2.5i 20V 225pk Turbo probleem

Discussie in 'Performance' gestart door mack, 26 mei 2010.

  1. ik hoop het ook voor je...
    maja het kan zoveel oorzaken hebben
     
  2. Hoeveel heb je gereden (tijd/km's) nadat de accu los is geweest?
    Het kost namelijk eventjes voor de ecu om zich aan te passen (Keep Alive Memory is leeg). In de handleiding staat dat na het afkoppelen van de accu de motorkarakteristiek afwijkend kan zijn. Misschien toch even een dagje aankijken.
     
  3. maandag is de accu los geweest, en denk tot nu toe 100 km gereden.
    moet vanaaf nog even een ritje doen van zo'n 150 km(snelweg)
     
  4. Tja, dat moet ruim voldoende zijn om de ecu in te laten leren.
    Ik hoor graag of het tot een oplossing komt en je weer kunt genieten van de ST.:sturen:
     
  5. ga over een half uurtje de weg op, post vanaaf nog even of het iets geholpen heeft.
     
  6. Omdat ik na het schadegeval toch bij de dealer moest zijn hebben ze de computer even uitgelezen, geen foutcodes kunnen vinden en via de computer de turbodrukken afgelezen tijdens het rijden.
    In de overboost een druk van 0.97bar, en zakt daarna netjes af naar 0.68bar.
    Moet wel zeggen dat tijdens de rit van gisteren de problemen wel minder werden, en vandaag eigenlijk geen probleem. Blijft vaag.
    Dealer vermoed dat het stangetje van de wastegate soms even blijft hangen, ondanks de wastegate wel elektronisch aangestuurd word blijft het wel een mechanisch iets.
    Ook met de computer was goed te zien dat de wastegate op de juiste tijden aangestuurd werd.
     
  7. Dat ziet er dan vooralsnog goed uit! Gelukkig geen mankementen geconstateerd en dat is ook een fijn idee. Geniet van de whooosh whooosh van de CAIS!:rock:
     
  8. haha op youtube hadden de jongens van DS ook al gereageerd
     
  9. Top Richard, da's in ieder geval een zorg minder :thumbs:
     
  10. lekker geluidje zo.......echt supers :)
     

Deel Deze Pagina