Overigens ben ik gewoon op meetings geweest, zullen een aantal mensen mij kennen van gezicht en wil ik mijzelf niet onder de categorie internet held plaatsen! Daarbij, zie bovenstaande post, Ik hoop dat het je duidelijk word dan. Tevens denk ik dat er een mis diagnose is gesteld, door miscommunicatie met de klant. Daarbij wacht ik eigenlijk nog op een reactie van Nicky en Antig, die kunnen deze theorie en paint beamen. Daarbij, Kennis heb je nooit genoeg, Kennis geeft Macht, Macht maakt geld, dus erg bekwaam ben ik niet.
Volgens mij is er helemaal geen diagnose gesteld. Ziet er beschadigd uit, vervangen dus. Ik vindt persoonlijk dat er hier een flinke steek is laten vallen door ford nl, die de beslissing heeft gemaakt om tandwielen te vervangen
Er is wel geconstateerd dat er iets mis bleek met de bak, anders halen ze hem echt niet open Timo, dat doen ze echt niet voor de lol. Na open maken zie idd iets van een beschadiging op de aluminium synchronisatie ring. Ford neemt in dit geval de beslissing om de eerste en 2de versnelling te vervangen (zitten aan elkaar denk ik) Helaas blijkt het probleem nog niet goed/gedeeltelijk opgelost, je eerste reactie Best wel logisch als je als eigenaar weer in je auto stapt en je daar achterkomt. Dat monteurs het niet merken kan idd door de manier van schakelen komen, ieder doet het uiteindelijk hetzelfde maar toch net weer ff anders Kijk het nog ff aan Harold en probeer eens iets meer met de koppeling te spelen met stilstaand in schakelen van de eerste versnelling. En idd hou het warm bij de dealer, maar dat komt wel goed heb het idee.
Bedankt voor het meedenken allemaal. De dealer heeft het wederom in behandeling genomen. Eind volgende week hopen ze me meer te kunnen vertellen.
wat een verhaal en reacties weer zeg... toch wel een beetje een domper als je een nieuwe auto koopt. vind wel dat de relatie tussen dealer en Harold goed is en hun er alles aan doen om het opgelost te krijgen, goed werk dealer daarintegen vraag ik mij ook af of Ford NL al vaker met dit bijltje heeft gehakt (krijg het idee dat dit niet de 1e keer is dat ze horen van dit "probleem") het zou Ford NL sieren als ze dit nou eens tot de bodem uitzoeken en mss wel tot het uiterste moeten gaan door Harold een nieuwe auto te leveren om vervolgens zijn huidige auto volledig uit elkaar te halen en voor eens en altijd nou eens achter de waarheid te komen. kost voor Ford NL lang niet zoveel als voor de consument en ze leren er wss een heleboel van. of sla ik nou een beetje door?????? het zou wel de ultieme zet zijn op het gebied van service
Het schijnt de 1e keer te zijn dat de Ford.NL hoort van dit "probleem". Het lastige is dat dat dit probleem zich niet altijd voordoet als ik van vrij in 1 schakel. Tijdens het rijden schakelt de bak als een mes door de boter!
Je zou toch verwachten dat Ford Nederland beschikt of kan beschikken over alle technische informatie van de systemen in de auto. Lukraak onderdelen vervangen werkt toch ook niet.
als ze het goed willen doen, dan plaatsen ze bij jouw een nieuwe bak, en laten de oude bij hun controleren....klant is snel geholpen en krijgt het gevoel dat het woord garantie nog wat betekend, en er word niet negatief over ze geroddeld..... Kennelijk zijn de minder hoog opgeleide slimmer als wat daar loopt
Wellicht de reacties van Elco nog eens lezen... Ik ken de "problemen" ook (wellicht minder merkbaar), maar ben van mening dat het voor mij niet veel kwaad kan en zeker niets af doet aan het rijplezier. Aangezien ik maar een 10.000km op jaar basis rijd, merk ik het hooguit es eens in de 2 weken. Schakelen van neutraal naar 2 naar 1 is de oplossing. Of bij het stoplicht eerst naar de 1, dan neutraal, dan weer 1. De auto wil soms ook niet soepel in de achteruit, dat kan ook gebeuren met het schakelen naar de 1 vanuit de neutraal. Snap dat je het niet wilt, maar ik denk niet dat een nieuwe bak gaat helpen.
Dan kan je maar 1 conclusie trekken: die bakken lopen niet 100% synchroon.... van onze Focus en Fiesta hebben we dit verschijnsel nog nooit gehad, mijn Caddy heeft dit van zijn 1e naar de 2e, en alleen puur bij hoge toeren, dus daar hebben ze het ook nog niet na 10 jaar onder controle, want mijn vorige Caddy had dit ook.... En nu maar hopen dat ze bij Ford dit weten op te lossen
Ik ben zojuist gebeld door de dealer. Ford Nederland heeft geen oplossing voor het probleem. Ford Nederland geeft twee opties, de bak weer openhalen of voorlopig doorijden. Het weer openhalen van de bak is voor de dealer eigenlijk geen optie. Ikzelf ben er ook geen voorstander van, hij is net 50 km terug opengeweest. Dus het wordt voorlopig doorrijden en hopen dat de het probleem hetzelfde blijft of verdwijnt of dat de bak in elkaar draait. Ford levert geen nieuwe versnellingsbak. De dealer wist te melden dat ze dit "vroeger" wel deden maar dat ze dit nu niet meer doen. Ik heb afgesproken de dealer op de hoogte te houden als er wijzigingen optreden. Dus voorlopig blijft dit probleem onopgelost. Een ieder bedankt voor het meedenken. Als er wijzingen zijn zal ik deze hier posten.
en versleten bottee rollemend dat is rollement die tegen uw disk gaat als je onkoppeld onkoppeling disk en bottee rollement vernieuwen
Heel vervelend allemaal. Dus moet je op een andere manier gaan rijden om het probleem niet te hebben. [MENTION=13859]heuveland[/MENTION] Lekker duidelijk, not !
de vraag is natuurlijk of je hier mee kan leven...... gewoon de dealer op de hoogte houden en mocht het echt mis gaan zullen ze jou ongetwijfeld tegemoet komen.
Of gezien het feit dat er garantie op zit gewoon de bak aan snot rijden en wijzen naar de voorgaande problemen.? Dus vooral veel mis schakelen tot hij helemaal kaduk is?
Hoi Harold, ik heb nu na 1500km precies hetzelfde, ook een nieuwe focus. Ben al terug geweest bij de dealer en daar is de bak opnieuw afgesteld en het probleem is er nog steeds. Hoe is het bij jou afgelopen?