2.5i 20V 225pk ST met airco problemen.. wie weet raad??

Discussion in 'Performance' started by STevie, Oct 4, 2010.

  1. @ Chris

    Dus toch altijd een koppeling... Kon anders het lichtjes schokken dat je altijd in de aandrijflijn voelt bij aan/afslaan van de compressor ook al niet goed verklaren. Maar goed, ben ook geen expert. Denk alleen overal verstand van te hebben :mrgreen:
    Maar als er te weinig druk, of minder druk, is door lekkage, hoe kan het dan dat de airco bij StevieST het eerst wel doet en na een tijdje niet meer?
     
  2. ik zeg maar zo, nee ik zeg niks :P ondertussen al nieuws ?
     
  3. Als hij net gevuld is gaat het dus goed, na een aantal dagen zakt het koudemiddelniveau. Hierdoor is de druk veels te laag en hou je geen capaciteit meer over. Uiteindelijk zal hij helemaal uitschakelen op een lage druk sensor.
     
  4. Ook al bij 200gram verlies? Lijkt me zo weinig.
    Uit het verhaal van StevieST maak ik op dat de airco het op zich wel doet, maar na enige tijd draaien niet meer (?). Kan dat ook door tekort aan koelmiddel komen?
     
  5. Dat hij beter moet zoeken is makkelijk gezegd. Aangezien wij er niet naast hebben gestaan weten we ook niet wat hij heeft gedaan. Als hij op dat moment niks kan zien, kan je niets zien. Immers je zegt zelf dat het lekje uiterst klein kan zijn. Althans je kan wel lange tijd gaan zoeken a 70 euro ex btw per uur (of wat is het Ford uurtarief tegenwoordig) Kan je beter gaan rijden met de auto en hopen dat bij het lekje spoortjes komen zodat je het makkelijke en dus goedkoper gevonden hebt. Althans het lijkt mij dat dit de gedachte is van de dealer. Als dat op dit niet is gecommuniceerd is dat niet heel erg handig.....
     
  6. @ Kaz, er zit maar 660 gram in, 200gram is dan een behoorlijk gedeelte;)
    @ xr5, daar heb je gelijk in, als de dealer het aan Evelien had uitgelegd zoals jij nu doet komt het beter over;)
    Dus is de dealer alsnog iets aan te rekenen :mrgreen:
     
  7. Maar als eveline 'm de volgende keer weer moet laten afvullen (wat wss zal moeten, het lek is immers niet gevonden), had de monteur voor dat geld al 4 uur kunnen zoeken...
     
  8. :mrgreen::schater:
     
  9. Even dit topic weer wat leven inblazen.

    Ik kees dit hele topic zonet ff helemaal door ondat ik zelf met een niet goed functionerende airco van een st225 bezig ben geweest.

    Evelien gaf in haar probleem aan dat de airco wel werkt maar na een minuut of 10-15 uitvalt en warme lucht blaast.

    Als er een lekkage zou zijn kan dit probleem zich voordoen alleen als de airco net gevuld is.
    Daarna zou hij dus ook de eerste 10-15 minuten niet meer koud kunnen worden (denk ik) dus lijkt het mij dat het gier niet om een lekkage gaat.

    De st225 waarvan ik de airco nagekeken heb heeft exact hetzelfde probleem.
    Nou kwam mij dit probleem erg bekend voor aangezien ik de zelfde airco klachten heb gehad bij mijn st170.
    Bij mij heb ik het probleem opgelost door de magneetkoppeling af te stellen.

    Ik was er van overtuigd dat de st225 hetzelfde probleem zou hebben.

    Dit is heel makkelijk te controleren door te kijken of de magneet koppeling meedraaid op het moment dat de airco niet meer koud blaast.

    Door mijn overtuiging van het herkennen van het probleem, heb ik dit niet meer gecontroleerd.
    Echter bleek het afstellen van de magneet koppeling bij dit type niet hetzelfde te werken als bij de focus 1.

    Bij de st225 zit de magneet koppeling ook vast met een centrale bout, maar na het losdraaien van deze bout is het mij niet gelukt de koppeling eraf te krijgen.
    Zie ik iets over het hoofd, of is deze gewoon niet af te stellen???
     

  10. 3 boutjes m4 in de gaten draaien dan trek je hem los. Ik had het overigens ook met mijn st dat hij schommelde. Heb er toen iets meer vulmiddel ingedaan en gekeken op de airco meters wat hij met druk deed. Zo ging het schokken van 10 x op een stukje weg naar 3 x
     

Share This Page