Ruitenwisserschakelaar met regelbare interval inbouwen

Discussie in 'Handleidingen Focus I' gestart door FocusChris, 10 jun 2007.

  1. Die van een mondeo 1993 t/m 2000 past zeker niet, het moet zeker van het 2000+ model zijn :roll:
     
  2. Ik zal het 1 en ander aan gaan passen als ik informatie vind in sloopauto`s hoe het nu precies zit. Tot nu toe is deze handleiding dus alleen geschikt voor de focus van voor de facelift versie. Dus tot eind 2001.

    Heb echter al in de faceliftmodel van focusguy wel een interval geplaatst, hoe dit zit moet ik dan ook uitzoeken :)

    Denk dat de focus`sen met het kleine ford logo in het stuur 10 draden aan deze schakelaar hebben en met het grote logo in het stuur 11 draden....

    De mondeo schakelaar werkt alleen als deze uit het bouwjaar van na 2000 komt tot 2007. Echter staat deze wel iets dichter naar het stuur.
    In de fiesta serie heeft die ook in gezeten/zit die in. Bouwjaar is voor mij onbekend.
     
  3. Dan had ik toch geluk met mijn FL model, want ik heb er afgelopen weekend een schakelaar uit het VK ingeklikt, en die werkt. Wellicht heb ik al een uitgebreidere kabelboom, omdat ik ook de BC al had?
     
  4. Als je er een uit een mondeo kan kopen moet je opletten dat hij niet uit een sedan afkomstig is. Die hebben namelijk geen wisser op de achterruit en dus ook die functie niet op de hendel. :wink: Ik kwam er vandaag een tegen in een mondeo maar was een sedan en die is dus niet bruikbaar (tenzij je de achterwisser hebt verwijderd).
     
  5. Voor mij spreek je in raadsels (FL= Facelift, VK=??, BC=??) :shock: :wink:

    Ben benieuwd of jij pin 1 ook in gebruik hebt?
     
  6. bc= boordcomputer
    facelift model is het focus type1 model met de knipperlichten in de koplamp, de voor-facelift heeft ze apart in de bumper. Dit doen alle merken, een soort verfrissingsbeurt zodat ze weer beter bij de huidige modellen passen :wink:

    Wat die met VK bedoeld is mij ook een vraag :?
     
  7. VK = Verenigd Koninkrijk alias Great Britain 8)
     
  8. Juist sjah! :)

    Sorry, stond er even niet bij stil dat afkortingen niet altijd bij iedereen bekend zijn.

    Ik zal later eens naar de kabels/connector kijken, maar volgens mij was elke pin in de connector bezet en bekabeld.
     
  9. Dat noem ik ook wel eens UK :P
     
  10. Dit maakt het net even duidelijker :) :D

    Ik ben zeer benieuwd of je pin 1 ook bezet hebt. Ik vermoed van wel, maar ik hoop van niet :wink:
     
  11. Okay, ik heb net even gekeken bij mijn Focus:
    De connector voor de intervalwisser (C441) heeft elke pin bezet, dus ook pin 1.
    De connector voor raw/grootlicht/bc (C459) heeft op pin 9 na alles bezet. Geen idee of pin 9 nog een functie heeft kan hebben.
     
  12. LDP, bedankt voor de info. :D Voor mij jammer dan. :cry:
     
  13. Waarschijnlijk boordcomputer?? :wink:
     
  14. Nee, want ik heb al een BC en een schakelaar met Info-knop, en die werkt ook.

    Dus of pin 9 is bij geen enkele focus ergens voor gebruikt, of er is nog een geheimzinnig functie? Volgens docs is het 15S-LE19, en dat is een System Code voor frontverlichting.
     
  15. Hoeveel pinnen kunnen er hier totaal in dan?
    Bij mij 10 en ze zijn allemaal bezet
     
  16. Richtingaanwijzer is ook 10 pins, maar een kleinere stekker. Anyway, alle functionaliteiten die er zijn (raw, grootlicht, info) werken, dus over die draad die ik niet heb maak ik me maar geen zorgen meer. :o
     
  17. Zou het kunnen dat als jij je grootlicht aanzet (dus niet seinen!) je dimlicht aanblijft? Bij mij gaat die namelijk uit dan
     
  18. Pin 8 en 9 worden gebruikt voor dimlicht en grootlicht.
    Op de voorfacelift fofo's is pin 9 aangesloten en wordt verbroken
    als grootlicht aan gaat. Daarom moet je pin 8 en 9 ook overbruggen
    als je in een vFL focus FL lampen gaat zetten. Dan blijft je dimlicht mooi branden zoals alle FL focussen doen.

    Pin 9 is dus overbodig geworden op FL modellen.

    Dutchguy
     
  19. Ah, kijk, het mysterie is opgelost. Ik zat inderdaad te kijken op de FL schema's en vergat helemaal te kijken op de vFL schema's! Daar staat het inderdaad duidelijk in.

    Ja, mijn dimlicht blijft dan branden. Met H4 lampen werkt dat niet (op mijn Escort ook niet, bv), want het zal dan wel te warm worden in de lamp. Ik kan met dim/groot/mistlicht allemaal tegelijk aan rijden, zoals gisteren nog in de polder.
     
  20. Dat wist ik nog niet :D
    Ik had zoiets altijd eigenlijk al gedacht en vond het raar dat normaal dimlicht uitgaat :?
    Ik zal ze ook gaan overbruggen, heb inmiddels facelift angel eyes erin 8)
     

Deel Deze Pagina