1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

standaard chassisveren mk3 station

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Folkie, 27 nov 2023.

  1. Ik zal ze morgenochtend even opmeten.
    En dan laat ik het je weten.
     
  2. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
    IMG_2284.jpeg IMG_2283.jpeg IMG_2280.jpeg
    mvg Wouter
     
  3. Nog wat voorbeelden mbt verlaging en 17 of 18 inch,
    17 inch standaard
    IMG_2286.jpeg
    17 inch verlaagd
    IMG_2287.jpeg
    18 inch standaard
    IMG_2285.jpeg
    18 inch verlaagd
    IMG_2288.jpeg
    dan heb je een idee
     
  4. Bedankt voor het opmeten en de foto's. Geeft een goede indruk!

    Wat ik me nu afvraag, is het verstandig om het zelfde merk voor- als achterveren te kopen, i.v.m. de karakteristiek? Alleen hebben niet alle merken zowel voor- als achterveren.

    Verder heb ik navraag gedaan bij de Ford-garage over de prijzen (voor € 56/st, achter €125/st): de voorveren maakt niet zo veel met wat je op internet vindt. Maar bij de achterveren kan het behoorlijk schelen. Zijn er nog merken die je beter kan vermijden?

    Welke merk wordt er standaard bij Ford geleverd, zijn dat Monroe's?
     
    Edgar Focus en Wouter_RFord vinden dit leuk.
  5. Ik zou zelf voor en achter hetzelfde houden ( of het uitmaakt geen idee ) standaard merk weet ik niet.
    Maar waarom koop je ze niet 2de hands ? Ik denk dat je voor €200 klaar bent en dan is het origineel. ( wel ff goed zoeken want prijzen verschillen )
    Als ik zelf wat aftermarket koop dan ga ik wel voor de wat bekendere merken.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  6. Voor iets meer geld heb je nieuwe veren, Dat vind ik toch net wat fijner.
     
    Wouter_RFord vindt dit leuk.
  7. Wat is het verschil tussen veren met een verschillend OEN nummer, die wel voor hetzelfde type auto geschikt zijn?

    Soms staat er bij een bepaald type veer ook een rijtje gelijkwaardige OEN nummers. Zijn die dan onderling uitwisselbaar?
     
  8. #28 Bertus 7, 15 dec 2023
    Laatst bewerkt: 15 dec 2023
    Dat ze te vervangen zijn voor de verschillende nummers dat de specificaties overeen komen.
     
  9. Inmiddels verlaagde H&R-veren vervangen door veren met normale rijhoogte. Bleek ca. 3,5cm verlaging te zijn.
    Auto rijdt een stuk comfortabeler zonder dat de wegligging er onder lijdt. Blijft tenslotte wel een Focus....

    Bleken wel al wel Bilstein B6 dempers onder te zitten, dus vleugje sportiviteit zit er nog wel in.
    Geslaagd project!
     
    RSBülent, gerardTDCI en Edgar Focus vinden dit leuk.
  10. dan kan ik heel goed begrijpen dat je de Focus te stug vond.
    mooie oplossing zo en wat je zelf al zegt, toch nog een stukje sportiviteit :thumbup:
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  11. Voor welke veren heb je nou gekozen?
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  12. Vóór heb ik Sachs veren en achter Febi Bilstein. Ik heb vooral naar de lengte van de veer gekeken die uit eerdere post naar voren kwam. Om van één merk zowel voor als achter met die lengte te krijgen, is mij niet gelukt.
     
    Wouter_RFord vindt dit leuk.
  13. Allebei prima merken.Veel plezier met de veren. :thumbup:
     
  14. Net weekje naar Oostenrijk geweest. Met 4 man en dakkoffer ging dat uitstekend.
    Goede comfortabele rit gehad ook met de 16" winterbanden er onder. Maar nu wel weer snel naar de normale 18" velgen.
     
    Wouter_RFord vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina