2.5i 20V 225pk Turbo probleem

Discussie in 'Performance' gestart door mack, 26 mei 2010.

  1. ik denk dat ik een aardig probleem heb met de turbo.
    ik vond al dat bij lage toeren de turbofluit wel erg aanwezig was. bij het spycamdraadje is het wel te horen.
    Echter nu krijg ik 9 van de 10 keer de turbodruk niet hoger dan 0.3 bar. en zeker niet bij de 2 en 3 versnelling.
    Rij is nou bijv 100km/h en geef vol gas in zn 5e versnelling, dan loopt de druk wel op naar 0.6 bar.
    Moet ik me nou echt zorgen maken(wat ik al doe:( )
    probleem is eigenlijk opgemerkt na montage van een DS CAIS

    Wat kan ik allemaal checken?
     
  2. Hm, dat is erg vervelend Mack. :think:
    Ik neem aan dat je de ECU al hebt gereset?
     
  3. tijdens de montage van CAIS heb ik de polen een uurtje losgehad, kan nog wel eens proberen.
    kon geloof ik ook met een zekering toch? scheelt me weer de hele radio instellen
     
  4. Uurtje lijkt mij ook lang genoeg inderdaad.

    Het kan ook met de zekering. Ben alleen vergeten welk nummer dat is :shock:
    Wie weet het nummer van de zekering? ;)

    Maargoed, je kan het dus proberen. Maar denk niet dat het DE oplossing is.
     
  5. #5 Danny, 26 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mei 2010
    zekering nr 26 onder de motorkap
    maja als je de accupool er 1 uur af hebt gehad word die ook wel gereset

    meschien ergens in lek in het turbo systeem?
    want als je een lek hebt gebeurt er precies hetzelfde, dan komt de turbodruk ook niet hoger dan 0,3 bar (beveiliging)
    de ecu van de ST kan lekken zien dus die past zich automatisch aan

    het kan ook de map sensor nog zijn...

    blaast je ST wel af als je het gas intrapt?
    met een ds inductie moet je dat pshh geluid horen

    dat fluit geluid in lage toeren is normaal, ik gebruik het om fietsers mee te irriteren :)


    hij hoort standaard toch wel naar 0,6 bar te gaan bij 4000 toeren
     
  6. Zekering 26 onder de motorkap.

    Ik heb net even de filmpjes nogmaals bekeken, de turbo fluit idd duidelijk maar ik kan niet zeggen dat het harder is dat bij mijn :st:.
    Wat wel opvalt, of het lijkt maar zo, dat het vrij lang duurt voordat de turbo op druk is, voel je het duwtje in de rug nog wel?
     
  7. hierbij even een filmpje.
    wel heel vreemd, zo net reed ik nog even, en had in even weer de volledige turbodruk. na het afremmen was het weer zoals film, ik snap er niks meer van
    [YOUTUBE]t8IgF9V2bOk[/YOUTUBE]
     
  8. Danny, zoals onderstaande klonkt het, maar dat was met de juiste turbodruk.
    [YOUTUBE]A5FCIKFrXng[/YOUTUBE]
     
  9. #9 Danny, 26 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mei 2010
    2e filmpje is zoals het hoort...

    meschien dat mensen met een standaard ST kunnen zeggen of de turbodruk zo hoort van het 1e filmpje (is voor mij alweer een tijd geleden dat ik nog ongechipt reed)

    je zou eens een filmpje moeten maken van de meters....
    en de ST eens 1x doortrekken naar de 6000 toeren in zn 2 dan kun je wel zien wat er gebeurt
    hij moet dan sowieso naar de 0,6 bar gaan (helft van de meter, ongechipt)
     
  10. Tja moeilijk te zeggen hoor, op het eerste gezicht lijkt het oké te zijn maar misschien dat we toch ff moet afspreken twee horen en zien vaak meer dan één ;)
     
