1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Roetmeting

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Eddyedje, 2 dec 2011.

  1. Ik heb geen roetfilter, verder laat ik het wel op me afkomen. Komt die er niet door, dan hoor ik het wel. Is de auto op, dan koop ik een andere:lol:. Ik houd er toch al rekening mee dat de auto het op een dag kan begeven (1.6 tdci met 180.000km). De auto rookt nooit, ik snapte toen ook niet dat de auto amper door de test kwam de vorige keer. Als je al die Vw's ziet met geen commonrail diesels...
     
  2. @ Kolere,

    180.000 km lijkt me voor een diesel niet veel, daar moet toch nog makkelijk 120.000 bij kunnen, vooral als je weinig korte stukken rijdt, en je het onderhoud goed in de gaten houd.
    Als ik zo de testen in de rubriek 'klokje rond' van Autoweek lees dan zie ik daar ook wel nog veel hogere km standen langskomen, bij zowel dieslens als ook gas/benzine motoren.
     
  3. @erik72:
    Ik zeg er niet voor niks bij 1.6 tdci:lol:.
     
  4. zelfs met een zwarte rookwolk kun je nog onder de 3.0k zitten

    verder heb ik bij deze motor nog niet gezien van boven de 260.000km (boven die km-stand gaan ze eerder naar een universele garage dan dealer)
    benzine en diesel beide wel ooit 1 gezien/gehad van 450.000-500.000km op teller
    record staat op een peugeot expert met 240.000km in 2.5jaar
    kwam alleen even langs voor een terugroepactie

    de rede dat je roet uitstoot te hoog is kan zijn doordat je inderdaad geen roetfilter hebt
    advies is om op zijn staart te trappen en dan een roetmeting laten doen
    kans is groot dat hij het haald
    k-waarde van 1.5 tot 2 is normaal bij deze dan, in deze omstandigheden
     

Deel Deze Pagina