1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Terugroepactie Ecoboost 1.6

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Kees37, 14 jan 2018.

  1. Die van mij is origineel 182pk, dus als ze de af fabriek instellingen doen heb ik nergens "last" van. Ik kan dan dus eventueel wel helpen met de mijn firmware versie uit te lezen voor jullie in de hoop dat daar verschillen in zitten ;-).

    Die van mij ook trouwens.
     
  2. 3uur valt mee. Normaal ben je al snel 20min per onderdeel kwijt. Aangezien er 3 geupdate moeten worden kan het verklaren.
    Ergste wat ik mee heb gemaakt is 12 uur. Na 8uur was alle 10 computers nog niet goed geupdate. De volgende dag wel gelukt. 3x maal is scheepsrecht.


    Die van mij komt uit 2012 maar is gebouwd in 2011. Dus denk dat ik met de software ook pech heb en dus langer moet wachten
     
  3. Tussen 2011 een 2012 is er wat bijzonders gewijzigd?
     
  4. blijkbaar, ik vraag me alleen af wat er zo ingrijpend gewijzigd is toendertijd
     
  5. Mijne is van mei 2012 en heeft bijv elektronische DV net als de Fiesta ST.

    2011 heeft membraam

    Daar zit al een verschil in de software
     

  6. Door de jaren heen zijn er behoorlijk wat technische wijzigingen doorgevoerd aan de 1.6 ECOboost in de Focus 3. Naast diverse kleinere wijzigingen zijn er dus ook een aantal grote wijzigingen doorgevoerd. Zo zijn sowieso onder andere de injectoren, cilinderkop, inlaatspruitstuk en turbo gewijzigd. Enkele grote wijzigingen zijn in 2012 doorgevoerd waarbij zelfs de motorcode is gewijzigd.

    Tegelijk met de technische wijzigingen is ook de software diverse keren gewijzigd. Omdat er dus feitelijk verschillende versies zijn van de 1.6 ECOboost welke technisch op een aantal punten verschillen is ook de software verschillend en in de meeste gevallen niet onderling compatible.

    Voor de terugroepactie van de Focus 3 heeft Ford dus ook verschillende softwareversies moeten ontwikkelen. Welke PCM softwareversie er bij het uitvoeren van de terugroepactie wordt geïnstalleerd is afhankelijk van welke "versie" van de 1.6 ECOboost je hebt.
     
    R.Obbink en Mpothoven vinden dit leuk.
  7. In de gewijzigde onderdelen zitten dan ook performance winst of allemaal puur voor de betrouwbaarheid van de motor gedaan.

    Was wel zeer fijn als we van ford lijst hadden welke software er al is. Kennelijk van de kuga alleen.
    Hoe dan ook blijft lang wachten zo
     
  8. Vandaag de mijne terug opgehaald en alles netjes uitgevoerd en voorzien van nieuwe (mountune)software. Was hem een kleine 2 dagen kwijt geweest.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. Pffff Denk je nou echt dat Ford dit gaat vermelden???? Is wel heel erg naïef om dat te denken vind je niet @trucker0werner
     
    jeroenbreuer vindt dit leuk.
  10. DV?
     
  11. Diverter valve, klep op je turbo
     
  12. Ah duidelijk :)
     
  13. Eerlijk te zijn nee. Echter het punt is of het extern gecommuniceerd mag worden of dat alleen intern is. Als ze 5 verschillende softwares hebben weten ze ook welke klaar is en welke niet.

    Maar goed het blijft gek dat na al die tijd wel de onderdelen zijn maar niet de software. Hoe hebben ze de sensor getest of het werkt op de auto uberhaubt. Als zelfs de software niet klaar is.
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  14. Ik heb nog een mail naar Ford gestuurd met de vraag of mijn software versie de juiste is met dit als antwoord

    Beste Maurice,



    Hierbij danken wij u voor uw e-mail aan de afdeling Klantenrelaties van Ford Nederland B.V.


    Naar aanleiding van uw e-mail willen wij u aangeven dat enkel de uitvoerende officiële Ford dealer u duidelijkheid kan geven over de reparatiewerkzaamheden aan uw Ford Focus. Wij kunnen de werkzaamheden en uw huidig geladen software namelijk niet inzien vanuit hier.


    Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
     
  15. Wat een slap antwoord weer... Lekker behulpzaam zeg..
     
  16. Standaard antwoorden van Ford. Ik werd er in de discussie over de oliekoeler bij onze C-Max ook zo moe van. Er kwam pas iemand in beweging nadat ik de Europese "vice president of development" een mail gestuurd had. Was Ford Nederland niet blij mee, maar het zorgt wel voor beweging ;)
     
  17. Maar.....dit weten ze daar toch ook niet??:think:
     
  18. Maar ze kunnen wel wat moeite doen en contact opnemen met de dealer of wat is dat voor service? Hoef ik op mn werk niet te flikken hoor...
     
  19. Die mening deel ik niet. Je doet toch zaken met de dealer, die de software erop zet, niet Ford Nederland.

    En áls ze al contact opnemen met de dealer, denk jij dat ze dan een ander antwoord krijgen dat dat de dealer heeft verteld? ...
     
    MWM vindt dit leuk.
  20. Het probleem is dat vaak dealers ook geen antwoord hebben op vragen en ze vervolgens naar de importeur wijzen en dan wordt je door de importeur terugverwezen naar de dealer.
    Als je ziet hoeveel moeite je soms moet doen om een te krijgen dan wordt je daar aardig moedeloos van.
     

Deel Deze Pagina