Uwbuurman met z'n BMW's, Kopzorgen op 148!!

Discussie in 'Mijn auto' gestart door uwbuurman, 12 jan 2010.

  1. Ach ik vind 250k km niet heel gek, zeker niet voor een diesel die voornamelijk stad kilometers maakt. Is geen specifiek e91 punt, is een onderdeel dat BMW inkoopt. Op de e46 ploften ze allemaal tussen de 150 en 200k km.
     
  2. Iets anders: een of andere imbeciel heeft tegen de e91 aangezeten met een rode auto. Flinke schaafschade op de voorbumper, velg, voorspatbord en een fijne dubbele kras op de voordeur. Lak op de bumper is door tot op het plastic. Oh ja, het deukje in het spatbord is wel weg te halen met uitdeuken zonder spuiten, maar het zat er niet... Klotezooi... Moet ik nog melden dat er geen briefje onder mijn ruitenwisser zat?
     
  3. :nocheer: daar word je niet vrolijk van
     
  4. nee, verdrietig zelfs....
     
  5. pfff klote Koos, en hoe onbeschoft kunnen mensen zijn. Onze focus was vandaag ook aan de beurt. Dikke deuk in het voorscherm en portier met lakschade. D
    e beste man had mn vrouw met uitparkeren nooit opgemerkt.
    Netjes formulier ingevuld en weer verder, maar ik zit wel weer met de ellende.
     
  6. en als ze al gepakt worden roepen ze nog vrolijk dat ze niets gemerkt hebben :angry:
     
  7. Zo is het Gerard...
    [MENTION=43]R@ymond[/MENTION]: nee toch, zonde man. Ook met een bekende dader wordt je er niet beter van. Balen hoor!
     
  8. Misschien kan het waarborgfonds nog iets voor je doen? (alhoewel dat ook niet zo makkelijk gaat als je zou hopen)
     
  9. Zonder getuigen heeft het waarborgfonds sowieso geen nut helaas.

    Mooi klote trouwens.
     
  10. Je hoeft volgens de site geen getuigen te hebben, alleen sporen van de oorzaak. Dat lijkt me nog niet zo moeilijk. Maar als je allrisk verzekerd bent, moet je het alsnog via je eigen verzekering regelen. Blijft kl. als het gebeurt.
     
  11. Waarborgfonds is tegenwoordig zo streng dat je eigenlijk na constateren van de schade al geen meter meer zou mogen zijden, en dan heb je ook altijd nog een eigen risico van €250,- dit was voorheen €100,- maar is verhoogd gezien de vele fraude gevallen.
    Getuigen zijn ze dan weer niet zo streng mee, dit zou zelfs je eigen partner mogen zijn.
     
  12. Dit is volledig onjuist, Als je de schade op iemand kunt verhalen kun je er een hoop geld aan overhouden, maar dat is weer een heel ander verhaal.
     
  13. Ja financieel kun je er wel beter van worden, maar het kost je altijd tijd en gedoe, schadeafhandeling en onderaande streep heb ik al heel veel herstelde schades gezien die niet binnen mijn standaard van goed hersteld passen. Ook bij de grote jongens als care etc. Dus ik heb liever geen schade dan wel en er een handje vol knaken van overhouden.
     
  14. Oops, I did it again…
    Alweer augustus 2010 kocht ik mijn inmiddels welbekende mijn toen vers verworven e21 323i. Schitterend apparaat, dat we betoverde bij de eerste blik. Precies wat ik wilde hebben, mijn jongensdroom werd werkelijkheid. Ik wist niet dat die droom een kleine nachtmerrie zou blijken, ik was erg blij! Inmiddels ben ik weer 5 jaren verder, ouder wijzer en vooral handiger. Er is een E30 325iA Cabriolet bijgekomen, een tijdelijke e28 525e en zo nog wat ander spul.

    De droom ging verder dan mijn e21, kun je wel zeggen. En wat staat er dan nog op het lijstje? Moet je eigenlijk een lijstje hebben als je een bos BMW’s op de dam hebt staan, inclusief een e91 en een f30? Of zijn er echt grenzen aan het betamelijke? En wie bepaalt die grens dan… Ik dus. Dus een lijstje waar een paar auto’s op staan. Meer en minder bereikbare. Minder bereikbaar zijn de e60 M5, de e93 M3, de e30 M3. Meer bereikbaar zijn de e32, de e12 en een e30 325iX touring.

    Afgelopen najaar ben ik stevig in onderhandeling geweest over een leuke e12 (het eerste type 5 serie), een 528i uit Frankrijk die bij den Belg stond. Een vriend is voor me gaan kijken en dankzij zijn advies en oordeel ging ik de slag aan. Helaas heb ik de deal ’s nachts om 10 minuten over 1 laten barsten op €500. Spijt? Nee. Maar het was net een korstje op een wond, het blijft jeuken, zodra je er aan gekrabt hebt. Van alles kwam er voorbij. Pracht exemplaren, maar allemaal carburateur motoren, minder mooie exemplaren, maar te duur voor wat ik kreeg. Importhokken, niet de juiste klik. Dus zinnen verzetten en door.

