1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 2 Sjaak's Magnetic Grey S-Line Sedan - Focal Inside

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Sjaak92, 29 jun 2018.

  1. Pfoe, daar ben je mooi klaar mee zeg...
     
  2. Balen en zonde van je focus!

    En dat geneuzel met de verzekering wordt je ook niet goed van.

    Lees je eens in wat je rechten en plichten zijn want ik dacht dat je voor een bepaalde tijd recht hebt op een vergelijkbare huurauto alhoewel dit niet voor 100% wordt gedekt maar wel voor een groot deel.

    Ik neem aan dat je geen rechtsbijstand verzekering bij je autoverzekering in hebt? In dat geval moet je de verzekering van de tegenpartij plat bellen en je niks wijs laten maken, verwijs ze naar de rechten die je hebt en vooral niet af laten schepen met "we bellen je binnen een week terug", nee jij wil binnen 2 werkdagen reactie! Alle feiten liggen op tafel, de schade expert is langs geweest en het geen hogere wiskunde om te bepalen of de auto total loss is of niet.

    Ik heb dit gezeik ook gehad met mijn vorige focus alleen ondanks dat hij total loss was reed hij nog (tot dat ik de versnellingsbak een week later op blies maar er was natuurlijk enige kans dat dit het gevolg is geweest van de aanrijding;);)). Ik heb toen mijn oude focus in de buurt neergezet en heb een andere goedkope focus gekocht dus ik had geen vervangend vervoer nodig.
    Mijn oude focus heeft toen wel 2 maand verzekerd en wel op een parkeerplaats gestaan tot de schade expert langs kwam en een blik had geworpen, ik heb toen onderhandeld over een bedrag en mocht de focus zelf naar de sloop brengen welke toevallig (little did he know) om de hoek zit.

    Ik heb toen de verzekering van de tegenpartij gemaild met een kostenplaatje van de auto+2mnd verzekering+2mnd wegenbelasting + een overzicht van alle gebelde minuten * het tarief van het buiten mijn bundel bellen met her vriendelijke verzoek of ze dit totaalbedrag binnen een week op mijn rekening wilde storten en dit volledige bedrag heb ik ook gekregen.

    Dus hierbij;
    -houd alle kosten bij.
    -blijf op een snelle afhandeling hameren (zeg dat je er slapeloze nachten van hebt gekregen)
    -Laat je niks wijsmaken door de verzekering van je tegenpartij
    -hoog inzetten bij total loss, je wil er juist zo weinig mogelijk op achteruit gaan, noem alles op wat je aan de auto gedaan hebt want je moet het bedrag wat je eist wel kunnen verantwoorden.

    In ieder geval veel sterkte er mee!
     
    Berrychello vindt dit leuk.
  3. Als je rechtsbijstand hebt dan gaan zij wel aankloppen bij de verzekering van de tegenpartij. Ik heb ook zo'n geintje meegemaakt, alhoewel niet met een auto maar iets anders.
     
  4. Hier word je niet vrolijk van
    Moet je zien hoe snel de verzekering is als ze geld van je krijgen
    Sterkte gozerT

    Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk
     
  5. Communiceren is duidelijk geen sterk punt bij verzekeringsmaatschappijen, zo bleek vandaag ook maar weer. Na 10 minuten wachten werd ik te woord gestaan, echter binnen een minuut zat ik alweer in de wacht omdat mevrouw mijn dossier ging bekijken... Na 5 minuten was ze er weer, "meneer, ik zie hier dat de auto niet total loss is verklaar en er naar schatting 4 dagen voor reparatie nodig is" :cheer: de vreugde was enorm. "Ik sta nog even in de wacht bij het schade herstel bedrijf, maar zodra ik er daar doorheen ben schakel ik u direct door voor het regelen van vervangend vervoer"

    Wederom 10 minuten in de wacht...

    "meneer, bedankt voor het wachten. Mijn collega heeft u met mij doorverbonden omdat uw auto Total Loss is verklaart" :shrug: "Ik ga voor u vervangend vervoer regelen"

    Ja maar ho even... je collega zegt net nog van NIET! :weird:Puntje bij paaltje... hij was dus WEL total loss :frusty:

    Ik heb voor de focus een WA Casco verzekering, de vergelijkbare huurauto heb ik volledig vergoed tot minimaal 14 januari nu eindelijk voor de deur staan. Hoe het met rechtsbijstand zit moet ik nog eens achteraan... Van wat ik tot dusver heb begrepen is dat dankzij mijn WA Casco (all risk) verzekering mijn maatschappij zelf achter de tegenpartij aan gaat.


