2.5i 20V 225pk Tuner ST?

Discussie in 'Performance' gestart door Vlugge Jaapie, 5 jun 2011.


  1. Ja alleen bij Huigie had het ermee te maken dat er te weinig koelwater in het blok zat, ondermeer veroorzaakt door het plaatsen van een grotere downpipe en het niet goed navullen van de koelvloeistof en ontluchten van het systeem.

    So technically there were none with cracked cilinderliners on this forum. ;)
     
  2. Volgens de fabrikant kan de koppeling max. 405 nm aan, daarom hebben de 'rustige' tunes ook allemaal zo rond de 400 nm.
    Maar tot 440 nm gaat ook wel goed zolang je het materiaal niet misbruikt.
     
  3. Hier inderdaad geen gescheurde liners alsje Huigie niet meetelt, maar het gebeurt wél. Zoals ik al zei: sommige ST's.

    Ik heb wel met ModC gereden, maar vond t niet zo'n lekkere map. Ik rij op het moment met ModX omdat die toch de beste driveability heeft van de Mod maps. Gewoon dagelijks gebruik met beetje doorrijden hier en daar valt het met het verbruik ook nog wel mee. Iets van 1 op 9 nu, na 1,5 tank.

    Je standaard koppeling kan in ieder geval niet tegen een trackday, maar dat valt ook wel onder zwaar gebruik. En die heb ik gereden met ModB+ en das toch rond de 500Nm.
     
  4. Mod C is dus iets kachtiger dan de Mod B+ verder zie ik weinig verschillen dan een dipje in het koppel bij Mod B+.
    Die Mod X is natuurlijk belachelijk! :rock:

    Hoe zit dat eigenlijk met het inercooler verhaal. Het schijnt zo te zijn dat de 34 PK en 55 NM extra opleverd. Is dat gezien vanaf de standaard settings of geld dat ook nog bovenop een remap?? wat is het gevolg als je die wel of niet hebt bij bijvoorbeeld Mod C?

    Uit voorzorg lijkt het me dus verstandig om boven de 400NM de koppeling te vervangen. Iemand enig idee wat de kosten hiervan zijn??

    Gelukkig zit de fout van gescheurde liners dan ook bij de gebruiker en kan het niet echt gezien worden als een zwakte van het ST blok. Das wel lekker...
     
  5. #25 Danny, 9 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jun 2011
    Bij mod c is het zo:
    Als je het gaspedaal intrapt doet die de 1e paar 100 toeren niets...
    Dan klapt de turbo erin en dan ga je als een raket deze map is puur gericht op de turbo (verbruik is vrij hoog)

    Bij mod b+ is het zo:
    Je trapt het gaspedaal in en je hebt meteen een fijne boost, de turbo bouwt rustiger z'n druk op waardoor de St. Geleidelijker op gang komt. en je hebt een redelijk normaal verbruik..

    Bij mod x is het zo:
    Dat is gewoon ziek :dance:
    De turbo hakt er meteen in, en je hebt meteen vol op boost..
    Eigenlijk een beetje een mix van b+ en c maar dan krachtiger
    (het verbruik is ook ziek :()

    Bij mod x en mod c komt de turbodrukmeter over de 1,2 bar heen
    Hoeveel precies dat weet ik niet omdat de meter niet verder dan 1,2 gaat


    Koppeling vervangen is +\- 1500 euro
    Koppeling + diff is +\-2000 euro

    Als je de orginele intercooler vervangt merk je dat al op de standaard map van de St.
    Dan loopt het allemaal net iets soepeler
     

Deel Deze Pagina