Samengevat is dichtingsvloeistof de minst wenselijke oplossing, een thuiskomer is eigenlijk noodzaak/onmisbaar bij lek rijden om in ieder geval "thuis" te komen en een normaal reservewiel is optimaal (voor mij ten minste). Helaas is voor dit gemak geen plaats meer in de meeste moderne auto's (en daar heb ik dus "de pest over in"), of je moet al zelf aan het knutselen gaan.
Ik ben gelijk even aan het kijken wat bij mij zou passen, thuiskomer of volwaardig wiel. Ik wil geen ruimteverlies in m'n kofferbak. Vind de thuiskomers nogal aan de prijs voor een noodbandje
Zonder flauw te willen zijn denk ik dat het een nieuw verdienmodel geworden is Een lekke band 'repareren' met zo'n setje kost al met al uiteindelijk ongeveer het 20-voudige van een gewone reparatie met een prop of parapluutje ... Behalve de geringe gewichtsbesparing ontgaat mij het voordeel van de moderne reparatie-setjes dan ook compleet .... Ik zou dan ook altijd voor een thuiskomer kiezen bij 'nieuwe' aanschaf
Dat ben ik helemaal met je eens. Ben er ook helemaal geen voorstander van. Want na gebruik van die gel kan je band alsnog op de sloophoop. Maar m'n reactie was meer op dat de gel niet mag icm de sensoren. Maar dat mag blijkbaar wel aldus ford
Raar, want had dit online bekeken en Ford schijnt het af te raden om zo'n gel te spuiten in een band waar er een sensor inzit omdat sensor kan stuk gaan erdoor
De kans dat iemand een band repareert is al klein gezien de snelheid sinds mogen veel banden niet meer gerepareerd worden en als er danog ook nog van die prut in zit beginnen ze er al helemaal niet meer aan lijkt me. Zijn er wel 17" stalen velgen voor de focus 3 eigenlijk ,niet een thuiskomen maar een gewone maat, kan ik wel kwijt geraken in de caravan
Ik gebruik m'n winterbnden met staal van m'n onder m'n dus dat moet passen Effe edit; die zijn 16"...
Het lijkt me heel aannemelijk dat een TPMS sensor het niet overleeft als er gel in de band gespoten wordt ..., dus dat draagt dan nog meer bij aan het verdienmodel
Toch wordt het geleverd, en mag het gewoon gebruikt worden. Bovendien is een Tpms ventiel niets meer als dichte sensor welke aan een (vrij) standaard ventiel zit. Dit ventiel kan ook los vervangen worden waarbij de sensor overgezet wordt. Dit kost niet zo veel.
Hoi, heb inderdaad om een thuiskomer gekocht voor de focus 3 fase 2,vloer moet dus omhoog, wie weet de finiscode van de opvulling om het wiel en schuimde in het midden van het wiel en prijs, alvast bedankt
Ik ben hier voor mijn Focus RS ook mee bezig geweest en 16inch is inderdaad de enige verkrijgbare thuiskomer bij Ford. Ik heb uiteindelijk een 18inch Jaguar thuiskomer gevonden die ook om de grote remklauwen van de RS past. Dit zal bij een "gewone" Focus echter geen probleem zijn. http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=52623&page=5 http://www.focusrs.org/forum/18-focus-rs-wheels-tires/58425-another-spare-tire-thread.html
Vreemd dat bij Ford alleen 16 inch reservewiel te krijgen is. Volgens de optie lijsten is een reservewiel bij een ST ook leverbaar maar volgens een monteur bij de Ford werkplaats zou een 16 inch niet passen?
In sommige gevallen past een 16 Inch thuiskomer of volwaardig reservewiel niet aan de voorzijde. Deze past dan echter wel aan de achterzijde. In geval van een lekke band aan de voorzijde moet je dan eerst een wiel vanaf de achterzijde aan de voorzijde plaatsen. De thuiskomer of het reservewiel dient dan aan de achterzijde te worden gemonteerd. Niet zo heel handig dus. Het is dus niet voor niets dat er in dergelijke gevallen nogal eens voor een alternatieve oplossing wordt gekozen. Vaak is dit dus een 18 Inch thuiskomer van een Jaguar of een volwaardig 17 Inch of 18 Inch wiel.
In het geval van een thuiskomer (of ander reservewiel met afwijkende maat) wordt sowieso geadviseerd om het reservewiel achterop te plaatsen ivm mogelijk scheef trekken tijdens het optrekken of al gewoon tijdens het rijden.