    En ja... die vervangende auto... Nog voor ik hem al heb krijg ik al 2x te horen dat hij "Schoon en afgetankt" terug gebracht moet worden... Geen idee wat de standaard voor "schoon" daar is... maar aan de buitenkant was deze auto verre van wat ik "schoon" durf te noemen... Wat doen je dan? Ja die was je dan zelf maar :rofl:

    20191223_192635.jpg
     
  6. Waaaaaaauuuwww. Wat een schitterend stukje autotechniek *grinnik*

    Het zal wel even wennen zijn om hier in te stappen..

    Succes met de afhandeling!

    Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
     
  7. Kolere wat een afbraak aan communicatie is het daar. Vind het echt zeer spijtig voor je dat de focus total loss is. En nu?
     
  8. sommige mensen hebben echt geen idee wat een auto voor je kan betekenen, emotioneel wordt je van dit soort tegenstrijdige uitspraken flink in de war gestuurd :crying:
    dat klopt, rechtsbijstand zit daar bij, als je een aparte rechtsbijstand verzekering hebt (bij alleen WA) dan wordt het niet door de verzekeraar afgehandeld maar door een extern bedrijf die je schade gaat verhalen.
     
  9. Door je all risk verzekering kun je er waarschijnlijk wel vanuit gaan dat je snel je centen hebt van je eigen verzekering en die gaat het dan wel weer bij de tegenpartij claimen voor deze service betaal je ook wat meer aan premie veel succes met de strooptocht naar een andere
     
  10. Precies, dat is één van de grootste voordelen van allrisk.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  11. Wat jammer en ook zeer erg van de communicatie, zou toch niet mogen gebeuren he...
    Veel succes met zoektocht naar een waardige opvolger!
     
  12. Het is nu nog wachten op het volledige rapport van de schade expert, met name de waarde van de "restanten"

    Bedankt! Het ziet er vooralsnog uit als een behoorlijke zoektocht...

    Inderdaad een mooi ding! Echter ben ik zelf niet zo gecharmeerd van de smoel van de 3.1 :roll:
     
    Ksneyers vindt dit leuk.
  13. Precies en je heb de knoppen brei en het kleine scherm er dan ook weer bij.:lol:
     
  14. En bedankt :snooty:
     
    meeder vindt dit leuk.
  15. Heb ik nu te hard op je tere zieltje getrapt :schater:
     
    Patman vindt dit leuk.
  16. Ga je weer kijken voor een sedan? Of gewoon naar een exemplaar die je mooi vind?
     
  17. Dat is inderdaad wel waar ik het eerst naar ben gaan zoeken, dit was namelijk de grotendeels de reden dat ik toen voor deze auto gekozen heb. Echter als je op gaspedaal.nl gaat zoeken staan er momenteel 3 sedans op in hetzelfde model... waarvan 1 station, 1 hatchback en 1 sedan... en die sedan is overigens diesel met ruim 2ton op de teller... Dus daar houd het helaas op...

    Daarna gekeken naar een focus 3 facelift hatchback, hoop keuze en zag daar door de bomen het bos niet meer... Station vind ik eigenlijk te veel van het goede... heb toen met mijn mk1 welgeteld 2x de volledige achterbak benut :schater:

    Toen heb ik eens gekeken wat de ford dealer om de hoek had staan... en daar zag ik een mondeo hatchback staan uit 2015 :kwijl: die zien er ook niet verkeerd uit!

    Dus lang verhaal kort... het staat nog helemaal open wat het gaat worden... ook omdat ik nog geen idee heb wat ik voor de sedan financieel terug krijg... :nocheer:
     
  18. Dat laatste is inderdaad het belangrijkste. Aan de hand van het bedrag wat je terug krijgt kan je (verder) zoeken.
    Ben je met alles al wat verder gekomen?

    Hoop dat je weer net zo mooi exemplaar mag vinden als de sedan. Toch een uniek model, die je heel weinig. En ja, hatchbacks zijn er inderdaad in overvloed. :P
     
  19. Lastige keuze hoor. Eerst afwachten wat je gaat krijgen, daarna kun je gericht zoeken. Mondeo vind ik ook wel passen bij je.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina