1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Terugroepactie slippende koppeling

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Mike M, 20 jul 2018.

  1. De dealers zullen ervoor kiezen de brieven gefaseerd te versturen, omdat het niet te doen is om alle klanten tegelijk te helpen. Je roept niet zomaar even 29.000 auto's terug. Deze terugroepactie moet op de werkplaatsen worden ingepland naast de lopende werkzaamheden en nu ook nog i.c.m. de vakantieperiode. Aangezien niemand direct gevaar loopt zullen ze hier de tijd nemen zonder dat er grote druk op de werkplaatsen ontstaat.

    Ik wacht in ieder geval rustig af tot ik een bericht van de dealer ontvang...
     
  2. Ben bij de Ford garage geweest en die van ons komt ook in aanmerking, ze gaan de koppeling testen of hij niet slipt, software update, zodra de koppeling gaat slippen hij de koppel aanpast, als hij daadwerkelijk gaat slippen krijgt men een waarschuwing op het dashboard en moet men terug, dan gaan ze hem pas vervangen, dat is mij toe gezegt, vanmiddag, afspraak gemaakt midden augustus
     
  3. Misschien een brute force methode ?

    Handrem, 3e versnelling 4000 rpm. Als hij rookt, stinkt en niet afslaat dan slipt ie.

    :baeh:
     
  4. Reactie van mijn dealer

    Dank voor uw bericht. Het is bij ons ook redelijk vers. Mogelijk dat Ford Nederland de brief nog verstuurt.
    Wilt u alvast een afspraak maken? 31-07-2018 hebben wij ruimte in onze werkplaats. De terugroepactie neemt ruim 6 uur in beslag.


    6 uur? Hier las ik ergens één uur. Op mijn opmerking dat ik ervan uitging dat ik dan een leenauto zou krijgen kreeg ik het volgende antwoord:


    Voor vervangend vervoer worden, ook bij een terugroepactie, kosten in rekening gebracht. Wij hebben vervangend vervoer beschikbaar vanaf €35,-. Wij zien uw afspraak graag tegemoet.


    Ik dacht het ff niet! Ik heb part noch deel aan die fout van Ford, waarom zou ik dan ook nog voor een leenauto moeten betalen. Dat doe ik uit principe niet.
    Dat heb ik hen net ook laten weten, aan hen nu de keus.
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  5. Denk eerder dat de keus bij jouw ligt. Als iedere dealer jouw een leenauto in rekening brengt, wat doe je dan. Laat je de terugroepactie dan aan je voorbij gaan? Het enige scenario zou zijn dat Ford (Nederland) de dealers hievoor compenseerd. Maar dat zie ik echt niet gebeuren.
     
  6. Keuze genoeg hier; op zelfs kortere afstand kan ik terecht bij een andere NL dealer, maar ook in België en Duitsland. Als zij vasthouden aan de € 35,- dan ben ik weg, ook met de KA van dochterlief.
    Ik heb nu eenmaal mijn principes.

    Als ze hadden voorgesteld om mij naar het werk te brengen en te halen, dat zou mi makkelijk in die ruim 6 uur passen, had ik het nog overwogen, maar om gelijk met een huurbedrag van € 35,- op de proppen te komen, nee dat valt bij mij verkeerd.
     
    focusguy vindt dit leuk.
  7. Ik denk dat je hier iets te snel, en iets te zwaar aan tilt. De €35 is de enige kosten die je voor je kiezen krijgt, een km limiet of iets zit er niet op! De auto's die een dealer hier voor heeft staan kosten hun ook gewoon geld... Ze hebben deze namelijk zelf aan moeten schaffen! Ja je zal vast goedkoper ergens een auto kunnen huren... maar om dit meteen "verkeerd" te laten vallen lijkt mij wat voorbarig.
     
    Kees37 vindt dit leuk.
  8. Toen ik afgelopen zaterdag bij de dealer vroeg over de terugroep actie werd ik nogal brutaal onderbroken door de verkoper dat ik "maar moest wachten op de brief". Ik weet in ieder geval ook meteen bij wie ik in ieder geval niet een offerte laat opmaken...

    Als ik het zo allemaal lees kan het euvel alleen gebeuren als je echt extreem met je koppeling om gaat en niet, zoals ik, gewoon normaal/rustig optrekt en normaal rijdt.
     
  9. Het is een terugroepactie van Ford (Nederland) die vervolgens de dealers compenseerd voor de kosten. Het kost jouw dus geen cent. De kosten voor een leenauto zijn hier geen onderdeel van en zal je dus zelf moeten bekostigen. Neem aan dat Ford (Nederland) een bepaalde datum heeft geprikt tot wanneer deze terugroepactie geld. Kom je hierna dan zijn de kosten uiteraard voor je zelf. Maar goed, je bent natuurlijk tot niets verplicht en laat de terugroepactie aan je voorbij gaan omdat je geen extra kosten wilt maken voor een leenauto dan ligt het risico dat er toch wat mis is aan de auto bij jezelf en kan je de volle mep voor de reparatie zelf betalen.
     
