Ruitenwisserschakelaar met regelbare interval inbouwen

Discussion in 'Handleidingen Focus I' started by FocusChris, Jun 10, 2007.

  1. Ik begin te twijfelen hoe het nu zit met de NA facelift versie, ik durf het zo niet te zeggen :oops:
     
  2. Misschien dat iemand met een focus 1 fase 2 en met regelbare interval even voor mij en andere wil kijken(en eventueel een fotootje) hoe het zit.
    Wil het wel graag , maar moet het wel kunnen natuurlijk :wink:
     
  3. Ik heb er 9 :(

    Is dit makkelijk door te trekken en weet iemand waarnaartoe?
     
  4. Cletus, dit stelt niet veel voor. Echter moet je net even de kabelschoentjes hebben.

    Zie hier voor een handleiding voor het plaatsen van een kabel als je slechts 9 pinnen hebt.

    http://www.foka24.de/Focus/Intervallwischer.html

    Even over dit stukje tekst:

    Achtung: Es kann nicht garantiert werden dass allein das Kabel nachziehen ausreicht. Es hat bis jetzt immer gereicht, ist aber nicht auszuschließen dass es auch Fälle gibt in denen die entsprechenden Geräte dafür nicht ausgelegt sind. Bei vFl ist das das Zentrale Timer Modul (CTM), bei Fl das GEM. Das Timer Modul sitzt am Sicherungskasten (deshalb geht bei vFl auch das Kabel dorthin). Ist die Teilenummer 98AG-14K150-AE gibt es kein Problem. Das soll aber nicht heißen dass es bei Modulen mit anderen Teilenummern nicht geht!

    Ik heb precies dezelfde timer module nog liggen hier en die is te koop :wink:
     
  5. Ziet er lastig uit en aangezien mijn geduld dan op proef wordt gesteld :wink: , laat ik er dan maar niet aan beginnen :angry: .

    Helaas , Pindakaas :blijvenlachen:
     
  6. Plaatje raden...

    [​IMG] Is dit 'm? En maakt het ook uit of ie uit Engeland komt (stuur zit op een andere plek, maar dit pookje ook?)
    Er staat namelijk bij dat het voor een MK2 is, maar hij ziet er precies zo uit als voor een MK1...[/img]
     
  7. als ik t goed zie is dit gewoon een goede!! :D
     
  8. Als tie ook in Engeland aan de rechterkant van het stuur zit lijkt mij dit geen probleem.
     
  9. :lol: Ja, dat had ik ook al bedacht... maar weet iemand hoe dit geregeld is in auto's met de bestuurderszijde aan stuurboord (rechterkant)?
     
  10. Stuur hem anders even een mailtje of die het nummer wil opzoeken :wink:

    Dit maakt volgens mij echt niks uit, kijk maar in je handleiding boekje van de focus, hier staat een RHD focus in en daar zit die gewoon aan de rechterkant :wink:

    Tevens maken de engelse wel vaker foutjes met de 'mk`s'
    type1 vfl word mk1 genoemd
    type1 fl word wel eens mk2 of mk1.5 genoemd
    type2 word wel eens mk2 of mk2.5 genoemd :weird:
     
  11. Een Engelse past gewoon ! 100 Procent Zeker !
     
  12. Ik heb hem aangesloten, werkt perfect!!!Zeer handig
     
  13. Ja het klopt dat de engelse hetzelfde is, diegene die Focusguy nu heeft heb ik uit een engelse mondeo gehaald :)
     
  14. De ruitewisser schakelaar met interval van de Mondeo past ook, onderdeelnr. 1S7T17A553DC
    Gisteren deze erin gezet en werkt perfect.
     
  15. Heb er ook nu eentje in zitten.

    Kosten 15 euro bij Fordparts in belgie.

    Die hebben er nog genoeg op voorraad.
    Is er in klikken en het werkt.
     
  16. Ik heb ook net een focus gekocht. Het is een 2003 model. Nu heb ik ook gekeken of ik een regelbare interval kan plaatsen. Ik heb dus 11 draden, maar pin 1 is leeg.

    Mag ik nu de conclusie trekken dat een regelbare interval bij mij niet te plaatsen is zonder het trekken van een extra draad?
     
  17. Re: Focus 1 Ruitenwisserschakelaar met regelbare interval

    Lijkt me duidelijk....
     
  18. auke, volgens mij wel dan, maare stel je je eigen ook nog even voor?
     
  19. Als eerst welk 8) m op het forum...
    Zou leuk zijn als jij jezelf even voorstelt...

    Dit topic gaat met name over de interval VOOR de facelift versie...
    Die van jou is er na... Overigens hebben deze (bijna) nooit de voorbereiding hiervoor liggen, dus zelf draden trekken in dit geval.
     
  20. Bedankt voor de snelle antwoorden :) Ik heb me inmiddels ook voorgesteld in het desbetreffende forum 8)

    Het is dus duidelijk dat ik draden moet trekken indien ik een regelbare interval erop wil hebben. Of ik die moeite wil gaan nemen, moet ik nog even over nadenken.

    Nu heb ik nog twee vragen.

    1: Is er niet een mogelijkheid om een andere relais te plaatsen zodat je door twee keer te schakelen naar de interval stand de tussenliggende tijd kunt vastleggen? Mijn vorige VW polo's en Seat Inca hadden die optie wel. relais 19 moet dan vervangen worden door relais 99.

    2: Als ik de wis/was handel naar beneden haal, gaat de wisser zover totdat ik de handel los laat. dan stopt de wisser dus halverwege. Het lijkt mij de bedoeling dat er dan 1 complete slag gemaakt wordt. Wat zou dat kunnen zijn? kapotte relais? Is sowieso een garantiekwestie.
     

Share This Page