Ik vind het een stuk beter remmen! Bovendien staat het ook nog eens een stuk beter i.p.v. die lelijke trommeltjes...
jha das waar trommels lijken idd nergens op zal volgend weekend even informeren wat het moet kosten op de sloop bedankt voor de info!
Voor deze ingreep heb je dan het volgende nodig: - Andere handrem kabels. - Remklauw met remslang. - Wiel lager met naaf. - Ankerplaat. Zit er geen verschil met de remdruk van trommel of schijf? Groetjes
Ff zoeken: http://focusclub.nl/forum/showthread.php?p=1820034921#post1820034921 On topic: goed bezig Sander.
Bedankt voor de leuke reacties, sta er zelf ook nog een beetje versteld van dat ik deze ingreep zelf heb uitgevoerd Vergeet ook de ABS sensor niet die bij de schijfrem hoort, en van zelf sprekend een setje schijven/blokken In het topic wat Marco noemde, staat ondertussen ook genoeg info over deze ombouw
Met name het ontluchten is een klote karwei of niet? Dat vond ik tenminste wel toen Lars en ik dit bij zijn auto hadden gefixt.
Hebben 4 pogingen gedaan om te onluchten, voordat ik eindelijk remdruk had... Bleek na advies van Harmen, dat we het de eerste 3 keer verkeerd deden Wij draaiden het nippeltje open, vervolgens pompen tot er olie uit kwam, en dan weer dicht. Bleek dus dat je eerst moet pompen tot het pedaal kneiter hard is, dan het nippeltje open draaien, wanneer de olie komt weer dicht. Achja, weer wat geleerd! Voor de rest liep alles lekker voorspoedig
Op deze manier is het veel makkelijker anders stonden we met een kromme rug onder de auto te werken, nu konden we gewoon recht op staan voor de rem linksachter hadden we focus weer even een slag gedraaid natuurlijk