  10. Ik zie dat ook onze Focus onder de terugroepactie valt. Meteen dacht ik aan de laatste keer dat ik bij de garage was ivm met het koelvloeistofreservoir dat lekte, ook toen moest ik een auto huren, want dat zat niet in de garantieregeling. Nu krijg ik weer hetzelfde beeld, er is iets "mis" met de Focus, buiten mij schuld om, en ik mag betalen voor de auto die ik die dag mag gebruiken.

    Ergens klopt dit toch niet?? Als service mogen ze best een gratis auto te leen geven, zeker als compensatie voor het ongemak!

    Het zal best ergens in de kleine letters bij Ford staan, maar ik vraag me af hoe dit in de wet beschreven staat.
     
  11. eerlijk gezegd vind ik die 35 euro best wel veel geld.
    bij Oostdijk in Monster betaalde ik (destijds) alleen de brandstofkosten.
     
    MK4 vindt dit leuk.
  12. Ik heb de vraag over een (gratis) leenauto bij Ford Nederland gelegd. Wacht nog op antwoord. Wordt vervolgt.
     
  13. A = ik vraag me af waarop de dealer de ruim 6 uur baseert, dan gaan ze er al vanuit dat e.e.a. vervangen moet worden, lijkt me sterk dat ze van alle auto’s de koppeling (zonder de auto bestudeerd te hebben) vervangen.

    B = ik ben al langer klant en het stoort me omdat ze dit nu zo schrijven terwijl we in het verleden andere oplossingen hebben gevonden die voor beide partijen werkbaar waren. Maar het beleid van deze dealer veranderd volgens mij met de week.

    C = tuurlijk laat ik de actie niet aan me voorbij gaan. Ik heb inmiddels al contact gehad met een andere dealer (waar ik geen klant ben) en die gaf aan dat de auto eerst nagekeken moet worden en ze dan met een eventueel plan van aanpak komen. Mocht het een reparatie van enkele uren zijn kon ik direct (uiteraard wel inplannen) een nieuwe Focus meekrijgen om daar een indruk van te krijgen. Kijk dan begrijp je het.

    Voor mijn dealer was dit toch ook een uitgelezen kans geweest om mij kennis te laten maken met de nieuwe Focus. De mijne is ten slotte al “weer” 3 jaar, en menigeen oriënteert zich dan vaak al voor de opvolging.
     
  14. Heb jij geluk gehad. Ik moest de volle mep neertellen.
     
  15. Zo denk ik er dus ook over.
     
    Harold1 vindt dit leuk.
  16. In de wet staat niks over dit soort gevallen, in de BOVAG voorwaarden staat dat er een passende vervoersoplossing geboden moet worden, dat kan ook een leenfiets zijn. Ford NL zal ook je naar de dealer verwijzen.

    Ik denk dat het helemaal van je dealer afhankelijk is of en wat hij voor je kan doen, meteen een nieuwe Focus meekrijgen voor de hele dag zullen ze denk ik niet snel doen, de auto is dan de hele dag weg zodat ie ook voor anderen die proefrit willen maken niet beschikbaar is.

    Ik heb geluk met de kleine dealer hier, kreeg bij de koelsysteem aanpassing de S-max van de baas mee, zonder kosten.
     
  17. Als ik naar mijn lokale garagerist ging kreeg ik ook een gratis auto, op de brandstof na mee. Maar daar heb ik in dit geval weinig aan. Ben in dit geval afhankelijk van de dealer.
     
    focusguy vindt dit leuk.
  18. Voorstel komt van garage (waar ik dus geen klant ben), heb ik niet om gevraagd.

    Trouwens toen ik overwoog mijn huidige Focus aan te schaffen en deze nogal anders was dan mijn 2.0 Ford Mondeo die ik op dat moment reed heb ik gevraagd of ik een weekend kon proefrijden, want het spreekwoordelijke rondje om de kerk geeft niet voldoende input. Zodoende zou ik de auto onder familie omstandigheden kunnen testen. Zonder problemen kon dit geregeld worden.
    Een auto is vaak nog steeds na je huis de duurste aankoop, en daar mogen ze best wat moeite voor doen.
     
    focusguy vindt dit leuk.
  19. het is ook weer een kwestie van geld....
    Ford NL vergoed de kosten van de terugroepactie naar de dealer echter is dit minimaal en kost de dealer altijd geld.
    als je dan via een leenauto verhuren iets kan "terugpakken" dan doen sommige dat gewoon.
    of het een handige actie is laat ik in het midden, servicegericht is het iig niet.
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  20. Voor wat betreft de leenauto: je kunt het ook gelijk met een onderhoudsbeurt laten doen. Dan ben je de auto toch even kwijt.
     

Deel Deze Pagina