    Vorige week kwam er een auto voorbij op marktplaats. Een heuse 528i, origineel Nederlands kenteken, saphirblauw. Er stond bij: “rondom roest, even bellen van te voren om teleurstellingen te voorkomen. Hmmm, zou dat m zijn? Wie mijn e21 kent, weet dat ik niet bang ben voor een beetje roest. Maar druk, druk, druk, dus ik moest door. Afgelopen dinsdag verscheen er een andere auto op marktplaats. Een maat van me tipte me vrijwel direct, maar ik heb een drukke baan, dus ik had niet eens de ruimte om fatsoenlijk te reageren. In de avond krijg ik telefoon van een andere maat: Koos, ik rij nù naar Noord Holland om een blauwe 528i op te halen. De auto die mijn maat me had getipt. Ik was nog aan het werk, had niet veel tijd, dus heb Ite zijn gang laten gaan.
    Het was een goedkoop ding, ooit gedemonteerd, slecht gespoten en vol onderdelen gemikt. Totaal verkeerd e28 interieur erin, wat een draak van een hok. Maar erg jammer dat het niet mijn draak was. Toch wel ja. Snel nog even op marktplaats gekeken, snel oordeel gegeven en stiekem toch wel een beetje, tja, hoe zeg je dat, onrustig in het hoofd.

    Die maat van me appte me later die avond foto’s van een vreemde auto. Spatborden met 2 of 3 schroefjes vast gezet, een nagelnieuwe voorruit met schilderstape in de sponning, een deuk in de achterzijde, waar gewoon overheen is gespoten, weggeplamuurde BMW logo’s op de kofferdeksel en motorkap en last but not least: een verrotte kofferbakvloer en een verrotte reservewielbak. En Ite meldde dat hij de volgende dag de hele dag in Friesland en omstreken aan het werk was. Ik heb aangegeven dat ik de auto niet wilde en dat hij de volgende dag de papieren mee moest nemen naar Friesland. Want ik wilde er een nacht over slapen.

    De nacht slaap heb ik gehad. M’n maat kwam naar Friesland, papieren bij zich. Om een lang verhaal niet langer te maken sluit ik af met de exacte woorden die ik in 2010 gebruikte:
    ik ben Koos, en ik heb een e12.

    (alleen de cijfers zijn omgedraaid….)

    De 528i heb ik opgehaald, afgelopen vrijdagmiddag, samen met mijn vader. De 528i stond zomaar op de trailer. Het is overigens niet heel praktisch dat ook het contactslot het niet meer doet. Erg prettig was het dat de wielen recht stonden ;-). In mijn loods wilde ik de e21 op de minst handige plaats hebben, maar voor de overige klussen die daar plaatsvinden is het wel het meest verstandig om de auto gelijk op de juiste plaats te zetten.

    Wat ik er mee moet? Ik heb nog geen idee. In mijn vakantie moet ik de e21 afkitten en als dat gereed is zal ik deze uitruimen en de werkelijke schade eens opnemen. Daarna bepaal ik wat ik ga doen. Zeker is dat ik de achterzijde van de auto moet aanpakken, of ik nu budget ga rijden met dat ding, of ik maak er toch iets meer van. Gegevens: gebouwd in juni 1980, origineel Nederlands kenteken, 136k km op de klok, die zomaar origineel kunnen zijn, m30 2.8 injectieblok, eco 5 bak, saphirblauw. Mijn zesde is een 5.

    Bij m’n maat voor de deur.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    En thuis! Veel file en veel regen, maar we zijn er!

    [​IMG]

    Binnen

    [​IMG]

    Zo de trailer af de loods in.

    [​IMG]

    Iemand een achterlamp gezien?

    [​IMG]

    Even een straatje vol zetten met BMW’s…

    [​IMG]
     
  15. Hoe zeggen ze dat? bloed kruipt waar het niet gaan kan?
    Of ben je bang dat je jezelf straks verveeld?
     
  16. Inderdaad, hahaha. Categorie NoBrainer. De versnellingsbak is al meer waard dan wat ik voor het hele spul betaald heb....
     
  17. Wow! Mooie aankoop Koos! Je hobby loopt iets uit de hand? hahahaha :thumbs:
     
  18. Dat gevoel herken ik wel Koos.
    Gefeliciteerd met je 528i.
     
  19. Gefeliciteerd met de 528i :D

    Alle auto's nemen zeker nu echt alle ruimte in of hou je nog wat over?
     
  20. Wat een ongelooflijk gave auto en kleurtje zeg!
     

Deel Deze Pagina