Hi, na nu een goede 4 jaar met veel plezier in mijn Focus 1.6 Ecoboost estate (2012) te hebben gereden zit ik te kijken of het nu het moment is om over te gaan op een wat jonger model. De huidige occasion markt is helemaal leip! De huidge wagen heeft 278.000 op de teller staan inmiddels maar ik zou er nu met veel geluk evenveel voor kunnen krijgen als toen ik hem in 2020 aanschafte! Dit is ook de reden dat ik er aan denk nu over te stappen. Als ik er nog een tijdje in doorrij gaan de banden eraan komen, een beurt, de distributie binnen 1,5jaar en daarnaast zal ik dan al richting de 300k gaan. Daarboven verkopen zal ook invloed hebben op de verkoopprijs verwacht ik. Dus inruilen/verkopen is naar mijn idee nu slim. Ben benieuwd wat anderen daarover denken. Nu zal de komende wagen sowieso de duurste zijn die ik ooit heb aangeschaft. Immers voor een beetje stapje omhoog (jonger model met minder km) betaal je al snel 12k.. (Ik heb deze voor 5000,- aangeschaft met 218k op de teller toentertijd!) En zoveel heb ik nu ook weer niet te besteden. Dus 19k is de max.13k zou fijn zijn. Ik denk over de mk3 facelift (2016/2017) 1.5 Ecoboost of een 2.0 Ecoboost ST facelift (2015/2016) te gaan. (In Station uitvoering) Mijn hartje gaat eigenlijk uit naar de ST. Ik koop de focus immers omdat ik van rijden houd! Een golf/skoda met meer luxe die amper zonder onderstuur door een bocht gaat ofzo dat hoef ik niet.. Nu is een fatsoenlijke 1.5 uit die jaren zo rond de 11k-14k te vinden. Km's tussen 95k-140k. Voor de ST zit je wel echt op 18k-19k. Wat daarbij opvalt is dat vrijwel al die ST minder dan 100k hebben gereden.. Iemand een idee waarom?? Zou dit bijgeloof zijn dat 100+k de prijs beinvloed? Als ik voor de ST ga.. Betaal ik nu extra maar is mijn idee dat dit zich over pak m beet 10 jaar weer terugverdiend omdat de ST waardevaster blijkt. Hoe zien jullie dit? klopt dat idee met deze ST of is dat overdreven? Als ik voor de ST ga moet ik de vrouw kunnen overtuigen van de extra investering nu.. Recaro stoelen alleen doen t m niet Zijn er verder noemenswaardigheden voor deze auto? Ik lees/zie verschillende berichten over cooling intrusion door koppakking die te small is tussen de cilinders.. Is dit probleem echt zo breed aanwezig of is dit enkel bij 1:10000 autos zo? Ik hoop dat een paar ervaren forumleden wat nuttigs kunnen delen! Bedankt alvast!!
Ik heb niet echt advies of zo. Het enige wat er in mijn hoofd rond gaat, is dat ik regelmatig problemen over die ecoboost motoren lees. Misschien is dat met die 1.5 niet zo'n probleem, ik heb me daar niet echt in verdiept, en het is tov de 1.0 ook niet echt onderbemeten, maar toch... zou ik liever een niet-ecoboost van 2.0 hebben. Misschien niet state-of-the-art, maar daar lees ik minder problemen over. Ik rijdt nu een paar jaar een MK3.5 2.0 TDCI van 2016, en tot zover geen problemen. Iets stelt me gerust dat ik er ook nauwelijk problemen over lees. Maar dat zijn alleen mijn € 0,02...
Als je toch een auto koopt die net geen 100k km heeft gelopen, dan betaal je de eerste afschrijving gelijk als je hem over de ton heen rijdt. Zoek er dan eentje die net 110k km heeft gelopen. Ik zou zelf altijd voor de ST gaan, echt een heerlijke auto met meer dan voldoende vermogen, weet alleen niet goed hoe je dat thuis verkocht krijgt. Je zou nog zelf in Duitsland kunnen zoeken om de kosten te drukken, immers vis je dan direct in dezelfde vijver als een House of Cars of Rijdersauto. Succes!
Een ST kopen is absoluut een meerwaarde, al is het maar vanwege het onderstel en de stoelen. Ik heb 2,5 jaar geleden een mk3 ST3 station gekocht met 160k op de teller voor 13,500. Sindsdien er 42.000 km zonder problemen ermee gereden.
Just my 2 cents maar zoals je zelf ook al aangeeft is de automarkt momenteel gek. Wat de toekomst met ook alle eu plannen en uitstoot gezever zal gaan brengen durf niemand een voorspelling te doen hoe dat zich gaat ontwikkelen. Wat wel een feit is is dat bijzondere uitvoeringen die niet meer gemaakt zullen worden waarschijnlijk hun huidige waarde behouden en misschien zelfs stijgen. Een st is daar mijns inziens wel onderdeel van dus zou zelfs als investering gezien kunnen worden. Mijn keuze zou dan ook een st zijn.
een nette prijs ook vind ik. maar kunnen ze nou uitgerekend bij een Ford dealer niet even de specificaties nakijken voordat ze gaan knippen en plakken in een adv? GEEN verwarmde stoelen GEEN elek. bediending op de stoelen GEEN volledig leder. maakt de niet minder leuk trouwens
Mooie ST-2 met zoals 't lijkt een mooi rijtje opties en SYNC 3! https://www.autowereld.nl/ford/focus-wagon/2-0-st-st-251-pk-38924194/foto.html#foto-631075285
Mooie ST in de juiste kleur wel. Het is wel een import maar zover ik kan zien wel over de goede opties. https://www.sutherland.nl/voertuig/ford-focus-wagon-2-0-st-3/
dan is die @M.Blaak laat zien wel een betere keus, is onder de 19K (max bedrag wat TS aangeeft) minder km's 2 jaar jonger.
Zeg willen jullie nu gewoon ts advies geven in plaats van al die st ‘s die te koop staan te posten? Krijg er kriebels van
Ik zou zeggen volg je hart. Misschien helpt een proefrit bij het maken van een beslissing... en het overtuigen.