1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Terugroepactie Ecoboost 1.6

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Kees37, 14 jan 2018.

  1. Geen idee, maar ik denk dat er toch wel wat veranderd is. Misschien constructieve verbeteringen?
     
  2. Het reservoir zelf schijnt niet anders te zijn dan voorheen.
     
  3. Tja, dan vraag ik mij af waarom het reservoir vernieuwd is. Lijkt mij dat ze dat niet voor de fun doen.
     
  4. als ik deze foto bekijk, dan zit er toch een extra gat met aansluiting voor de sensor?
    dus dan toch een ander reservoir.

    [​IMG]
     
  5. Nee sorry die oude had ook twee aansluitingen, ik heb het vermoeden dat ze hem uit voorzorg vervangen I.v.m haarscheurtjes.
     
  6. vraag me dan wel af of de resevoir uit ander soort plastic bestaat die wel bestand is tegen hoge temperatuurschommelingen.
    die haarscheuren kan namelijk komen omdat bij deze type motor de kvs zo snel warm wordt en dan pas door de reservoir stroomt. door de grote temperatuurverschil zou je haarscheuren kunnen krijgen.

    helaas dankzij de overheid komt er steeds meer rotzooi op en om de motor puur voor de uitstoot te verbeteren. waar de berijder maar voor de extra kosten moet betalen.
     
  7. maar waar dat linker (draad?) uitkomt is dus een sensor? en die zat er bij de vorige ook al in?
    sorry voor al die vragen maar ik ben niet bekend met de EcoBoost.
     
  8. nee, die 2 slangen/aansluitingen vanuit het reservoir zijn gelijk aan de oude situatie. Als ik het zo snel-snel van de foto vergelijk met de oude situatie is er een T-splitsing bijgekomen (blauw omcirckeld) en de "standpijp" (rood omcirkeld) waarin een niveausensor zal zitten. Correcties/aanvullingen welkom :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. Dit is de oude situatie van een focus ecoboost 150pk van 2012. Ben benieuwd of ik een brief van Ford krijg. Ben nog nooit bij een Ford dealer geweest. IMG_20180206_130929.jpg
     
  10. @Reint heb je de Focus nieuw gekocht? of bij een dealer?
    in dat geval zal je wel een brief krijgen vermoed ik.
     
  11. Maar je hebt die brief toch helemaal niet nodig, gewoon naar dealer gaan en je melden voor de modificatie.
     
  12. [​IMG]

    Het is een actie van Ford, je kan hem bij elke dealer laten aanpassen. Met gratis leenauto, al was t wel ff wennen in een fiat 500 met 100pk minder:).

    Mijne is vandaag ook bij de dealer geweest, geen probleem met de software. Die was er gewoon en het is nog gewoon de 182pk :).


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  13. @gerardTDCI Hij is wel nieuw aangeschaft door mijn schoonvader, maar niet bij de dealer. Ik wou even wachten met wegbrengen aangezien de verschillende reacties dat nog niet alles perfect verloopt. Zal als ik tijd heb even bij ze langs rijden.
     
  14. #234 Andre, 6 feb 2018
    Laatst bewerkt: 6 feb 2018
    @FransMK2
    En oorspronkelijk had je 150 pk, die later is voorzien van 182 pk software?
    Edit: zie in een ouder dat dit inderdaad het geval is.
    Vrijdag gaat die van mij. Ben toch blij te lezen dat er geen paarden ontsnappen.
     
  15. Mooi toch maar keer een afspraak maken fijn dat de paarden blijven zitten. Had je daar nog specifiek voor gevraagd
     
  16. Vanochtend auto bij dealer gebracht voor grote beurt. Gelijk maar de vraag gesteld over waarom de1.6 wel en de 1.0 niet. Ik vertelde hem het verhaal wat ik hier al verschillende keren voorbij heb zien komen over lekkende koelvloeistof. Volgens de hoofdmonteur komt de 1.0 ook nog aan de beurt, maar wachten blijkbaar eerst af wat de resultaten bij de 1.6 zijn.
     
  17. Dat is interessant. Ze willen dus eerst kijken wat het de 1.6 brengt. Ik denk wel dat ze niet staan te springen om de 1.0 ook aan te passen gezien de aantallen.
     
  18. Mijn garage gaf aan dat er geen veiligheid issues zijn met de 1.0 als er iets misgaat en dat het bij de 1.6 wel het geval is en dat daarom deze actie opgezet is.

    Lijkt mij meer een beperking aansprakelijkheid voor letsel schade dan het voorkomen van materiƫle schade dus. ( lees: eigen belang Ford )

    Ik hoop wel dat je gelijk krijgt overigens :-)
     
  19. 1.0 is ook niet op Amerikaanse markt gok ik
     
  20. In de USA wordt de 1.0 ECOboost wel degelijk geleverd in de Focus 3. Wel is het zo dat deze motor in de USA pas in de fase 2 leverbaar was. De 1.0 ECOboost is in de USA zowel handgeschakeld als automaat leverbaar. Zeker in stedelijke gebieden is de 1.0 ECOboost erg populair.

    De 1.6 ECOboost is in de USA juist nooit in de Focus 3 geleverd. In de USA wordt de Focus 3 nog steeds geleverd met een atmosferische 2.0 liter motor met 160 PK. Dit is een doorontwikkeling van de oude 2.0 Duratec.
     
    Mpothoven vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina