voor de koplampsproeiers.

    Inmiddels een afspraak gemaakt voor het inleren van de spullen op de computer. Pas 3 augustus, maar goed, het gebeurt tenminste!

    Tijdens de sleutelsessie heb ik een HEEEL heel vies interieurfilter gezien. Dus maar even gewisseld. Gaan ze tijdens het inleren ook even checken hoe het met het brandstoffilter, luchtfilter, remvloeistof enzo zit. Daarnaast had ik veel olierommel onder de kap. Lijkt erop dat de olie/waterscheider vol zit. Die moet rond de ton schoongemaakt worden en dat is kennelijk niet gebeurd. Doe je dat niet, dan kan de druk ook via een keerring of pakking eruit gaan. Dat moet uiteraard niet, dus ook dat wordt op 3 augustus even gefixed!
     
  17. Even gequote uit het topic van Modena. ;)
    Ik ben ook heeeeel erg benieuwd wat jij van de super geweldige lak uit de lakstraten van BMW vind. Niet om jouw auto af te vallen Koos. Maar BMW laat op dit gebied echt een steek vallen op heel veel types. De lakken van de vorige generatie was echt vele malen beter.
     
  18. Ik hoop dat ie als een mes door de boter gaat dan hoef ik niet zo heel erg grof materiaal te gebruiken om hem strak te krijgen want dat is elke keer toch wel weer wat eng...

    Met SSR2.5 en de groene pad krijg je de lak helemaal dof.. dan moet je daarna weer op glans brengen met wit en SSR1... Tot nu toe heb ik hem altijd weer straks gekregen maar het is wel een pokkewerk!

    Heb er wel veel zin aan om weer een een ander merk onder mijn machine te hebben!
     
  19. Met je eens Chris. Maar dat geldt ook voor mijn fordjes. De lak van mijn Fiesta van 1991 was zo snoeihard... Dat had de Focus ook niet. Maar die van mij staat niet meer in de lakstraat lak, maar in Hengeloose prut! ;)
     
  20. ook deze hengelose prut is harder als de standaard reparatielakken :rock:
     

Deel Deze Pagina