  11. Hey Richard,

    Wat balen dat ie nu niet lekker loopt met de CAIS. Denk overigens niet dat het turboprobleem is. De standaard software heeft een torque-limiter in de 1e, 2e en misschien ook op de 3e versnelling om het spul heel te houden. Door de CAIS zal de druk sneller opgebouwd worden lijkt mij en dus ook het koppel. Bij teveel koppel wordt de motor dus geknepen en dat verklaart misschien de lage turbodruk. Softwaremaps van Dreamsciense of Bleufin verminderen of verwijderen deze limiter afhankelijk van de gekozen map.
    Je kunt ook nog eens alle slangen, vacuumslangen etc. nalopen en het gebeurd ook nog wel eens dat het mafsensorhuis verkeerd om wordt gemonteerd maar daar zul je vast op gelet hebben. Een kapotte of vervuilde maf-sensor is ook nog een mogelijke oorzaak.
    Hoop dat je het snel op kunt lossen.
     
  12. met cais haal je ook de 0,6 bar op een standaard ST
     
  13. Bij mijn standaard :st: komt zo'n geluid niet voor.
    Ik hoor de turbo wel, maar veel minder als op de 2de film.
    Bij doortrekken tot 6500, 7000 in 3, 4, of zelfs 5, komt de turbodruk niet hoger als de helft van het metertje, de wijzer staat rechtop om het zo maar eens te zeggen.
    Hopelijk is het niets Eurigs (das Limburgs voor iets wat veel geld kost)
     
  14. kijk en dit is normaal :)
    jij hebt dat geluid niet omdat jij de orginele filter nog hebt
     
  15. heb de ecu even gereset, zal even duidelijk de meters filmen.. ogenblikje
     
  16. ik heb ff op het engelse ST forum gekeken
    het hoort in iedergeval niet daar praten ze over een "Turbo solenoid" die kapot is
    dus:
    de turbo druk met volgas is 1/4 op de meter en als je het gas loslaat 2/4 op de meter en dan terug naar 0
    is dit bij jou ook het geval?
     
  17. #17 FastForward, 26 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mei 2010
    In z'n drie gaat die van mij (zonder BF) tot iets boven de helft 0,65-0,7 bar.
    In z'n vier of hoger hetzelfde met af en toe (kan ik zelf niet afroepen) overboost tot 0,9 bar (heel even dan).

    Verder zag ik dat je olietemp. op 75 graden stond, is te weinig als je volgas wil geven. Moet zeker op 85 a 90 graden staan. Ik persoonlijk rij hem minstens 20 a 30 minuten goed warm voordat ik volgas ga en blijf rijden (nu zeker met BF).
     
  18. komt wel aardig in de buurt moet ik zeggen:( en het klinkt alweer duur:(:(
    Het gekke is wel dat het niet altijd is, onderstaande (even computer omdraaien) geeft iets beter beeld, maar zoals je kan zien ook weer momenten dat het goed lijkt, trekkracht is dan ook beter voelbaar.
    [YOUTUBE]FjKXPVIuNL8[/YOUTUBE]
     
  19. #19 Danny, 26 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mei 2010
    bij de 1 minuut 37 is die wel normaal ja
    vreemd als ik die filmpjes op het engelse forum bekijk gebeurt er eigenlijk hetzelfde



    vraag:
    Hope someone can help please!!

    Just bought an ST2 yesterday and am very happy with everything untill i read a previous post on the turbo pressure. Im happy with the power when i put my foot down but the boost gauge goes to the 1\4 mark untill i take my foot off the pedal then if shoots over to nearly 1\2 then down to nothing like its electronically limited. I dont feel its lacking power and no other symtoms but i a little concered but have a 3 month warrenty which includes the turbo.

    Is this normal?? if i leave it will it cause long term damage outside my warrenty.

    thanks

    Antwoord:

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------
    I had boost problems with my ST that were cured by changing the boost pressure solenoid.

    Part of the problem with mine was that there was a lack of boost and then it would kick it, but peak when easing off. My boost guages showed higher than yours, but my ST is remapped.

    Defo take it back to the garage whilst it is under warranty for them to look at

    Hope this helps



    meschien dat je beter ff langs de dealer kan rijden ?
    het kunnen allerlei oorzaken zijn....
     
  20. Net weer even een stukje gereden, en nu was het voor 80% van de rit goed, hoop dat het met software opgelost kan worden, is wel het goedkoopste.
     

Deel Deze Pagina